Stwierdzono pózniej, ze pierwsze zalamanie nastapilo wskutek kombinacji obciazenia dynamicznego oraz obluzowania sie 2-3 kotwic, które znajdowaly sie w poblizu ruchomej czesci mostu.

Pozostałe 12 pontonów zatonęło kolejno w ciągu 10 minut. W szczycie sztormu prędkość wiatru dochodziła do 140 km/h, a w podmuchach osiągnęła 160 km/h. Kiedy w 1961 r. oddawano most do użytku, już wówczas wyrażano, obawy, że dynamiczne działanie dużej fali może spowodować jego zniszczenie. Stwierdzono później, że pierwsze załamanie nastąpiło wskutek kombinacji obciążenia dynamicznego oraz obluzowania się 2-3 kotwic, które znajdowały się w pobliżu ruchomej części mostu. Fale dochodziły wtedy do wysokości 3-:-4,5 m i powodowały stopniowe rozszerzanie się uszkodzenia. Niezależnie od tego stwierdzono także korozję drutów, zmniejszone ich liczby w niektórych linach oraz zerwanie lin. Poza tym konstrukcja była w dobrym stanie. Trzęsienia ziemi W strefach sejsmicznych powstają co roku, poza ofiarami w ludziach, duże straty materialne. Do najpoważniejszych należy zaliczyć uszkodzenia i zniszczenia obiektów mostowych. Trzęsienie ziemi powoduje zasadnicze zmiany w układzie warstw gruntu, powstają osuwiska i zapadliny, które w konsekwencji wpływają na nośność podpór i konstrukcji przęseł. Klęsce trzęsienia ziemi często towarzyszą nawałnicowe opady i silne wichury, które potęgują rozmiary szkód. Dlatego przy projektowaniu mostów w strefach sejsmicznych uwzględnia się siły dynamiczne, które są spowodowane ruchem podłoża i przewiduje jego oddziaływanie na konstrukcje naziemne i fundamenty. [patrz też: ekomis brodnica, mpgn grudziądz, germapol ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: ekomis brodnica germapol mpgn grudziądz

Przeczytaj też:
wartosc wskaznika C zageszczanej mieszanki betonowej

W przemysłowej produkcji elementów prefabrykowanych znajduje zastosowanie szereg technik zagęszczania mieszanek betonowych. Ich klasyfikacji można dokonywać z punktu widzenia wielu różnorodnych czynników. Najczęściej za podstawę klasyfikacji przyjmuje się dotychczas wpływ stosowanych oddziaływań na wartość wskaźnika C zagęszczanej mieszanki betonowej. Przy przyjęciu tych założeń rozróżniamy: – metody, przy których nie ulega zmianie wskaźnik C lub zmiana […]

Przy rozwiazywaniu zadan dynamicznych zwiazanych z zageszczaniem przez wibrowanie mieszanek betonowych konieczne jest, zatem stosowanie równan charakteryzujacych wlasciwosci sprezyste i niesprezyste

W procesie wibrowania oddziaływanie drgań na mieszankę wywołuje wzajemne przemieszczenie cząstek i, co jest tego skutkiem, wyraźnie zmniejsza siły połączeń między nimi. Drganiu każdej z cząstek, składających się na mieszankę, przeciwdziałają tu sprężyste połączenia między nimi, których przezwyciężenie nie wymaga zużycia energii i połączenia niesprężyste, których przezwyciężenie związane jest z rozproszeniem energii w materiale. Amplituda […]

Autostrady

Specyficzne warunki ruchu samochodowego, jego szybkość i sprawność wywołały w krajach Zachodu powstanie nowego typu arterii, komunikacyjnej. Dotyczy on głównie terenów pozamiejskich i rozwija się na wielkich odległościach, dzielących najważniejsze ośrodki kraju. Posiada wiele analogii z torem kolejowym. Jest to tak zwana z włoska autostrada, czyli droga przeznaczona wyłącznie dla ruchu samochodów, przede wszystkim osobowych, […]

DevURL
Partnerzy serwisu: