Uszkodzenia korozyjne czesto bywaja ukryte i dlatego sa niezauwazane przy okresowych kontrolach

Uszkodzenia korozyjne często bywają ukryte i dlatego są niezauważane przy okresowych kontrolach. Szczególne zagrożenie korozją, a więc i największe niebezpieczeństwo osłabienia konstrukcji występuje w elementach narażonych na działanie środowiska agresywnego oraz w miejscach długotrwale zawilgoconych. Bardziej korodują mosty źle utrzymywane i których rozwiązanie nie zapewnia szybkiego odprowadzenia z nich wody oraz szybkiego wysychania ich elementów. Znaczne zmniejszenie odporności na korozję występuje m. in. w miejscach stykania się różnych metali, a nawet różnych rodzajów stali, na przykład silniej korodują elementy- mostów wykonane ze stali zlewnej wzmocnione nakładkami ze stali produkowanej współcześnie, o innej budowie strukturalnej. Jak wskazują awarie i katastrofy mostów stalowych, w tych konstrukcjach występują dość często kruche spękania. Na ich powstawanie mają istotny wpływ cechy stali uzyskane w procesie jej produkcji, a głównie: niewystarczająca wytrzymałość, – brak zdolności do wielokrotnych odkształceń oraz – mała podatność na uplastycznienie w przypadku wystąpienia koncentracji naprężeń. Koncentracja naprężeń zwiększa możliwość powstania kruchych spękań. Podatność na pęknięcia wskutek koncentracji naprężeń zależy również od ukształtowania i grubości elementów konstrukcji, od ukształtowania ich połączeń, od wartości i dynamiczności obciążeń, a nawet od temperatury w jakiej wykonywano i montowano konstrukcje. [więcej w: sprzedaż mebli do łazienek wielkopolskie, szlifowanie za pomocą szlifierki elektrycznej, projektowanie ogrodów ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: projektowanie ogrodów sprzedaż mebli do łazienek wielkopolskie szlifowanie za pomocą szlifierki elektrycznej

Przeczytaj też:
Przebudowa przekrojów poprzecznych w arteriach już istniejących

Obliczenia szczegółowe stanu obecnego oświetlą sprawę przebudowy przekrojów poprzecznych w arteriach już istniejących i wykazujących znaczne natężenie ruchu. W tych wypadkach kroju drogą wyburzenia i odsunięcia domów z jednej lub z obu stron ulicy, albo też przeprowadzenia podcieni. To ostatnie rozwiązanie pozwala przenieść cały ruch pieszy, a nawet postój pojazdów do podcieni, pozostawiając całą obecną […]

Jednak dzieki przedsiewzietym zawczasu srodkom ostroznosci nie doszlo do katastrofy mostu

Jednak dzięki przedsięwziętym zawczasu środkom ostrożności nie doszło do katastrofy mostu. Wiszący łańcuchowy Srebrny most (Silver Bridge w Point Plessant, St. Zjedn. AP) miał długości 534 m, w tym przęsło środkowe 152 m i dwa przęsła skrajne po 116 m . Most wybudowano w 1929 r.

Kącik architekta – W toku: MUSE Museum of Science / Renzo Piano

RPBW – Stefano Goldberg Architekci: warsztat budowlany Renzo Piano Lokalizacja: Trento, Włochy Architekt: Renzo Piano Rok budowy: 2012 Zdjęcia: Dzięki uprzejmości RPBW, RPBW. Stefano Goldberg, RPBW. Paolo Pelanda, Colombo Costruzioni. Alessandro Gadutti, RPBW. Cristiano Zaccaria + 14 Obszar projektu: 11710,0 mkw.

DevURL
Partnerzy serwisu: