Wieżowce

W wieżowcach przebywa stale w ciągu dnia w charakterze pracowników i interesantów po kilka tysięcy osób. Gdyby ludzie ci byli zmuszeni nagle wyjść na ulice, co łatwo może się zdarzyć w razie katastrofy, pożaru, paniki, wypadków wojennych itp. wypełniliby szczelnie ulicę i musieliby stanąć jeden na drugim w 5—6 kondygnacjach. Przykład ten żywo ilustruje olbrzymie zadania aparatu komunikacyjnego w mieście tak bezplanowo i wadliwie zabudowanym. A rzeczywistość w miastach-olbrzymach potwierdza, że największe nawet wysiłki techniczne i finansowe w zakresie komunikacji nie prowadza do celu. Oprócz szerokości jezdni i chodnika w przekroju arterii nie mniejsze znaczenie posiadają jego ściany, tj. obudowa. Może sie ona składać z budynków, albo też z elementów zielonych, jak szpalery, drzewa, żywopłoty, trawniki i ogrodzenia różnego typu. Zawsze jednak rozróżniamy linie, ograniczające z obu stron sama arterię, tj jezdnie, chodniki, ewentualnie położone między nimi trawniki i szeregi drzew, od linii, przy których stoją budynki, względnie urządzenia ogrodowe lub inne. Pierwsze nazywamy liniami regulacyjnymi, drugie zaś liniami zabudowy. O ile zabudowania słoja przy lini regulacyjnej tak, jak to się dzieje dziś w większości ulic śródmieścia, linie te pokrywają się. W przeciwnym wypadku powstaje między nimi pewna wolna przestrzeń z jednej lub z obu stron ulicy. Istnieje również przekrój ulicy, w którym odległość linii zabudowy jest mniejsza niż odległość linii regulacyjnych. Jest to ulica z podcieniami. Jak wiemy przekrój ten odgrywał dużą rolę w miastach epok ubiegłych, stosowany często w miastach Średniowiecza i czasów Odrodzenia w Polsce. Może on również mieć duże znaczenie w przeciążonych ruchem arteriach miast współczesnych, umożliwiając ich znaczne nawet poszerzenie bez burzenia domu, a z zastosowaniem tylko przeróbki przyziemnej części frontowej. Przekrój ten umożliwiając wyzyskanie terenu ulicy w kilku poziomach, stanowi przejście do ulic kilkupoziomowych. Już przeciętna współczesna arteria miejska wypełnia swe funkcje czesciowo w trzech poziomach: w zasadniczym poziomie miasta, nad nim i pod nim. [patrz też: mrówka sanok, mrówka sanok projektowanie, mrówka sanok wnętrz ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: mrówka sanok posadzka poliuretanowa cena wizualizacja elewacji domu

Polecamy rowniez:
Przeczytaj też:
Najmodniejsze style wykończenia wnętrz.

Współczesny świat zmienia się coraz szybciej, a panująca na coś moda przemija wraz z biegnącym szybko czasem. W modzie na wykończenia wnętrz jest podobnie na rynku można znaleźć kilka nurtów, które są w danym czasie modne jednak ich moda szybko przemija. Obecnie najpopularniejszymi stylami, w jakich wykańcza się współczesne i tym samym najmodniejsze mieszkania są […]

Kącik architekta – Green Houses / Sander Architects

Sharon Risedorph Architekci: Sander Architects Lokalizacja: Los Angeles, Kalifornia, USA Rok Projektu: 2012 Zdjęcia: Sharon Risedorph + 26 Inżynier: Farshid Behshid, IDG Structural Engineering Wykonawca: Icaza Construction Landscape: Catherine Holliss, Zack Freedman Współpracownicy: Klara Rodstrom, John Ford , Adam Licht, Catherine Holliss (dyrektor ds. Aranżacji wnętrz) Para kamienic, które stoją naprzeciw siebie na przejeżdżającym dziedzińcu, […]

Dolomit libiążski

Cechy techniczne: ciężar objętościowy 2,69; wytrzymałość na ściskanie 612 kG/cm2, nasiąkliwość 1,9% wagowo; ścieralność na tarczy Boehmego 0,28 cm3/cm2; odporność na zamrażanie – zupełna. Standardowe wymiary bloków: 1,20 x 0,70 x 0,50 m. W Warszawie wykonano z dolomitu libiążskiego okładziny łączników między budynkami RIDM. Dolomit z lmielina. Kamieniołom położony jest w odległości 2 km od […]

DevURL
Partnerzy serwisu: