Skrzyżowania na dwóch poziomach

W normalnym poziomie miasta dodatni wynik przy skrzyżowaniach zależy od układu ich w możliwie dużych odstępach oraz od małej ilości rozgałęzień. Odmienny rodzaj rozwiązań dają skrzyżowania na dwóch poziomach. Kształtują się one w sposób prosty, o ile mają być w nich przeprowadzone tylko dwa kierunki; komplikują się natomiast bardzo znacznie, o ile mają dać połączenia we wszystkich kierunkach bez skrzyżowania pojazdów jadących w kierunkach przeciwnych. Przy decyzji, która z linii ma pozostać na poziomie normalnym, a która ma ją wyminąć górą lub dołem, należy się kierować wymaganiami kompozycji krajobrazowej oraz względami technicznymi i gospodarczymi. Oczywiście, w większości wypadków linia bardziej elastyczna powinna się dostosować do linii mniej elastycznej. Zatem: kolejka do kolei normalnotorowej, arteria uliczna do kolejki, ruch pieszy do ruchu kołowego w ulicy. Różnice poziomów, które należy uzyskać dla przeprowadzenia jednej linii nad drugą, są różne. Kolej normalnotorowa wymaga około 6 metrów, kolejki elektryczne i tramwaje metrów, arterie uliczne około 4,5 metrów zależności od typu pojazdów; dla ruchu pieszego wystarcza 2,5 metrów. Na ogól wiec najkorzystniej jest prowadzić linie o przekroju niższym pod linią wymagającą przekroju wyższego. Poza samą wysokością wpływa tu elastyczność linii w poziomie i pionie, a więc stosowanie ramp o większych spadkach i luków o małych promieniach. Należy pamiętać, że konieczne zwykle przy skrzyżowaniach rampy wpływają ujemnie na możność zabudowy i urządzenia terenów przylegających i wywołują szereg komplikacji poziomowych. Powodują przy tym potrzebę zawiłych nieraz i kosztownych konstrukcji pomocniczych. Komplikacje te wzrastają w stosunku do długości i wysokości ramp. Wysokość ramp jest bezsprzecznie wynikiem tych minimalnych przekrojów, któreśmy wyżej podali i które są uzależnione od ustalonej już i rozpowszechnionej wysokości taboru kolejowego, tramwajowego, autobusów itd. [patrz też: mrówka sanok, mrówka sanok projektowanie, mrówka sanok wnętrz ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: agrobud koszalin mrówka sanok posadzka poliuretanowa cena

Przeczytaj też:
Autostrady

Specyficzne warunki ruchu samochodowego, jego szybkość i sprawność wywołały w krajach Zachodu powstanie nowego typu arterii, komunikacyjnej. Dotyczy on głównie terenów pozamiejskich i rozwija się na wielkich odległościach, dzielących najważniejsze ośrodki kraju. Posiada wiele analogii z torem kolejowym. Jest to tak zwana z włoska autostrada, czyli droga przeznaczona wyłącznie dla ruchu samochodów, przede wszystkim osobowych, […]

Rozluznieniu gruntów wskutek trzesienia ziemi czesto towarzyszy zapadanie sie dróg dojazdowych i nasypów

Rozluźnieniu gruntów wskutek trzęsienia ziemi często towarzyszy zapadanie się dróg dojazdowych i nasypów. Rozluźniony grunt napierając na ściany oporowe i przyczółki przemieszczą je, albo usuwając się, pozostawia głębokie wyrwy za tymi budowlami i powoduje ich osunięcie wskutek braku oparcia o zasypkę. Zdarza się, że przyczółki wystają ponad nawierzchnię tworząc jakby poprzeczną ścianę, co bywa przyczyną […]

wartosc wskaznika C zageszczanej mieszanki betonowej

W przemysłowej produkcji elementów prefabrykowanych znajduje zastosowanie szereg technik zagęszczania mieszanek betonowych. Ich klasyfikacji można dokonywać z punktu widzenia wielu różnorodnych czynników. Najczęściej za podstawę klasyfikacji przyjmuje się dotychczas wpływ stosowanych oddziaływań na wartość wskaźnika C zagęszczanej mieszanki betonowej. Przy przyjęciu tych założeń rozróżniamy: – metody, przy których nie ulega zmianie wskaźnik C lub zmiana […]

DevURL
Partnerzy serwisu: