Projektowanie nowej sieci mieszkaniowej zgodnie z istniejącą

Szerokość poszczególnej arterii, podobnie jak zdolność przepustowa całości sieci i poszczególnych jej fragmentów, powinna stać w ścisłym związku z istniejącą, względnie dopuszczalną i projektowaną intensywnością zabudowy i gęstością zaludnienia danej dzielnicy i całego miasta. Za zaludnienie danej dzielnicy należy w tym obliczeniu uważać nie tylko ilość osób stale tam mieszkających, lecz w wyższym jeszcze stopniu należy przyjmować w rachubę liczbę osób zatrudnionych w instytucjach i gmachach wzdłuż arterii i w jej promieniu działania oraz liczbę interesantów przybywających tam z zewnątrz i pozostających choćby czas krótki. Te dwie właśnie ostatnie cyfry wpływają w sposób decydujący i mogą całkowicie zmienić znaczenie i wymagania arterii pod względem ruchu pieszego i mechanicznego, postoju pojazdów i innych objawów związanych z zagadnieniem komunikacji. Poniżej podajemy typowe przekroje, nadające się do zastosowania w mieście istniejącym, bez naruszania obustronnej zabudowy ulicy, oraz przekroje bardziej rozwinięte, które można stosować w ulicy niezabudowanej, choćby z jednej tylko strony, i na obszarach nowoprojektowanych. Minimalny przekrój niewielkiej arterii komunikacyjnej w dzielnicy zabudowanej, przy wąskim rozstawie zabudowy 0 12 mtr. Przekrój ten przewiduje dwa wąskie chodniki po 2 m szerokości, dwa pasma jezdni o szerokości 2,50 i trzecie pasmo o szerokości 3 m. Chodniki mogą być poszerzone przy wykorzystaniu przyziemia domów otaczających z jednej lub z obu stron przez ukształtowanie podcieni. W tym wypadku chodnik jednej lub z Obu stron może być skasowany na korzyść poszerzenia jezdni. Z przekrojem tego typu mamy do czynienia w wielu wypadkach w miastach istniejących w dzielnicach gęsto zabudowanych, gdzie nie ma mowy o przebijaniu nowej arterii i gdzie zależy na najlepszym wykorzystaniu istniejącej szerokości ulicy. [podobne: elewacje drewniane, izolacja dachu, Deska Podłogowa ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Przeczytaj też:
Sygnalizacja opartą na działaniu komórki fotoelektrycznej

Obecnie czynione są próby z sygnalizacją opartą na działaniu komórki fotoelektrycznej. Odpowiednio rozstawione aparaty koordynują zupełnie automatycznie krzyżujące sie ruchy pieszych i pojazdów, i mogą zapewnić znaczny stopień bezpieczeństwa. Kierunki ruchu pieszego są ustalone przez bariery ustawione przy chodnikach. W ogóle należy stwierdzić, że zdolność przepustowa skrzyżowań, jak i samych arterii ulicznych wiąże się ściśle […]

Urządzanie mieszkania jest coraz bardziej kosztowne.

Z ostatnich badań statystycznych wynika, że Polaków nie stać na częste i kosztowne remonty.  Zakup mieszkania na kredyt w naszym państwie jest już obarczony dużym ryzykiem obciążeniem finansowym rodziny. Tej sytuacji nie ułatwiają ceny wyposażenia i wykończenia powierzchni mieszkalnych. Z raportów statystyczny wynika, że rodzin polskich nie stać na urządzenie mieszkania według swoich upodobań i […]

Przebudowa przekrojów poprzecznych w arteriach już istniejących

Obliczenia szczegółowe stanu obecnego oświetlą sprawę przebudowy przekrojów poprzecznych w arteriach już istniejących i wykazujących znaczne natężenie ruchu. W tych wypadkach kroju drogą wyburzenia i odsunięcia domów z jednej lub z obu stron ulicy, albo też przeprowadzenia podcieni. To ostatnie rozwiązanie pozwala przenieść cały ruch pieszy, a nawet postój pojazdów do podcieni, pozostawiając całą obecną […]

DevURL
Partnerzy serwisu: