Wynika z tego, ze ciezar powinien byc traktowany jako czynnik dodatkowy do znacznie wazniejszego warunku, jakim jest sztywnosc konstrukcji.

Wynika z tego, że ciężar powinien być traktowany jako czynnik dodatkowy do znacznie ważniejszego warunku, jakim jest sztywność konstrukcji. Można uzyskać znaczną sztywność mostu bez nadmiernego zwiększenia jego ciężaru, ale zapewniając przestrzenną współpracę wszystkich elementów konstrukcji i stosując liny lub kable odciągające, zamocowane zarówno nad – jak i pod pomostem, wykonane tak, jak główne kable nośne. Należy zauważyć, że Roebling wygłosił swój pogląd ponad 100 lat temu. Na początku XX wieku potwierdziła to teoria mostów wiszących. Okazało się, że przęsła dawnych mostów są nadmiernie ciężkie. Wtedy inżynierowie wpadli w drugą ostateczność, wykonując estetyczne, lekkie i smukłe konstrukcje, dające znaczne oszczędności. Doprowadziła to do nowych katastrof. Pozostały pytania, jaką przyjmować granicę bezpieczeństwa konstrukcji, jakie jest kryterium jej ciężaru oraz jaki powinien być współczynnik sztywności. Współczynnik sztywności zniszczonego mostu Tacoma był niewielki, a jego nadmierna wiotkość stała się powodem katastrofy. W wyniku badań nowy most Tacoma ma ciężar własny zwiększony o 50~/o i odpowiednie usztywnienia. Wiedza o zachowaniu się elementów ściskanych w bardzo dużych konstrukcjach była w okresie katastrofy mostu Quebec niewystarczająca. [patrz też: ekomis brodnica, olx łuków, zabezpieczenie wykopu ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: ekomis brodnica olx łuków zabezpieczenie wykopu

Przeczytaj też:
Mimo to pozostala wytrzymalosc mostu umozliwila przez stosunkowo dlugi czas uzytkowanie tego obiektu.

Mimo to pozostała wytrzymałość mostu umożliwiła przez stosunkowo długi czas użytkowanie tego obiektu. Natomiast Silver Bridge załamał się w ciągu kilku sekund po pęknięciu belki głównej. Szczególnie dużo katastrof wskutek wad materiału wydarzyło się w pierwszych mostach żelaznych. W maju 1891 r. załamał się kratownicowy most kolejowy w Norwood (Anglia) pod przejeżdżającym pociągiem.

Skąd czerpać inspiracje? Dekorujemy mieszkanie od podstaw

Masz za sobą kilka miesięcy ostrego kucia ścian, tynkowania i wynoszenia gruzu? Teraz została Ci dekoracja i można mieszkać w swoich czterech ścianach? Sprawdź jak szybko i tanio możesz udekorować mieszkanie. Musisz znaleźć tylko odpowiednie sklepy i miejsca. I choć wydaję się to niemożliwe, w sieci jest wiele miejsc, które oferują dekorowanie wnętrz w bardzo […]

Rozdzial mieszanek betonowych

Przy zastosowaniu obecnie znanych i stosowanych przyrządów możliwe jest określenie jedynie umownej średniej wibrolepkości, której wartość zależeć będzie od parametrów stosowanego urządzenia. Istnieje, więc dążenie do opracowania takiego lepkościomierza, który najlepiej odwzorowywałby warunki przemysłowe i był wygodny dla znalezienia średniej efektywnej lepkości w określonych warunkach granicznych. Warunki te związane są z charakterem płynięcia mieszanki, kształtem […]

DevURL
Partnerzy serwisu: