W elementach pracujacych na rozciaganie po raz pierwszy zastosowano nowy stop stali

Górny pomost dostosowano do 4 torów kolejki nadziemnej i wyposażono w obustronne chodniki, zaś na dolnym pomoście przewidziano 4 pasy ruchu drogowego. Do budowy zużyto 50 000 t stali. W elementach pracujących na rozciąganie po raz pierwszy zastosowano nowy stop stali zawierający około 3010 niklu, charakteryzujący się wytrzymałością o 50010 większą niż zwykła stal węglowa. W końcowej fazie budowy, która zbiegła się z katastrofą mostu Quebec, właśnie ze względu na nią, powstały wątpliwości co do stopnia bezpieczeństwa mostu Queensboro. Powołano dwie grupy inżynierów, które niezależnie od siebie miały sprawdzić projekt pod względem bezpieczeństwa konstrukcji. W wyniku starannych badań i analizy naprężeń obie grupy stwierdziły, że most nie odpowiada przewidywalnym obciążeniom i że został popełniony błąd przy obliczaniu ciężaru własnego konstrukcji wskutek zmiany dokonanej w projekcie. W celu zmniejszenia ciężaru konstrukcji usunięto 2 tory z pomostu górnego oraz niektóre elementy stalowe, co zwiększyło bezpieczeństwo mostu. Dla usuniętych torów kolejki trzeba było kosztem dodatkowych nakładów wybudować tunel podwodny. Most był przedmiotem krytyki, gdyż jego konstrukcja jest ciężka i nieporadna. Uważano, że producent stali niepotrzebnie zwiększył ciężar elementów, a tym samym koszt budowy i własny zysk. [przypisy: kredyt hipoteczny pko bp opinie, folia ratunkowa, posadzka poliuretanowa cena ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: folia ratunkowa kredyt hipoteczny pko bp opinie posadzka poliuretanowa cena

Polecamy rowniez:
Przeczytaj też:
Skrzyżowania wielopoziomowe arterii ulicznych i innych

Bardziej aktualnym dla miasta nowoczesnego jest skrzyżowanie dwóch arterii ulicznych na dwóch odmiennych poziomach. Bardziej aktualnym—gdyż te wspomniane niezwykłe trudności zdarzają się, na szczęście tylko w kilku wielomilionowych organizmach urbanistycznych na kuli ziemskiej, i bardziej życiowa sprawą, gdyż obejmuje wielkie pole zadań, począwszy od skrzyżowania wiejskiej drogi z linią kolei normalnotorowej lub elektrycznej kolejki szybkobieżnej, […]

Możesz zaoszczędzić. Wykorzystanie energii naturalnych we wnętrzach.

Urządzenie mieszkania lub domu to prawdziwe wyzwanie. Rynek wykończeniowy aż pęka w szwach od nowoczesnych rozwiązań i przeróżnych stylów. Jednak warto zastanowić się na oszczędnościami, jakie mogą nieść ze sobą odpowiednio dobrane elementy wykończenia wnętrz. Coraz częściej w naszym kraju możemy spotkać zainstalowane na dachach baterie słoneczne, lub np. stojące w ogrodach wiatraki prądotwórcze.

Zloże w Nietulisku

Złoże w Nietulisku jest niejednolite i wykazuje znaczne różnice cech fizycznych w poszczególnych poziomach wyrobiska. Stąd powstała różnorodność opinii o przydatności tej skały do celów budowlanych. Niewątpliwie nie należy jej stosować na posadzki, stopnie, cokoły i partie przyziemne budynków, natomiast na pionowych okładzinach elewacji, wykonanych bez wyskoków i płaszczyzn poziomych, kamień ten wykazuje dostateczną odporność […]

DevURL
Partnerzy serwisu: