W ciagu dalszych badan modelowych odtworzono 2 srodniki zniszczonego pasa, zwiekszajac wytrzymalosc ich usztywnien o 50010.

Dopiero w czasie badań modelowych, podjętych po katastrofie dla sprawdzenia zachowania się pasa dolnego, o którym przypuszczano, że stał się jej powodem, stwierdzono, że złącza pasa były zbyt słabe, aby mogła być wykorzystana pełna wytrzymałość jego środników. W ciągu dalszych badań modelowych odtworzono 2 środniki zniszczonego pasa, zwiększając wytrzymałość ich usztywnień o 50010. Na podstawie serii badań stwierdzono, że przy takim układzie zniszczenie następuje w środnikach a nie w złączach ich elementów. Uwzględniając te doświadczenia w następnej wersji mostu zaprojektowano środniki o przekroju poprzecznym, zwiększonym prawie 2,5-krotnie. Badania takich modeli wykazały znacznie większą ich wytrzymałość i potwierdziły poprawność złącz. Po katastrofie mostu Hasselt zaostrzono wymagania projektowe dotyczące granicy sprężystości i odkształceń stali. Wykonano przedtem analizy chemiczne, badania mikroskopowe oraz wytrzymałości stali w kierunku walcowania i prostopadle do niego, badanie wytrzymałości na uderzenia i zginanie w dwóch kierunkach oraz badania zmęczeniowe. Zapoczątkowano też badania materiałów poddawanych obróbce termicznej. W wyniku ich stwierdzono, że w przypadku mostu Hasselt jakość materiału była dobra i odpowiadała wymaganiom normowym dla konstrukcji spawanych. Natomiast negatywnie oceniono jakość połączeń spawanych i kolejność ich wykonania. [przypisy: abakus koszalin, irsap, mrówka brzeg ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: abakus koszalin irsap mrówka brzeg

Polecamy rowniez:
Przeczytaj też:
Budownictwo wczoraj i dzis : Raz w życiu: Podróże i czas wolny na nowo

Raz w życiu przedstawia kuszące nowe możliwości odkrywania i relaksu, które na nowo definiują ideę luksusowych podróży. Książka prezentuje miejsca docelowe o jakości poza powierzchowną pompą, która stanowi świadomy wybór dla spowolnienia naszego gorączkowego życia. Inspirujące przykłady obejmują zachwycające hotele w domkach na drzewie, niesamowite ekologiczne ośrodki wypoczynkowe, gospodarstwa, w których goście pomagają w pracy, […]

Pasma ruchu

Należy dużą wagę przywiązać do swobodnych układów poszczególnych pasm ruchu. Pozwalają one, w zależności od pochyłości terenu, w zależności od istniejącego na trasie lub projektowanego, względnie otaczającego drzewostanu, swobodnie komponować krajobraz drogi i wykorzystywać w najlepszym rozumieniu warunki przyrody, jakie na trasie spotykamy i jej piękno, które chcemy ukazać w różnych aspektach dla idącego powoli […]

W elementach pracujacych na rozciaganie po raz pierwszy zastosowano nowy stop stali

Górny pomost dostosowano do 4 torów kolejki nadziemnej i wyposażono w obustronne chodniki, zaś na dolnym pomoście przewidziano 4 pasy ruchu drogowego. Do budowy zużyto 50 000 t stali. W elementach pracujących na rozciąganie po raz pierwszy zastosowano nowy stop stali zawierający około 3010 niklu, charakteryzujący się wytrzymałością o 50010 większą niż zwykła stal węglowa. […]

DevURL
Partnerzy serwisu: