Projektowanie nowej sieci mieszkaniowej zgodnie z istniejącą

Szerokość poszczególnej arterii, podobnie jak zdolność przepustowa całości sieci i poszczególnych jej fragmentów, powinna stać w ścisłym związku z istniejącą, względnie dopuszczalną i projektowaną intensywnością zabudowy i gęstością zaludnienia danej dzielnicy i całego miasta. Za zaludnienie danej dzielnicy należy w tym obliczeniu uważać nie tylko ilość osób stale tam mieszkających, lecz w wyższym jeszcze stopniu należy przyjmować w rachubę liczbę osób zatrudnionych w instytucjach i gmachach wzdłuż arterii i w jej promieniu działania oraz liczbę interesantów przybywających tam z zewnątrz i pozostających choćby czas krótki. Te dwie właśnie ostatnie cyfry wpływają w sposób decydujący i mogą całkowicie zmienić znaczenie i wymagania arterii pod względem ruchu pieszego i mechanicznego, postoju pojazdów i innych objawów związanych z zagadnieniem komunikacji. Poniżej podajemy typowe przekroje, nadające się do zastosowania w mieście istniejącym, bez naruszania obustronnej zabudowy ulicy, oraz przekroje bardziej rozwinięte, które można stosować w ulicy niezabudowanej, choćby z jednej tylko strony, i na obszarach nowoprojektowanych. Minimalny przekrój niewielkiej arterii komunikacyjnej w dzielnicy zabudowanej, przy wąskim rozstawie zabudowy 0 12 mtr. Przekrój ten przewiduje dwa wąskie chodniki po 2 m szerokości, dwa pasma jezdni o szerokości 2,50 i trzecie pasmo o szerokości 3 m. Chodniki mogą być poszerzone przy wykorzystaniu przyziemia domów otaczających z jednej lub z obu stron przez ukształtowanie podcieni. W tym wypadku chodnik jednej lub z Obu stron może być skasowany na korzyść poszerzenia jezdni. Z przekrojem tego typu mamy do czynienia w wielu wypadkach w miastach istniejących w dzielnicach gęsto zabudowanych, gdzie nie ma mowy o przebijaniu nowej arterii i gdzie zależy na najlepszym wykorzystaniu istniejącej szerokości ulicy. [podobne: abakus koszalin, loch camelot, zabezpieczenie wykopu ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: abakus koszalin loch camelot zabezpieczenie wykopu

Przeczytaj też:
Skrzyżowanie arterii jednopoziomowej

E. Węzły komunikacyjne, a więc skrzyżowania arterii stanowią w całości sieci ulicznej miasta punkty najtrudniejsze do rozwiązania. W szczególności jeżeli się zważy, że w miastach istniejących skrzyżowania te są już przeważnie ustalone i w niektórych tylko wypadkach można ich braki naprawić lub dostosować cały układ sieci do potrzeb nowoczesnego ruchu ulicznego. Skrzyżowania arterii najczęściej spotykane […]

Najmodniejsze style wykończenia wnętrz.

Współczesny świat zmienia się coraz szybciej, a panująca na coś moda przemija wraz z biegnącym szybko czasem. W modzie na wykończenia wnętrz jest podobnie na rynku można znaleźć kilka nurtów, które są w danym czasie modne jednak ich moda szybko przemija. Obecnie najpopularniejszymi stylami, w jakich wykańcza się współczesne i tym samym najmodniejsze mieszkania są […]

Typowy przekrój ulicy mieszkaniowej

Typowy przekrój ulicy mieszkaniowej z obustronnymi przedogródkami, jezdnia o szerokości 4,50 mtr. mieści dwa pasma dla niezbyt wielkich pojazdów, dla ruchu dwukierunkowego lub, co jest bardziej racjonalne, przewiduje jedno pasmo dla ruchu jednokierunkowego i jedno pasmo dla postojów pojazdów, obsługujących przylegające domy. Jeden chodnik o szerokości 1,25 m, drugi o szerokości 2,25 m. Przedogródki 0 […]

DevURL
Partnerzy serwisu: