Projektowanie nowej sieci mieszkaniowej zgodnie z istniejącą

Szerokość poszczególnej arterii, podobnie jak zdolność przepustowa całości sieci i poszczególnych jej fragmentów, powinna stać w ścisłym związku z istniejącą, względnie dopuszczalną i projektowaną intensywnością zabudowy i gęstością zaludnienia danej dzielnicy i całego miasta. Za zaludnienie danej dzielnicy należy w tym obliczeniu uważać nie tylko ilość osób stale tam mieszkających, lecz w wyższym jeszcze stopniu należy przyjmować w rachubę liczbę osób zatrudnionych w instytucjach i gmachach wzdłuż arterii i w jej promieniu działania oraz liczbę interesantów przybywających tam z zewnątrz i pozostających choćby czas krótki. Te dwie właśnie ostatnie cyfry wpływają w sposób decydujący i mogą całkowicie zmienić znaczenie i wymagania arterii pod względem ruchu pieszego i mechanicznego, postoju pojazdów i innych objawów związanych z zagadnieniem komunikacji. Poniżej podajemy typowe przekroje, nadające się do zastosowania w mieście istniejącym, bez naruszania obustronnej zabudowy ulicy, oraz przekroje bardziej rozwinięte, które można stosować w ulicy niezabudowanej, choćby z jednej tylko strony, i na obszarach nowoprojektowanych. Minimalny przekrój niewielkiej arterii komunikacyjnej w dzielnicy zabudowanej, przy wąskim rozstawie zabudowy 0 12 mtr. Przekrój ten przewiduje dwa wąskie chodniki po 2 m szerokości, dwa pasma jezdni o szerokości 2,50 i trzecie pasmo o szerokości 3 m. Chodniki mogą być poszerzone przy wykorzystaniu przyziemia domów otaczających z jednej lub z obu stron przez ukształtowanie podcieni. W tym wypadku chodnik jednej lub z Obu stron może być skasowany na korzyść poszerzenia jezdni. Z przekrojem tego typu mamy do czynienia w wielu wypadkach w miastach istniejących w dzielnicach gęsto zabudowanych, gdzie nie ma mowy o przebijaniu nowej arterii i gdzie zależy na najlepszym wykorzystaniu istniejącej szerokości ulicy. [podobne: projektant wnętrz, architektura wnętrz szczecin, projektowanie ogrodów ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: architektura wnętrz szczecin projektant wnętrz projektowanie ogrodów

Polecamy rowniez:
Przeczytaj też:
Typowy przekrój ulicy mieszkaniowej

Typowy przekrój ulicy mieszkaniowej z obustronnymi przedogródkami, jezdnia o szerokości 4,50 mtr. mieści dwa pasma dla niezbyt wielkich pojazdów, dla ruchu dwukierunkowego lub, co jest bardziej racjonalne, przewiduje jedno pasmo dla ruchu jednokierunkowego i jedno pasmo dla postojów pojazdów, obsługujących przylegające domy. Jeden chodnik o szerokości 1,25 m, drugi o szerokości 2,25 m. Przedogródki 0 […]

Na każdy kąt dodatek

Jak wiele odwiedziłeś sklepów, w których miałeś wybrać – najlepsze, oryginalne, niepowtarzalne – dodatki? Choć zapewnień jest wiele, to z kupnem jest już o wiele gorzej. Jak unikać takich sytuacji i wybrać to, co naprawdę oferuję sklep? Wszystko zaczyna się już w progu sklepowych drzwi. Na każdej szklanej szybie bije w nas plakat z obniżką […]

Mimo to pozostala wytrzymalosc mostu umozliwila przez stosunkowo dlugi czas uzytkowanie tego obiektu.

Mimo to pozostała wytrzymałość mostu umożliwiła przez stosunkowo długi czas użytkowanie tego obiektu. Natomiast Silver Bridge załamał się w ciągu kilku sekund po pęknięciu belki głównej. Szczególnie dużo katastrof wskutek wad materiału wydarzyło się w pierwszych mostach żelaznych. W maju 1891 r. załamał się kratownicowy most kolejowy w Norwood (Anglia) pod przejeżdżającym pociągiem.

DevURL
Partnerzy serwisu: