Zalamalo sie skrajne zachodnie przeslo wiszace, spadlo i przewrócilo sie na bok

Załamało się skrajne zachodnie przęsło wiszące, spadło i przewróciło się na bok. Most skręcił się jak wstążka, po czym przechyliło się przęsło środkowe i obróciło nawierzchnią w dół. Pojazdy wraz z mostem runęły do rzeki, która w tym miejscu ma głębokość 21 m i niezwykle silny prąd. Na końcu runęły oba pylony. Katastrofa trwała około 30 s. Nie sposób było w masie żelastwa znaleźć elementy, które zapoczątkowały katastrofę, gdyż wszelkie połączenia były zniszczone, a wydobyte z rzeki części mostu pokrywała rdza. Nie można też było odróżnić elementów uszkodzonych od nie uszkodzonych. Most został zaprojektowany na znacznie mniejsze obciążenie ruchome i mniejszy stosunek ciężaru własnego do obciążenia ruchomego niż przyjmowane obecnie. Zmiany naprężeń występujące w większym zakresie niż przyjęto w projekcie mogły doprowadzić do zmęczenia konstrukcji mostu. Ostatecznie ustalono, że uszkodzenie nastąpiło na zgięciu łańcucha, w miejscu oparcia go na pionowym słupku. Każdy łańcuch łączący blok kotwiący z pylonem przechodził przez taki słupek i był z nim połączony sworzniem. Nie wiadomo, czy uszkodzenie nastąpiło w ogniwie łańcucha, słupku czy w złączu. Prawdopodobnie jeden lub kilka elementów pękło. W jednym elemencie stwierdzono wyraźnie oznaki krystalizacji stali, ale niektórzy rzeczoznawcy orzekli, że pozostałe części mostu nie wykazywały cech zmęczenia materiału i oznak korozji. Przeważała jednak opinia, że most był przeciążony, bo w chwili katastrofy obciążenie wynosiło 360 kN, zamiast projektowanych 150 kN. [przypisy: projektowanie wnętrz Kraków, beton architektoniczny, aranżacje wnętrz warszawa ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: aranżacje wnętrz warszawa beton architektoniczny projektowanie wnętrz Kraków

Polecamy rowniez:
Przeczytaj też:
Zabezpieczenie płynności i szybkości ruchu w arterii komunikacyjnej

Ponieważ skrzyżowania o najintensywniejszym ruchu przypadają zwykle w śródmiejskich dzielnicach wielkich miast, w mocno obudowanych i względnie ciasnych ulicach, urządzenie wspomnianych ramp nie jest rzeczą łatwą. Natomiast w terenach luźno zabudowanych, przy skrzyżowaniach arterii tranzytowych i w szczególności ruchu dzieci, np. przy szkołach, placach sportowych itp., urządzenie przejść tunelowych jest wskazane. Podobnie jak dla ruchu […]

Mimo to pozostala wytrzymalosc mostu umozliwila przez stosunkowo dlugi czas uzytkowanie tego obiektu.

Mimo to pozostała wytrzymałość mostu umożliwiła przez stosunkowo długi czas użytkowanie tego obiektu. Natomiast Silver Bridge załamał się w ciągu kilku sekund po pęknięciu belki głównej. Szczególnie dużo katastrof wskutek wad materiału wydarzyło się w pierwszych mostach żelaznych. W maju 1891 r. załamał się kratownicowy most kolejowy w Norwood (Anglia) pod przejeżdżającym pociągiem.

Okresleniem sil oporu mieszanki betonowej na drgania zajmowalo sie wielu badaczy

Określeniem sił oporu mieszanki betonowej na drgania zajmowało się wielu badaczy. Przyjmowali oni jednak w swych badaniach dość różne założenia podstawowe w zakresie rodzaju niesprężystych sił oporu. W wyniku analizy wielu opracowań w tym zakresie l. F. Rudienko wnioskuje, że niesprężysty opór mieszanki betonowej w bardzo małych przedziałach gradientów prędkości ma charakter lepkosprężysty, a przy […]

DevURL
Partnerzy serwisu: