Zaden matematyk czy statyk nie oczekiwal niezwyklego zachowania sie mostu Tacoma, które doprowadzilo do jego katastrofy.

Żaden matematyk czy statyk nie oczekiwał niezwykłego zachowania się mostu Tacoma, które doprowadziło do jego katastrofy. Dziś w wyniku badań wiadomo, że prędkości wiatrów, które mogą wywołać drgania mostów wiszących, zależą od częstotliwości drgań własnych konstrukcji. Most z długim przęsłem, charakteryzujący się niską częstotliwością własną, jest bardziej wrażliwy na obciążenie wiatrem. Konstruktor słynnych mostów amerykańskich: Brooklyn Bridge oraz przez rzeki Niagara i Ohio – J. A. Roebling (1806-1869), w czasie przekazania do eksploatacji mostu wiszącego przez Niagarę w 1853 r. stwierdził, że a bezpieczeństwie tego mostu decydują: jego ciężar, dźwigary, stężenia i kable odciągające. Przez odpowiednie stosowanie tych elementów można uzyskać dowolny stopień sztywności i wytrzymałości na dynamiczne działanie obciążeń użytkowych, sztormów i huraganów. Podkreślił z naciskiem, że żaden most wiszący nie jest bezpieczny, o ile nie są uwzględnione te czynniki. Wykaz katastrof stanowi ostrzeżenie przed stosowaniem zbyt lekkich konstrukcji, które mogą być po prostu zdmuchiwane przez wiatr. Znaczny ciężar mostu jest warunkiem zasadniczym dla osiągnięcia dużej sztywności obiektu. Jeżeli jednak sztywność ma być zapewniona głównie przez ciężar, to łatwo może dojść do katastrofy. Bowiem silny wiatr działając na zawieszoną konstrukcję nawet ciężką, ale o zbyt małej sztywności, wywołuje serię falistych drgań, które rozchodzą się od środka przęsła jednakowa w obie strony mostu. Falowanie konstrukcji może narosnąć do takiego stopnia, że stałe parcie wiatru wywołuje siły większe niż wytrzymałość kabli. Dlatego, chociaż ciężar pomostu jest bardzo istotnym czynnikiem odporności na działanie wiatru, to sam nie może zapobiec katastrofie. [patrz też: sprzątanie hal magazynowych, Profesjonalne rozbiórki domów Warszawa, tworzenie stron internetowych Kościerzyna ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: Profesjonalne rozbiórki domów Warszawa sprzątanie hal magazynowych tworzenie stron internetowych Kościerzyna

Polecamy rowniez:
Przeczytaj też:
Mieszkania wykańczają specjaliści. Moda na profesjonalistów.

Mieszkanie dziś nie tylko spełnia swoją funkcjonalną rolę. Oprócz tego, byśmy mogli się w nim wyspać, korzystać z jego funkcjonalności i wygodnie odpocząć mieszkanie musi mieć swoją duszę.  O nią dbają styliści, profesjonalni dekoratorzy, architekci aranżacji i wykończenia wnętrz. Rola specjalistów jest bardzo odpowiedzialna. Od nich zależy przeniesienie wyobrażeń i oczekiwań związanych z aranżacją wnętrza […]

Jednak dzieki przedsiewzietym zawczasu srodkom ostroznosci nie doszlo do katastrofy mostu

Jednak dzięki przedsięwziętym zawczasu środkom ostrożności nie doszło do katastrofy mostu. Wiszący łańcuchowy Srebrny most (Silver Bridge w Point Plessant, St. Zjedn. AP) miał długości 534 m, w tym przęsło środkowe 152 m i dwa przęsła skrajne po 116 m . Most wybudowano w 1929 r.

Arteria podziemna, tunelowa

Mówiąc o przekształcaniu i unowocześnianiu sieci komunikacyjnych miast wielkich i największych nie możemy pominąć najnowszego typu arterii, tj. arterii podziemnej, tunelowej. Celem jej jest przeprowadzenie szybkiego ruchu kołowego w najważniejszych i najbardziej obciążonych kierunkach sieci ulicznej, z pominięciem wszelkich przeszkód związanych z nieracjonalnym układem ulic, częstych skrzyżowań i zbyt wąskich przekrojów ulicznych wieku XIX. W […]

DevURL
Partnerzy serwisu: