Skrzyżowania na dwóch poziomach

W normalnym poziomie miasta dodatni wynik przy skrzyżowaniach zależy od układu ich w możliwie dużych odstępach oraz od małej ilości rozgałęzień. Odmienny rodzaj rozwiązań dają skrzyżowania na dwóch poziomach. Kształtują się one w sposób prosty, o ile mają być w nich przeprowadzone tylko dwa kierunki; komplikują się natomiast bardzo znacznie, o ile mają dać połączenia we wszystkich kierunkach bez skrzyżowania pojazdów jadących w kierunkach przeciwnych. Przy decyzji, która z linii ma pozostać na poziomie normalnym, a która ma ją wyminąć górą lub dołem, należy się kierować wymaganiami kompozycji krajobrazowej oraz względami technicznymi i gospodarczymi. Oczywiście, w większości wypadków linia bardziej elastyczna powinna się dostosować do linii mniej elastycznej. Zatem: kolejka do kolei normalnotorowej, arteria uliczna do kolejki, ruch pieszy do ruchu kołowego w ulicy. Różnice poziomów, które należy uzyskać dla przeprowadzenia jednej linii nad drugą, są różne. Kolej normalnotorowa wymaga około 6 metrów, kolejki elektryczne i tramwaje metrów, arterie uliczne około 4,5 metrów zależności od typu pojazdów; dla ruchu pieszego wystarcza 2,5 metrów. Na ogól wiec najkorzystniej jest prowadzić linie o przekroju niższym pod linią wymagającą przekroju wyższego. Poza samą wysokością wpływa tu elastyczność linii w poziomie i pionie, a więc stosowanie ramp o większych spadkach i luków o małych promieniach. Należy pamiętać, że konieczne zwykle przy skrzyżowaniach rampy wpływają ujemnie na możność zabudowy i urządzenia terenów przylegających i wywołują szereg komplikacji poziomowych. Powodują przy tym potrzebę zawiłych nieraz i kosztownych konstrukcji pomocniczych. Komplikacje te wzrastają w stosunku do długości i wysokości ramp. Wysokość ramp jest bezsprzecznie wynikiem tych minimalnych przekrojów, któreśmy wyżej podali i które są uzależnione od ustalonej już i rozpowszechnionej wysokości taboru kolejowego, tramwajowego, autobusów itd. [patrz też: mrówka sanok, mrówka sanok projektowanie, mrówka sanok wnętrz ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: mrówka sanok posadzka poliuretanowa cena wizualizacja elewacji domu

Przeczytaj też:
Przeznaczone do rozbiórki mosty umozliwiaja nieraz zdobycie niezwykle cennych doswiadczen

Przeznaczone do rozbiórki mosty umożliwiają nieraz zdobycie niezwykle cennych doświadczeń. Można bowiem wtedy przeprowadzać próby i badania wielkowymiarowe. Na przykład tego rodzaju badania przeprowadził Uniwersytet Tennessee (St. Zjedn. AP), obciążając do złamania 4 mosty drogowe w celu uzyskania danych o zachowaniu się całych konstrukcji.

Wynika z tego, ze ciezar powinien byc traktowany jako czynnik dodatkowy do znacznie wazniejszego warunku, jakim jest sztywnosc konstrukcji.

Wynika z tego, że ciężar powinien być traktowany jako czynnik dodatkowy do znacznie ważniejszego warunku, jakim jest sztywność konstrukcji. Można uzyskać znaczną sztywność mostu bez nadmiernego zwiększenia jego ciężaru, ale zapewniając przestrzenną współpracę wszystkich elementów konstrukcji i stosując liny lub kable odciągające, zamocowane zarówno nad – jak i pod pomostem, wykonane tak, jak główne kable […]

Dodatki to zbędna inwestycja – błędne myślenie polaka

Wielu z nas twierdzi, że dodatki są drogie, zbędne i często niezauważalne. Dlatego ogranicza się wystrój wnętrz. Niestety to myślenie sprawia, że ładne pomieszczenia nie mają życia. Nic się w nich nie dzieje, a wszystko przez… błędne myślenie. Przedmioty, które służą do wykończenia i dekoracji wnętrz nie są stworzone po to, by kupowali je klienci, […]

DevURL
Partnerzy serwisu: