Zalamalo sie skrajne zachodnie przeslo wiszace, spadlo i przewrócilo sie na bok

Załamało się skrajne zachodnie przęsło wiszące, spadło i przewróciło się na bok. Most skręcił się jak wstążka, po czym przechyliło się przęsło środkowe i obróciło nawierzchnią w dół. Pojazdy wraz z mostem runęły do rzeki, która w tym miejscu ma głębokość 21 m i niezwykle silny prąd. Na końcu runęły oba pylony. Katastrofa trwała około 30 s. Nie sposób było w masie żelastwa znaleźć elementy, które zapoczątkowały katastrofę, gdyż wszelkie połączenia były zniszczone, a wydobyte z rzeki części mostu pokrywała rdza. Nie można też było odróżnić elementów uszkodzonych od nie uszkodzonych. Most został zaprojektowany na znacznie mniejsze obciążenie ruchome i mniejszy stosunek ciężaru własnego do obciążenia ruchomego niż przyjmowane obecnie. Zmiany naprężeń występujące w większym zakresie niż przyjęto w projekcie mogły doprowadzić do zmęczenia konstrukcji mostu. Ostatecznie ustalono, że uszkodzenie nastąpiło na zgięciu łańcucha, w miejscu oparcia go na pionowym słupku. Każdy łańcuch łączący blok kotwiący z pylonem przechodził przez taki słupek i był z nim połączony sworzniem. Nie wiadomo, czy uszkodzenie nastąpiło w ogniwie łańcucha, słupku czy w złączu. Prawdopodobnie jeden lub kilka elementów pękło. W jednym elemencie stwierdzono wyraźnie oznaki krystalizacji stali, ale niektórzy rzeczoznawcy orzekli, że pozostałe części mostu nie wykazywały cech zmęczenia materiału i oznak korozji. Przeważała jednak opinia, że most był przeciążony, bo w chwili katastrofy obciążenie wynosiło 360 kN, zamiast projektowanych 150 kN. [przypisy: folia ratunkowa, irsap, olx łuków ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: folia ratunkowa irsap olx łuków

Przeczytaj też:
Spadki przy jezdniach

W różnych krajach spotykamy spadki przekraczające nawet przy jezdniach asfaltowanych; wymagają one bardzo sprawnego utrzymywania porządku, szybkiego usuwania śniegu i błota, posypywania żwirem w razie gołoledzi itp. środków. W każdym bądź wypadku te normy maksymalne nasuwają poważne wątpliwości pod względem bezpieczeństwa przy dużej gęstości ruchu. Przy wytyczaniu linii należy brać pod uwagę ilość i rodzaj […]

Wieżowce

W wieżowcach przebywa stale w ciągu dnia w charakterze pracowników i interesantów po kilka tysięcy osób. Gdyby ludzie ci byli zmuszeni nagle wyjść na ulice, co łatwo może się zdarzyć w razie katastrofy, pożaru, paniki, wypadków wojennych itp. wypełniliby szczelnie ulicę i musieliby stanąć jeden na drugim w 5—6 kondygnacjach. Przykład ten żywo ilustruje olbrzymie […]

Zrozumiano koniecznosc systematycznego badania wlasciwosci materialów, szczególnie ich cech mechanicznych.

W tym czasie tylko w St. Zjedn. AP ulegało rocznie uszkodzeniom średnio 25 mostów kolejowych. Spowodowało to podjęcie w szerokim zakresie poszukiwań lekkich i odpowiednio wytrzymałych materiałów budowlanych, co doprowadziło do opracowania specjalnych odmian stali konstrukcyjnej. Zrozumiano konieczność systematycznego badania właściwości materiałów, szczególnie ich cech mechanicznych.

DevURL