W elementach pracujacych na rozciaganie po raz pierwszy zastosowano nowy stop stali

Górny pomost dostosowano do 4 torów kolejki nadziemnej i wyposażono w obustronne chodniki, zaś na dolnym pomoście przewidziano 4 pasy ruchu drogowego. Do budowy zużyto 50 000 t stali. W elementach pracujących na rozciąganie po raz pierwszy zastosowano nowy stop stali zawierający około 3010 niklu, charakteryzujący się wytrzymałością o 50010 większą niż zwykła stal węglowa. W końcowej fazie budowy, która zbiegła się z katastrofą mostu Quebec, właśnie ze względu na nią, powstały wątpliwości co do stopnia bezpieczeństwa mostu Queensboro. Powołano dwie grupy inżynierów, które niezależnie od siebie miały sprawdzić projekt pod względem bezpieczeństwa konstrukcji. W wyniku starannych badań i analizy naprężeń obie grupy stwierdziły, że most nie odpowiada przewidywalnym obciążeniom i że został popełniony błąd przy obliczaniu ciężaru własnego konstrukcji wskutek zmiany dokonanej w projekcie. W celu zmniejszenia ciężaru konstrukcji usunięto 2 tory z pomostu górnego oraz niektóre elementy stalowe, co zwiększyło bezpieczeństwo mostu. Dla usuniętych torów kolejki trzeba było kosztem dodatkowych nakładów wybudować tunel podwodny. Most był przedmiotem krytyki, gdyż jego konstrukcja jest ciężka i nieporadna. Uważano, że producent stali niepotrzebnie zwiększył ciężar elementów, a tym samym koszt budowy i własny zysk. [przypisy: drzwi wewnętrzne retro, style wykończenia wnętrz, posadzka poliuretanowa cena ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: drzwi wewnętrzne retro posadzka poliuretanowa cena style wykończenia wnętrz

Polecamy rowniez:
Przeczytaj też:
inzynier towarzystwa kolejowego Charles Collins

Zarząd kolei nie przyjął rezygnacji, zapewniając go o swoim zaufaniu. Collins jednak nie wytrzymał nerwowo i kilka dni później popełnił samobójstwo. Prasa atakowała kolej za niedbalstwo, fałszywie pojętą oszczędność, brak bezpieczeństwa, wadliwą budowę mostu itp. Wyrok sądowy obciążył odpowiedzialnością za katastrofę towarzystwo Amasa Stone, jednakże czas złagodził tę ocenę, gdyż tragiczny wypadek był spowodowany nieznajomością […]

Wibrowanie polega na przekazywaniu na mieszanke betonowa drgan o znacznej czestotliwosci za pomoca specjalnych urzadzen, których zródla drgan zwane sa wibratorami

Wibrowanie Pojęcia podstawowe. Wibrowanie polega na przekazywaniu na mieszankę betonową drgań o znacznej częstotliwości za pomocą specjalnych urządzeń, których źródła drgań zwane są wibratorami. Zależnie od typu wibratora oraz przyjętej technologii praktycznie stosuje się drgania o częstotliwości od 3000 do 18000 min-l. Proces zagęszczania przez wibrowanie prowadzi do wytwarzania pewnej energii, która wywołuje przezwyciężanie sił […]

Rozdzial mieszanek betonowych jest w wielu przypadkach zwiazany z ogólnym transportem mieszanki betonowej z betonowni na stanowisko formowania

Sposób przeprowadzania tych zabiegów powinien zabezpieczać przed segregacją oraz zmianą konsystencji mieszanki. Powinien być, zatem realizowany w możliwie krótkim czasie, przy minimalnej liczbie przeładunków. Norma PN-63/B-06251 ustala, że mieszanka betonowa przygotowana w temperaturze otoczenia do 20°C powinna być zużytkowana w okresie nie dłuższym niż 1,5 godziny od czasu zarobienia. Przygotowanie mieszanki w temperaturze nawet niewiele […]

DevURL
Partnerzy serwisu: