W ciagu dalszych badan modelowych odtworzono 2 srodniki zniszczonego pasa, zwiekszajac wytrzymalosc ich usztywnien o 50010.

Dopiero w czasie badań modelowych, podjętych po katastrofie dla sprawdzenia zachowania się pasa dolnego, o którym przypuszczano, że stał się jej powodem, stwierdzono, że złącza pasa były zbyt słabe, aby mogła być wykorzystana pełna wytrzymałość jego środników. W ciągu dalszych badań modelowych odtworzono 2 środniki zniszczonego pasa, zwiększając wytrzymałość ich usztywnień o 50010. Na podstawie serii badań stwierdzono, że przy takim układzie zniszczenie następuje w środnikach a nie w złączach ich elementów. Uwzględniając te doświadczenia w następnej wersji mostu zaprojektowano środniki o przekroju poprzecznym, zwiększonym prawie 2,5-krotnie. Badania takich modeli wykazały znacznie większą ich wytrzymałość i potwierdziły poprawność złącz. Po katastrofie mostu Hasselt zaostrzono wymagania projektowe dotyczące granicy sprężystości i odkształceń stali. Wykonano przedtem analizy chemiczne, badania mikroskopowe oraz wytrzymałości stali w kierunku walcowania i prostopadle do niego, badanie wytrzymałości na uderzenia i zginanie w dwóch kierunkach oraz badania zmęczeniowe. Zapoczątkowano też badania materiałów poddawanych obróbce termicznej. W wyniku ich stwierdzono, że w przypadku mostu Hasselt jakość materiału była dobra i odpowiadała wymaganiom normowym dla konstrukcji spawanych. Natomiast negatywnie oceniono jakość połączeń spawanych i kolejność ich wykonania. [przypisy: projektant wnętrz, beton architektoniczny, projekty domów warszawa ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Polecamy rowniez:
Przeczytaj też:
Stwierdzono, ze szczególnie duzy wplyw na naprezenia mial przyjety sposób laczenia poszczególnych elementów konstrukcji

Wskazano na nieodpowiedniość elektrod, złą kolejność układania spawów i niewłaściwy nadzór nad ich wykonaniem. Stwierdzono, że szczególnie duży wpływ na naprężenia miał przyjęty sposób łączenia poszczególnych elementów konstrukcji. Bardzo ważny jest problem zmęczenia materiału, które występuje w połączeniach spawanych. Nadal zbyt mało wiadomo o wytrzymałości zmęczeniowej połączeń spawanych stali o dużej wytrzymałości. Badania wykazały, że […]

Zloże w Nietulisku

Złoże w Nietulisku jest niejednolite i wykazuje znaczne różnice cech fizycznych w poszczególnych poziomach wyrobiska. Stąd powstała różnorodność opinii o przydatności tej skały do celów budowlanych. Niewątpliwie nie należy jej stosować na posadzki, stopnie, cokoły i partie przyziemne budynków, natomiast na pionowych okładzinach elewacji, wykonanych bez wyskoków i płaszczyzn poziomych, kamień ten wykazuje dostateczną odporność […]

Uszkodzenia korozyjne czesto bywaja ukryte i dlatego sa niezauwazane przy okresowych kontrolach

Uszkodzenia korozyjne często bywają ukryte i dlatego są niezauważane przy okresowych kontrolach. Szczególne zagrożenie korozją, a więc i największe niebezpieczeństwo osłabienia konstrukcji występuje w elementach narażonych na działanie środowiska agresywnego oraz w miejscach długotrwale zawilgoconych. Bardziej korodują mosty źle utrzymywane i których rozwiązanie nie zapewnia szybkiego odprowadzenia z nich wody oraz szybkiego wysychania ich elementów. […]

DevURL
Partnerzy serwisu: