Stwierdzono pózniej, ze pierwsze zalamanie nastapilo wskutek kombinacji obciazenia dynamicznego oraz obluzowania sie 2-3 kotwic, które znajdowaly sie w poblizu ruchomej czesci mostu.

Pozostałe 12 pontonów zatonęło kolejno w ciągu 10 minut. W szczycie sztormu prędkość wiatru dochodziła do 140 km/h, a w podmuchach osiągnęła 160 km/h. Kiedy w 1961 r. oddawano most do użytku, już wówczas wyrażano, obawy, że dynamiczne działanie dużej fali może spowodować jego zniszczenie. Stwierdzono później, że pierwsze załamanie nastąpiło wskutek kombinacji obciążenia dynamicznego oraz obluzowania się 2-3 kotwic, które znajdowały się w pobliżu ruchomej części mostu. Fale dochodziły wtedy do wysokości 3-:-4,5 m i powodowały stopniowe rozszerzanie się uszkodzenia. Niezależnie od tego stwierdzono także korozję drutów, zmniejszone ich liczby w niektórych linach oraz zerwanie lin. Poza tym konstrukcja była w dobrym stanie. Trzęsienia ziemi W strefach sejsmicznych powstają co roku, poza ofiarami w ludziach, duże straty materialne. Do najpoważniejszych należy zaliczyć uszkodzenia i zniszczenia obiektów mostowych. Trzęsienie ziemi powoduje zasadnicze zmiany w układzie warstw gruntu, powstają osuwiska i zapadliny, które w konsekwencji wpływają na nośność podpór i konstrukcji przęseł. Klęsce trzęsienia ziemi często towarzyszą nawałnicowe opady i silne wichury, które potęgują rozmiary szkód. Dlatego przy projektowaniu mostów w strefach sejsmicznych uwzględnia się siły dynamiczne, które są spowodowane ruchem podłoża i przewiduje jego oddziaływanie na konstrukcje naziemne i fundamenty. [patrz też: ekomis brodnica, mpgn grudziądz, germapol ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: ekomis brodnica germapol mpgn grudziądz

Przeczytaj też:
Zrozumiano koniecznosc systematycznego badania wlasciwosci materialów, szczególnie ich cech mechanicznych.

W tym czasie tylko w St. Zjedn. AP ulegało rocznie uszkodzeniom średnio 25 mostów kolejowych. Spowodowało to podjęcie w szerokim zakresie poszukiwań lekkich i odpowiednio wytrzymałych materiałów budowlanych, co doprowadziło do opracowania specjalnych odmian stali konstrukcyjnej. Zrozumiano konieczność systematycznego badania właściwości materiałów, szczególnie ich cech mechanicznych.

most byl przeciazony

Zdaniem innych specjalistów most nie był przeciążony, ale mogły występować obciążenia powtarzalne powodujące drgania, zauważane zresztą przez użytkowników mostu. Jeżeli drgania takie trwały przez dłuższy czas, to przy istnieniu koncentracji naprężeń spowodowanej korozją mogło nastąpić zmęczenie metalu i jego krystalizacja. Być może, że podpora była podmyta, jednakże wtedy raczej nie nastąpiłoby nagłe załamanie mostu. Jest […]

Uszkodzenia korozyjne czesto bywaja ukryte i dlatego sa niezauwazane przy okresowych kontrolach

Uszkodzenia korozyjne często bywają ukryte i dlatego są niezauważane przy okresowych kontrolach. Szczególne zagrożenie korozją, a więc i największe niebezpieczeństwo osłabienia konstrukcji występuje w elementach narażonych na działanie środowiska agresywnego oraz w miejscach długotrwale zawilgoconych. Bardziej korodują mosty źle utrzymywane i których rozwiązanie nie zapewnia szybkiego odprowadzenia z nich wody oraz szybkiego wysychania ich elementów. […]

DevURL
Partnerzy serwisu: