W ciagu dalszych badan modelowych odtworzono 2 srodniki zniszczonego pasa, zwiekszajac wytrzymalosc ich usztywnien o 50010.

Dopiero w czasie badań modelowych, podjętych po katastrofie dla sprawdzenia zachowania się pasa dolnego, o którym przypuszczano, że stał się jej powodem, stwierdzono, że złącza pasa były zbyt słabe, aby mogła być wykorzystana pełna wytrzymałość jego środników. W ciągu dalszych badań modelowych odtworzono 2 środniki zniszczonego pasa, zwiększając wytrzymałość ich usztywnień o 50010. Na podstawie serii badań stwierdzono, że przy takim układzie zniszczenie następuje w środnikach a nie w złączach ich elementów. Uwzględniając te doświadczenia w następnej wersji mostu zaprojektowano środniki o przekroju poprzecznym, zwiększonym prawie 2,5-krotnie. Badania takich modeli wykazały znacznie większą ich wytrzymałość i potwierdziły poprawność złącz. Po katastrofie mostu Hasselt zaostrzono wymagania projektowe dotyczące granicy sprężystości i odkształceń stali. Wykonano przedtem analizy chemiczne, badania mikroskopowe oraz wytrzymałości stali w kierunku walcowania i prostopadle do niego, badanie wytrzymałości na uderzenia i zginanie w dwóch kierunkach oraz badania zmęczeniowe. Zapoczątkowano też badania materiałów poddawanych obróbce termicznej. W wyniku ich stwierdzono, że w przypadku mostu Hasselt jakość materiału była dobra i odpowiadała wymaganiom normowym dla konstrukcji spawanych. Natomiast negatywnie oceniono jakość połączeń spawanych i kolejność ich wykonania. [przypisy: abakus koszalin, irsap, mrówka brzeg ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: abakus koszalin irsap mrówka brzeg

Przeczytaj też:
Spekania wystepuja w wiekszosci mostów stalowych

Spękania występują w większości mostów stalowych, nawet starannie przeglądanych i w których na bieżąco są naprawiane uszkodzenia. Większość spękań jest wynikiem procesu wytwarzania stali, ale powstaje w związku z łączeniem elementów konstrukcji, np. przy przebijaniu lub wierceniu otworów albo przy spawaniu. Drobne uszkodzenia zwiększają się wskutek zmęczenia materiału i mogą osiągnąć wymiary krytyczne. Spękania kruche […]

inzynier towarzystwa kolejowego Charles Collins

Zarząd kolei nie przyjął rezygnacji, zapewniając go o swoim zaufaniu. Collins jednak nie wytrzymał nerwowo i kilka dni później popełnił samobójstwo. Prasa atakowała kolej za niedbalstwo, fałszywie pojętą oszczędność, brak bezpieczeństwa, wadliwą budowę mostu itp. Wyrok sądowy obciążył odpowiedzialnością za katastrofę towarzystwo Amasa Stone, jednakże czas złagodził tę ocenę, gdyż tragiczny wypadek był spowodowany nieznajomością […]

Trend skandynawski najpopularniejszy styl wykończenia wnętrz.

Styl, w jakim urządzimy nasze wnętrza zależy od wielu czynników. Nazywany jest takim czy innymi dzięki zastosowanym kolorom i wzorom oraz rozejm użytych w jego wnętrzu dodatków. Ten trend utrzymuje się nie tyle w krajach Skandynawii, co w całej Europie. Najważniejsze w tym stylu jest dobranie jasnych kolorów, w tym najczęściej bieli. To założenie stwarza […]

DevURL
Partnerzy serwisu: