Wynika z tego, ze ciezar powinien byc traktowany jako czynnik dodatkowy do znacznie wazniejszego warunku, jakim jest sztywnosc konstrukcji.

Wynika z tego, że ciężar powinien być traktowany jako czynnik dodatkowy do znacznie ważniejszego warunku, jakim jest sztywność konstrukcji. Można uzyskać znaczną sztywność mostu bez nadmiernego zwiększenia jego ciężaru, ale zapewniając przestrzenną współpracę wszystkich elementów konstrukcji i stosując liny lub kable odciągające, zamocowane zarówno nad – jak i pod pomostem, wykonane tak, jak główne kable nośne. Należy zauważyć, że Roebling wygłosił swój pogląd ponad 100 lat temu. Na początku XX wieku potwierdziła to teoria mostów wiszących. Okazało się, że przęsła dawnych mostów są nadmiernie ciężkie. Wtedy inżynierowie wpadli w drugą ostateczność, wykonując estetyczne, lekkie i smukłe konstrukcje, dające znaczne oszczędności. Doprowadziła to do nowych katastrof. Pozostały pytania, jaką przyjmować granicę bezpieczeństwa konstrukcji, jakie jest kryterium jej ciężaru oraz jaki powinien być współczynnik sztywności. Współczynnik sztywności zniszczonego mostu Tacoma był niewielki, a jego nadmierna wiotkość stała się powodem katastrofy. W wyniku badań nowy most Tacoma ma ciężar własny zwiększony o 50~/o i odpowiednie usztywnienia. Wiedza o zachowaniu się elementów ściskanych w bardzo dużych konstrukcjach była w okresie katastrofy mostu Quebec niewystarczająca. [patrz też: architekt wnętrz warszawa, projekty budowlane slask, projektowanie ogrodów ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Polecamy rowniez:
Przeczytaj też:
most byl przeciazony

Zdaniem innych specjalistów most nie był przeciążony, ale mogły występować obciążenia powtarzalne powodujące drgania, zauważane zresztą przez użytkowników mostu. Jeżeli drgania takie trwały przez dłuższy czas, to przy istnieniu koncentracji naprężeń spowodowanej korozją mogło nastąpić zmęczenie metalu i jego krystalizacja. Być może, że podpora była podmyta, jednakże wtedy raczej nie nastąpiłoby nagłe załamanie mostu. Jest […]

Dolomit libiążski

Cechy techniczne: ciężar objętościowy 2,69; wytrzymałość na ściskanie 612 kG/cm2, nasiąkliwość 1,9% wagowo; ścieralność na tarczy Boehmego 0,28 cm3/cm2; odporność na zamrażanie – zupełna. Standardowe wymiary bloków: 1,20 x 0,70 x 0,50 m. W Warszawie wykonano z dolomitu libiążskiego okładziny łączników między budynkami RIDM. Dolomit z lmielina. Kamieniołom położony jest w odległości 2 km od […]

Kolorowa deska do krojenia

Mamy coraz większą słabość do pięknych i przydatnych rzeczy. W zasadzie trudno sobie wyobrazić dom bez drobnych przedmiotów.  Życie człowieka przebiega w otoczeniu drobiazgów. Tworzą one w raz z przedmiotami o słusznych gabarytach funkcjonalną całość. Zaletą drobnych przedmiotów jest to, że mieszczą się w dłoni, są lekkie i zazwyczaj proste w użyciu. Ciężko byłoby posługiwać […]

DevURL
Partnerzy serwisu: