Trzesienia ziemi szczególnie czesto zdarzaja sie w stanie Kalifornia

Trzęsienia ziemi szczególnie często zdarzają się w stanie Kalifornia (St. Zjedn. AP). Znane z opisów trzęsienie, jedno z najbardziej groźnych ze względu na towarzyszący mu olbrzymi pożar, nawiedziło w 1906 r. San Francisco. Również trzęsienie ziemi w lutym 1971 r. zniszczyło w ciągu 12 s wiele mocnych mostów. Projekty mostów w tym rejonie przewidują co prawda ruchy pionowe, ale tym razem wystąpiły także ruchy poziome, które sfałdowały teren i spowodowały spękania gruntu na przestrzeni 1,5 km. Na konstrukcje działały więc różne siły i to niekiedy w przeciwnych kierunkach, wywołując ich skręcenia. Projektowanie konstrukcji na działanie wszelkich możliwych sił sejsmicznych jest nie tylko trudne, ale właściwie nieuzasadnione. Obiekty na ogół dobrze wytrzymują wstrząsy w strefie silnych ruchów tektonicznych, chociaż przyczyniają się one do powstania takich uszkodzeń jak: rozwarcie dylatacji i uszkodzenia słupów betonowych. Uwzględniając częste trzęsienia ziemi stosuje się w Kalifornii współczynnik bezpieczeństwa od 8 do 30, a w Japonii współ czynnik bezpieczeństwa zwiększa się o ponad 10%, zaś w przypadku złych warunków gruntowych o 35010. [patrz też: klasy drzwi antywłamaniowych, drzwi wewnętrzne retro, blachodachówka modułowa cena ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: blachodachówka modułowa cena drzwi wewnętrzne retro klasy drzwi antywłamaniowych

Polecamy rowniez:
Przeczytaj też:
Skrzyżowanie arterii jednopoziomowej

E. Węzły komunikacyjne, a więc skrzyżowania arterii stanowią w całości sieci ulicznej miasta punkty najtrudniejsze do rozwiązania. W szczególności jeżeli się zważy, że w miastach istniejących skrzyżowania te są już przeważnie ustalone i w niektórych tylko wypadkach można ich braki naprawić lub dostosować cały układ sieci do potrzeb nowoczesnego ruchu ulicznego. Skrzyżowania arterii najczęściej spotykane […]

Dolomit libiążski

Cechy techniczne: ciężar objętościowy 2,69; wytrzymałość na ściskanie 612 kG/cm2, nasiąkliwość 1,9% wagowo; ścieralność na tarczy Boehmego 0,28 cm3/cm2; odporność na zamrażanie – zupełna. Standardowe wymiary bloków: 1,20 x 0,70 x 0,50 m. W Warszawie wykonano z dolomitu libiążskiego okładziny łączników między budynkami RIDM. Dolomit z lmielina. Kamieniołom położony jest w odległości 2 km od […]

Sygnalizacja opartą na działaniu komórki fotoelektrycznej

Obecnie czynione są próby z sygnalizacją opartą na działaniu komórki fotoelektrycznej. Odpowiednio rozstawione aparaty koordynują zupełnie automatycznie krzyżujące sie ruchy pieszych i pojazdów, i mogą zapewnić znaczny stopień bezpieczeństwa. Kierunki ruchu pieszego są ustalone przez bariery ustawione przy chodnikach. W ogóle należy stwierdzić, że zdolność przepustowa skrzyżowań, jak i samych arterii ulicznych wiąże się ściśle […]

DevURL
Partnerzy serwisu: