Typowy przekrój ulicy mieszkaniowej

Typowy przekrój ulicy mieszkaniowej z obustronnymi przedogródkami, jezdnia o szerokości 4,50 mtr. mieści dwa pasma dla niezbyt wielkich pojazdów, dla ruchu dwukierunkowego lub, co jest bardziej racjonalne, przewiduje jedno pasmo dla ruchu jednokierunkowego i jedno pasmo dla postojów pojazdów, obsługujących przylegające domy. Jeden chodnik o szerokości 1,25 m, drugi o szerokości 2,25 m. Przedogródki 0 5 m szerokości mogą być założone symetrycznie lub asymetrycznie, pozostawiając szerokie pasmo zielone z jednej strony ulicy, z odpowiednim miejscem dla zadrzewienia i trawnik o szerokości mtr. po drugiej stronie ulicy. Decyzja co do symetrycznego lub asymetrycznego rozwiązania przekroju winna wyniknąć z kompozycji przestrzennej ulicy, uwzględniającej kierunki słońca, rodzaj zamierzonego zadrzewienia, wysokość i architekturę domów itp. Na pasmie ulicznym o typowej szerokości 28—30 mtr. możemy rozwiązać zupełnie celowo potrzeby wielkomiejskiej arterii komunikacyjnej. Jedna alternatywa przewiduje niezbyt szerokie chodniki po 3 m, dwie jezdnie po 8 mtr. szerokości i wydzielone pasmo torowiska tramwajowego o szerokości 6 mtr. Przy tym rozwiązaniu należy przewidzieć przy przystankach tramwajów wysepki o szerokości 1,20 mtr. i długości, Odpowiadającej długości 2—3 wagonów tramwajowych. Wysepki te zwężą jezdnie w tym miejscu do użytkowej szerokości dwóch pasm jezdnych. Możemy więc przewidywać możność postoju pojazdów tylko na długości między przystankami tramwajowymi. Szerokość chodników 0 3 mtr. uwzględnia oczywiście tylko minimalne potrzeby ruchu pieszego. W tych wypadkach, gdzie do arterii przylegają sklepy, biura, wyjścia z dużych warsztatów pracy, które wywołują czasowe, bardzo znaczne wzmożenie ruchu, konieczne jest rozszerzenie chodnika do mtr., a w szczególności przed gmachami, powodującymi jednorazowe wylanie sie tłumów na ulice, jak sale zebrań, kościoły, teatry, kina itp. Druga alternatywa tegoż przekroju przewiduje jezdnię jednolitą, dwukierunkową dla 6 pasm o szerokości 16—17 mtr. Daje to możność urządzenia dwóch pasm postojów i czterech pasm jazdy. Trawniki i chodniki o szerokości po 6 mtr. z każdej strony, z ewentualnym zadrzewieniem obustronnym rytmicznym, szeregowym lub grupowym dają możność urządzenia dodatkowych miejsc postoju, lub rozszerzania chodnika odpowiednio do potrzeb we właściwych miejscach. Dalsza alternatywa takiegoż przekroju 0 28 mtr. przewiduje jezdnię jednolitą z torami tramwajowymi w jej środku w pasmie o szerokości 5 mtr. [więcej w: docieplenie poddasza, zawór różnicowy na powrocie, ceny dachówek ceramicznych ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: ceny dachówek ceramicznych docieplenie poddasza zawór różnicowy na powrocie

Przeczytaj też:
Spekania wystepuja w wiekszosci mostów stalowych

Spękania występują w większości mostów stalowych, nawet starannie przeglądanych i w których na bieżąco są naprawiane uszkodzenia. Większość spękań jest wynikiem procesu wytwarzania stali, ale powstaje w związku z łączeniem elementów konstrukcji, np. przy przebijaniu lub wierceniu otworów albo przy spawaniu. Drobne uszkodzenia zwiększają się wskutek zmęczenia materiału i mogą osiągnąć wymiary krytyczne. Spękania kruche […]

mieszanka betonowa jest ukladem niejednorodnym

W technologii betonu proponowane jest stosowanie wielu różnych sposobów oceny i kontroli właściwości mieszanki betonowej. Na przykład w ZSRR, jako przyrząd do badania mieszanek gęstych przyjęto wiskozymetr techniczny. Faktem Jest, że przyjmowanie różnych technik zagęszczania mieszanek w procesie formowania wymaga przejścia od oceny jakościowej właściwości reologicznych wibrowanej mieszanki do oceny ilościowej, tj. do określenia jej […]

Budowa jezdni poziomowej

Poziom główny obejmuje ruch pieszy i kołowy. Poziom górny obejmuje instalacje i przewody elektryczne, oświetleniowe, często telefoniczne, przewody robocze tramwajów itd. Poziom dolny mieści przewody kanalizacji, wodociągów, elektryczne, gazowe, telefoniczne i inne. Zbytnie natężenie ruchu w poziomie głównym prowadzi konsekwentnie do rozczłonkowania go i przeprowadzenia pewnych jego grup do innych poziomów. Tak powstał w początku […]

DevURL
Partnerzy serwisu: