W elementach pracujacych na rozciaganie po raz pierwszy zastosowano nowy stop stali

Górny pomost dostosowano do 4 torów kolejki nadziemnej i wyposażono w obustronne chodniki, zaś na dolnym pomoście przewidziano 4 pasy ruchu drogowego. Do budowy zużyto 50 000 t stali. W elementach pracujących na rozciąganie po raz pierwszy zastosowano nowy stop stali zawierający około 3010 niklu, charakteryzujący się wytrzymałością o 50010 większą niż zwykła stal węglowa. W końcowej fazie budowy, która zbiegła się z katastrofą mostu Quebec, właśnie ze względu na nią, powstały wątpliwości co do stopnia bezpieczeństwa mostu Queensboro. Powołano dwie grupy inżynierów, które niezależnie od siebie miały sprawdzić projekt pod względem bezpieczeństwa konstrukcji. W wyniku starannych badań i analizy naprężeń obie grupy stwierdziły, że most nie odpowiada przewidywalnym obciążeniom i że został popełniony błąd przy obliczaniu ciężaru własnego konstrukcji wskutek zmiany dokonanej w projekcie. W celu zmniejszenia ciężaru konstrukcji usunięto 2 tory z pomostu górnego oraz niektóre elementy stalowe, co zwiększyło bezpieczeństwo mostu. Dla usuniętych torów kolejki trzeba było kosztem dodatkowych nakładów wybudować tunel podwodny. Most był przedmiotem krytyki, gdyż jego konstrukcja jest ciężka i nieporadna. Uważano, że producent stali niepotrzebnie zwiększył ciężar elementów, a tym samym koszt budowy i własny zysk. [przypisy: kredyt hipoteczny pko bp opinie, folia ratunkowa, posadzka poliuretanowa cena ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: folia ratunkowa kredyt hipoteczny pko bp opinie posadzka poliuretanowa cena

Przeczytaj też:
Kącik architekta – Green Houses / Sander Architects

Sharon Risedorph Architekci: Sander Architects Lokalizacja: Los Angeles, Kalifornia, USA Rok Projektu: 2012 Zdjęcia: Sharon Risedorph + 26 Inżynier: Farshid Behshid, IDG Structural Engineering Wykonawca: Icaza Construction Landscape: Catherine Holliss, Zack Freedman Współpracownicy: Klara Rodstrom, John Ford , Adam Licht, Catherine Holliss (dyrektor ds. Aranżacji wnętrz) Para kamienic, które stoją naprzeciw siebie na przejeżdżającym dziedzińcu, […]

Dekorując pokój marzeń

Każdy z nas ma w głowie swój pokój z prawdziwego zdarzenia. Oczywiście jego udekorowanie zmienia się z biegiem czasu. I mimo tego, że czas gra tu główną rolę to znaczenie mają także pieniądze oraz dobry pomysł. A o te ostatnie w ostatnim czasie coraz ciężej. Na szczęście powstało kilka miejsc, w których można znaleźć inspirację.

Okresleniem sil oporu mieszanki betonowej na drgania zajmowalo sie wielu badaczy

Określeniem sił oporu mieszanki betonowej na drgania zajmowało się wielu badaczy. Przyjmowali oni jednak w swych badaniach dość różne założenia podstawowe w zakresie rodzaju niesprężystych sił oporu. W wyniku analizy wielu opracowań w tym zakresie l. F. Rudienko wnioskuje, że niesprężysty opór mieszanki betonowej w bardzo małych przedziałach gradientów prędkości ma charakter lepkosprężysty, a przy […]

DevURL
Partnerzy serwisu: