Zabezpieczenie płynności i szybkości ruchu w arterii komunikacyjnej

Ponieważ skrzyżowania o najintensywniejszym ruchu przypadają zwykle w śródmiejskich dzielnicach wielkich miast, w mocno obudowanych i względnie ciasnych ulicach, urządzenie wspomnianych ramp nie jest rzeczą łatwą. Natomiast w terenach luźno zabudowanych, przy skrzyżowaniach arterii tranzytowych i w szczególności ruchu dzieci, np. przy szkołach, placach sportowych itp., urządzenie przejść tunelowych jest wskazane. Podobnie jak dla ruchu piechurów, moga być urządzane przejazdy na głównych szlakach rowerzystów. Potrzebna tu jest ta sama wysokość (w świetle — 2,50 m) i szerokość cokolwiek większa niż dwumetrowe przejście piesze, a mianowicie 2,40—4,80 m dla ruchu dwukierunkowego. Mając często do czynienia z układem ulic istniejących dużego lub wielkiego miasta, stajemy zwykle wobec trudnego zadania naprawy błędów wieku XIX i wydzielenia z całości sieci ulicznej układu arterii komunikacyjnych. Czynimy to tym sposobem, żeby skierować ruch po liniach do tego wybranych, a zahamować go na innych, którym wyznaczamy rolę ulic i uliczek tylko obsługujących najbliższe, otaczające zabudowania. Wszystkie te sposoby zabezpieczają płynność i szybkość ruchu w arterii komunikacyjnej i doprowadzają do niej ruch z przyległych dzielnic w kierunkach poprzecznych tylko w punktach węzłowych. Przy tych założeniach ruch pieszy oczywiście odbywa sie swobodnie na wszystkich skrzyżowaniach, jednakże z unikaniem przekraczania jezdni arterii głównej, a ruch kołowy układa się tak, jak gdybyśmy rozporządzali racjonalnym, nowoczesnym układem, zaznaczonym w rys. 198. [podobne: mrówka sanok, mrówka sanok projektowanie, mrówka sanok wnętrz ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: agrobud koszalin mrówka sanok posadzka poliuretanowa cena

Polecamy rowniez:
Przeczytaj też:
Jednak dzieki przedsiewzietym zawczasu srodkom ostroznosci nie doszlo do katastrofy mostu

Jednak dzięki przedsięwziętym zawczasu środkom ostrożności nie doszło do katastrofy mostu. Wiszący łańcuchowy Srebrny most (Silver Bridge w Point Plessant, St. Zjedn. AP) miał długości 534 m, w tym przęsło środkowe 152 m i dwa przęsła skrajne po 116 m . Most wybudowano w 1929 r.

mieszanka betonowa jest ukladem niejednorodnym

W technologii betonu proponowane jest stosowanie wielu różnych sposobów oceny i kontroli właściwości mieszanki betonowej. Na przykład w ZSRR, jako przyrząd do badania mieszanek gęstych przyjęto wiskozymetr techniczny. Faktem Jest, że przyjmowanie różnych technik zagęszczania mieszanek w procesie formowania wymaga przejścia od oceny jakościowej właściwości reologicznych wibrowanej mieszanki do oceny ilościowej, tj. do określenia jej […]

Trzesienia ziemi szczególnie czesto zdarzaja sie w stanie Kalifornia

Trzęsienia ziemi szczególnie często zdarzają się w stanie Kalifornia (St. Zjedn. AP). Znane z opisów trzęsienie, jedno z najbardziej groźnych ze względu na towarzyszący mu olbrzymi pożar, nawiedziło w 1906 r. San Francisco.

DevURL
Partnerzy serwisu: