Zalamalo sie skrajne zachodnie przeslo wiszace, spadlo i przewrócilo sie na bok

Załamało się skrajne zachodnie przęsło wiszące, spadło i przewróciło się na bok. Most skręcił się jak wstążka, po czym przechyliło się przęsło środkowe i obróciło nawierzchnią w dół. Pojazdy wraz z mostem runęły do rzeki, która w tym miejscu ma głębokość 21 m i niezwykle silny prąd. Na końcu runęły oba pylony. Katastrofa trwała około 30 s. Nie sposób było w masie żelastwa znaleźć elementy, które zapoczątkowały katastrofę, gdyż wszelkie połączenia były zniszczone, a wydobyte z rzeki części mostu pokrywała rdza. Nie można też było odróżnić elementów uszkodzonych od nie uszkodzonych. Most został zaprojektowany na znacznie mniejsze obciążenie ruchome i mniejszy stosunek ciężaru własnego do obciążenia ruchomego niż przyjmowane obecnie. Zmiany naprężeń występujące w większym zakresie niż przyjęto w projekcie mogły doprowadzić do zmęczenia konstrukcji mostu. Ostatecznie ustalono, że uszkodzenie nastąpiło na zgięciu łańcucha, w miejscu oparcia go na pionowym słupku. Każdy łańcuch łączący blok kotwiący z pylonem przechodził przez taki słupek i był z nim połączony sworzniem. Nie wiadomo, czy uszkodzenie nastąpiło w ogniwie łańcucha, słupku czy w złączu. Prawdopodobnie jeden lub kilka elementów pękło. W jednym elemencie stwierdzono wyraźnie oznaki krystalizacji stali, ale niektórzy rzeczoznawcy orzekli, że pozostałe części mostu nie wykazywały cech zmęczenia materiału i oznak korozji. Przeważała jednak opinia, że most był przeciążony, bo w chwili katastrofy obciążenie wynosiło 360 kN, zamiast projektowanych 150 kN. [przypisy: folia ratunkowa, irsap, olx łuków ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: folia ratunkowa irsap olx łuków

Polecamy rowniez:
Przeczytaj też:
Srednia normowa wytrzymalosc betonu po 28 dniach miala byc 42 MPa

W związku z realizacją planów budowlanych został tam przeznaczony do rozbiórki trójprzęsłowy most South Bank z betonu sprężonego, rozpiętości: 23+39+23 [m] (R. Hammond, 1958). Uzyskano możliwość zbadania konstrukcji pod obciążeniem wynoszącym od 150 do 200°/0 nośności projektowej oraz ustalenia nośności krytycznej mostu. Siła sprężająca każdego z 24 kabli 12-splotowych wynosiła 300 kN. Średnia normowa wytrzymałość […]

Byla to najwieksza katastrofa od czasu katastrofy mostu Tacoma

Z tej metody korzystano np. w Japonii w celu ograniczenia drgań kładek dla pieszych (Wardlaw, 1980). Warto też przedstawić dużą katastrofę spowodowaną przez sztorm ,,100-lecia i wywołaną nim wysoką falę. W lutym 1979 r. wskutek ich działania zatonęła ponad połowa mostu pływającego długości 1956 m, zbudowanego przez kanał Hooda na zachód od Seattle (St.

Rozluznieniu gruntów wskutek trzesienia ziemi czesto towarzyszy zapadanie sie dróg dojazdowych i nasypów

Rozluźnieniu gruntów wskutek trzęsienia ziemi często towarzyszy zapadanie się dróg dojazdowych i nasypów. Rozluźniony grunt napierając na ściany oporowe i przyczółki przemieszczą je, albo usuwając się, pozostawia głębokie wyrwy za tymi budowlami i powoduje ich osunięcie wskutek braku oparcia o zasypkę. Zdarza się, że przyczółki wystają ponad nawierzchnię tworząc jakby poprzeczną ścianę, co bywa przyczyną […]

DevURL
Partnerzy serwisu: