Wynika z tego, ze ciezar powinien byc traktowany jako czynnik dodatkowy do znacznie wazniejszego warunku, jakim jest sztywnosc konstrukcji.

Wynika z tego, że ciężar powinien być traktowany jako czynnik dodatkowy do znacznie ważniejszego warunku, jakim jest sztywność konstrukcji. Można uzyskać znaczną sztywność mostu bez nadmiernego zwiększenia jego ciężaru, ale zapewniając przestrzenną współpracę wszystkich elementów konstrukcji i stosując liny lub kable odciągające, zamocowane zarówno nad – jak i pod pomostem, wykonane tak, jak główne kable nośne. Należy zauważyć, że Roebling wygłosił swój pogląd ponad 100 lat temu. Na początku XX wieku potwierdziła to teoria mostów wiszących. Okazało się, że przęsła dawnych mostów są nadmiernie ciężkie. Wtedy inżynierowie wpadli w drugą ostateczność, wykonując estetyczne, lekkie i smukłe konstrukcje, dające znaczne oszczędności. Doprowadziła to do nowych katastrof. Pozostały pytania, jaką przyjmować granicę bezpieczeństwa konstrukcji, jakie jest kryterium jej ciężaru oraz jaki powinien być współczynnik sztywności. Współczynnik sztywności zniszczonego mostu Tacoma był niewielki, a jego nadmierna wiotkość stała się powodem katastrofy. W wyniku badań nowy most Tacoma ma ciężar własny zwiększony o 50~/o i odpowiednie usztywnienia. Wiedza o zachowaniu się elementów ściskanych w bardzo dużych konstrukcjach była w okresie katastrofy mostu Quebec niewystarczająca. [patrz też: projektowanie wnętrz Wrocław, aranżacje wnętrz warszawa, projektowanie ogrodów ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: aranżacje wnętrz warszawa projektowanie ogrodów projektowanie wnętrz Wrocław

Polecamy rowniez:
Przeczytaj też:
Arteria podziemna, tunelowa

Mówiąc o przekształcaniu i unowocześnianiu sieci komunikacyjnych miast wielkich i największych nie możemy pominąć najnowszego typu arterii, tj. arterii podziemnej, tunelowej. Celem jej jest przeprowadzenie szybkiego ruchu kołowego w najważniejszych i najbardziej obciążonych kierunkach sieci ulicznej, z pominięciem wszelkich przeszkód związanych z nieracjonalnym układem ulic, częstych skrzyżowań i zbyt wąskich przekrojów ulicznych wieku XIX. W […]

Budowa jezdni poziomowej

Poziom główny obejmuje ruch pieszy i kołowy. Poziom górny obejmuje instalacje i przewody elektryczne, oświetleniowe, często telefoniczne, przewody robocze tramwajów itd. Poziom dolny mieści przewody kanalizacji, wodociągów, elektryczne, gazowe, telefoniczne i inne. Zbytnie natężenie ruchu w poziomie głównym prowadzi konsekwentnie do rozczłonkowania go i przeprowadzenia pewnych jego grup do innych poziomów. Tak powstał w początku […]

Mieszanki te mozna rozpatrywac jako uklady strukturalne

Wiadome jest, iż w zakładach prefabrykacji w coraz większym stopniu stosowane są mieszanki betonowe o niższych stopniach ciekłości. Mieszanki te można rozpatrywać jako układy strukturalne, tj. tworzące struktury przestrzenne, które nie zmieniają się pod wpływem siły ciężkości. Układy te dla swojej zmiany wymagają przyłożenia określonej energii. Wpływ tej energii na mieszankę wyraża się tym, że […]

DevURL
Partnerzy serwisu: