Stwierdzono pózniej, ze pierwsze zalamanie nastapilo wskutek kombinacji obciazenia dynamicznego oraz obluzowania sie 2-3 kotwic, które znajdowaly sie w poblizu ruchomej czesci mostu.

Pozostałe 12 pontonów zatonęło kolejno w ciągu 10 minut. W szczycie sztormu prędkość wiatru dochodziła do 140 km/h, a w podmuchach osiągnęła 160 km/h. Kiedy w 1961 r. oddawano most do użytku, już wówczas wyrażano, obawy, że dynamiczne działanie dużej fali może spowodować jego zniszczenie. Stwierdzono później, że pierwsze załamanie nastąpiło wskutek kombinacji obciążenia dynamicznego oraz obluzowania się 2-3 kotwic, które znajdowały się w pobliżu ruchomej części mostu. Fale dochodziły wtedy do wysokości 3-:-4,5 m i powodowały stopniowe rozszerzanie się uszkodzenia. Niezależnie od tego stwierdzono także korozję drutów, zmniejszone ich liczby w niektórych linach oraz zerwanie lin. Poza tym konstrukcja była w dobrym stanie. Trzęsienia ziemi W strefach sejsmicznych powstają co roku, poza ofiarami w ludziach, duże straty materialne. Do najpoważniejszych należy zaliczyć uszkodzenia i zniszczenia obiektów mostowych. Trzęsienie ziemi powoduje zasadnicze zmiany w układzie warstw gruntu, powstają osuwiska i zapadliny, które w konsekwencji wpływają na nośność podpór i konstrukcji przęseł. Klęsce trzęsienia ziemi często towarzyszą nawałnicowe opady i silne wichury, które potęgują rozmiary szkód. Dlatego przy projektowaniu mostów w strefach sejsmicznych uwzględnia się siły dynamiczne, które są spowodowane ruchem podłoża i przewiduje jego oddziaływanie na konstrukcje naziemne i fundamenty. [patrz też: ekomis brodnica, mpgn grudziądz, formalności przy budowie domu ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: ekomis brodnica formalności przy budowie domu mpgn grudziądz

Polecamy rowniez:
Przeczytaj też:
Drobne zmiany znaczny efekt.

Nakładając kolor na ściany, czy też zmieniając podłogę, podejmujemy się tylko i wyłącznie modyfikacji tła, jakim cechuje się nasz pokój. Ponieważ jak doskonale wiadomo cała siła oddziaływania leże w drobnostkach, dodatkowych elementach. Meble owszem są pewnego rodzaju nieodłączną rzeczą znajdującą się w każdym z pomieszczeń. Służą, na co dzień, jak również i są wypełnieniem. Takie […]

zageszczanie przez wibrowanie

Bez wprowadzenia, bowiem automatyzacji nie jest możliwe na obecnym etapie rozwoju techniki osiągnięcie w pełni przemysłowej produkcji elementów prefabrykowanych obecnie w produkcji elementów prefabrykowanych z betonu najszersze zastosowanie znajduje zagęszczanie przez wibrowanie. Aczkolwiek technika ta stosowana jest w budownictwie najczęściej, to jednak nie są powszechnie znane pewne prawidła mogące dać gwarancję właściwych efektów procesu formowania. […]

Szerokość kolistej jezdni

Minimalna średnica wynosi 18 m, pożądana jednak jest — 30 m. Szerokość kolistej jezdni winna objąć trzy pasma, tj. najmniej 9 m. Taki układ umożliwia przejazd po łuku wysepki pojazdów jadących z szybkością do 30 km na godzinę. Osiąga sie więc przez to płynność i szybkość ruchu w przylegających ramionach arterii, prowadzących do skrzyżowania wirowego.

DevURL
Partnerzy serwisu: