Zrozumiano koniecznosc systematycznego badania wlasciwosci materialów, szczególnie ich cech mechanicznych.

W tym czasie tylko w St. Zjedn. AP ulegało rocznie uszkodzeniom średnio 25 mostów kolejowych. Spowodowało to podjęcie w szerokim zakresie poszukiwań lekkich i odpowiednio wytrzymałych materiałów budowlanych, co doprowadziło do opracowania specjalnych odmian stali konstrukcyjnej. Zrozumiano konieczność systematycznego badania właściwości materiałów, szczególnie ich cech mechanicznych. W rezultacie kontrola materiałów stała się domeną prac wyspecjalizowanych inżynierów. Zainteresowanie badaczy problemem parcia wiatru Ula konstrukcje mostowe zostało spotęgowane licznymi katastrofami mostów wiszących spowodowanymi jego działaniem. Niektóre z tych mostów były niewątpliwie wadliwie zaprojektowane pod względem wytrzymałości na statyczne parcie wiatru, ale niektóre załamały się wskutek drgań konstrukcji wywołanych wiatrem, a więc charakteryzowały się brakiem stateczności aerodynamicznej. Stało się to przyczyną podjęcia badań modeli mostów wiszących w tunelach aerodynamicznych. Inżynierowie amerykańscy dokładnie zbadali działanie wiatru w specjalnych tunelach długości do 30 m. Na przykład badania modelowe nowego mostu Tacoma wykonanego w skali 1 : 50 wiernie odtworzyły drgania i ruchy skręcające, jakie w tym moście wystąpiły. Potwierdziło się znaczenie naukowo przygotowanych badań modelowych. Metodami matematycznymi można przeanalizować powody katastrof, ale najczęściej nie można ich przewidzieć. [patrz też: styropian spadkowy, awaryjne otwieranie zamków we Warszawie, szlifowanie za pomocą szlifierki elektrycznej ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: awaryjne otwieranie zamków we Warszawie styropian spadkowy szlifowanie za pomocą szlifierki elektrycznej

Polecamy rowniez:
Przeczytaj też:
Rozdzial mieszanek betonowych

Przy zastosowaniu obecnie znanych i stosowanych przyrządów możliwe jest określenie jedynie umownej średniej wibrolepkości, której wartość zależeć będzie od parametrów stosowanego urządzenia. Istnieje, więc dążenie do opracowania takiego lepkościomierza, który najlepiej odwzorowywałby warunki przemysłowe i był wygodny dla znalezienia średniej efektywnej lepkości w określonych warunkach granicznych. Warunki te związane są z charakterem płynięcia mieszanki, kształtem […]

Zloże w Nietulisku

Złoże w Nietulisku jest niejednolite i wykazuje znaczne różnice cech fizycznych w poszczególnych poziomach wyrobiska. Stąd powstała różnorodność opinii o przydatności tej skały do celów budowlanych. Niewątpliwie nie należy jej stosować na posadzki, stopnie, cokoły i partie przyziemne budynków, natomiast na pionowych okładzinach elewacji, wykonanych bez wyskoków i płaszczyzn poziomych, kamień ten wykazuje dostateczną odporność […]

Skrzyżowanie arterii jednopoziomowej

E. Węzły komunikacyjne, a więc skrzyżowania arterii stanowią w całości sieci ulicznej miasta punkty najtrudniejsze do rozwiązania. W szczególności jeżeli się zważy, że w miastach istniejących skrzyżowania te są już przeważnie ustalone i w niektórych tylko wypadkach można ich braki naprawić lub dostosować cały układ sieci do potrzeb nowoczesnego ruchu ulicznego. Skrzyżowania arterii najczęściej spotykane […]

DevURL
Partnerzy serwisu: