Spekania wystepuja w wiekszosci mostów stalowych

Spękania występują w większości mostów stalowych, nawet starannie przeglądanych i w których na bieżąco są naprawiane uszkodzenia. Większość spękań jest wynikiem procesu wytwarzania stali, ale powstaje w związku z łączeniem elementów konstrukcji, np. przy przebijaniu lub wierceniu otworów albo przy spawaniu. Drobne uszkodzenia zwiększają się wskutek zmęczenia materiału i mogą osiągnąć wymiary krytyczne. Spękania kruche powstające w następstwie spawania lub zmęczenia stali mają postać od cienkich rys do szczelin. Bezpośrednią ich przyczyną są naprężenia rozciągające. W analizie przyczyn uwzględnia się dwa rodzaje naprężeń: 1) nominalne (tj. projektowe) oraz 2) pozostałe – spowodowane szybkim podgrzewaniem lub oziębianiem stali, np. w czasie spawania. Można ograniczyć zakres występowania i wielkość zarysowań przez właściwą produkcję stali, badania jej cech oraz właściwe rozwiązanie konstrukcji i dozór nad jej wykonaniem. Powinny być badane cechy stali dla ważniejszych elementów mostowych, niezależnie od atestów dostarczanych przez producenta. Należy także badać próbki stali o różnych cechach, jeżeli elementy mostu są zrobione z kilku rodzajów stali. [przypisy: przekaźnik bistabilny schemat, drzwi wewnętrzne retro, mrówka brzeg ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: drzwi wewnętrzne retro mrówka brzeg przekaźnik bistabilny schemat

Polecamy rowniez:
Przeczytaj też:
Stwierdzono, ze szczególnie duzy wplyw na naprezenia mial przyjety sposób laczenia poszczególnych elementów konstrukcji

Wskazano na nieodpowiedniość elektrod, złą kolejność układania spawów i niewłaściwy nadzór nad ich wykonaniem. Stwierdzono, że szczególnie duży wpływ na naprężenia miał przyjęty sposób łączenia poszczególnych elementów konstrukcji. Bardzo ważny jest problem zmęczenia materiału, które występuje w połączeniach spawanych. Nadal zbyt mało wiadomo o wytrzymałości zmęczeniowej połączeń spawanych stali o dużej wytrzymałości. Badania wykazały, że […]

Skrzyżowanie arterii jednopoziomowej

E. Węzły komunikacyjne, a więc skrzyżowania arterii stanowią w całości sieci ulicznej miasta punkty najtrudniejsze do rozwiązania. W szczególności jeżeli się zważy, że w miastach istniejących skrzyżowania te są już przeważnie ustalone i w niektórych tylko wypadkach można ich braki naprawić lub dostosować cały układ sieci do potrzeb nowoczesnego ruchu ulicznego. Skrzyżowania arterii najczęściej spotykane […]

Podstawowe inwestycje w sieci komunikacyjnej

Typ prostszy rozwija się na dwóch poziomach, zapewnia całkowitą izolacje w jednym kierunku podstawowym, który sie przecina pod prostym kątem z kierunkiem drugim, wprowadza ruch o typie wirowym dla kierunków przekątnych, tzn. dla zakrętów lewych. Typ bardziej skomplikowany tworzy konstrukcje o trzech poziomach, różniących sie przeciętnie o wysokość 5,50—6 m. Zapewnia on całkowitą izolację ruchu […]

DevURL
Partnerzy serwisu: