Skrzyżowania wielopoziomowe arterii ulicznych i innych

Bardziej aktualnym dla miasta nowoczesnego jest skrzyżowanie dwóch arterii ulicznych na dwóch odmiennych poziomach. Bardziej aktualnym—gdyż te wspomniane niezwykłe trudności zdarzają się, na szczęście tylko w kilku wielomilionowych organizmach urbanistycznych na kuli ziemskiej, i bardziej życiowa sprawą, gdyż obejmuje wielkie pole zadań, począwszy od skrzyżowania wiejskiej drogi z linią kolei normalnotorowej lub elektrycznej kolejki szybkobieżnej, a kończąc na skrzyżowaniu dwóch arterłi miejskich o dużym natężeniu ruchu. Aktualność tego zagadnienia staje się tym większa, im bardziej postępuje motoryzacja ruchu ulicznego, im bardziej rosną wymiary, nośność pojazdów osobowych i ciężarowych oraz ich szybkość, im bardziej wreszcie wzrasta ruch „uliczny i drogowy nie tylko proporcjonalnie do przyrostu ludności i rozwoju gospodarczego, lecz również w miarę przejmowania funkcji kolei parowych normalnotorowych przez autobus, kolejkę elektryczną i wielki samochód ciężarowy, względnie nawet pociąg samochodowy, złożony z dwóch lub trzech wozów ładownych. Coraz większy rozwój kolei elektrycznych i ruchu ciężarowego samochodowego w zmotoryzowanych krajach Zachodu znajduje swe uzasadnienie w jego elastyczności, w łatwości obsługi poszczególnych warsztatów produkcji i handlu, a unikaniu przy tym kłopotliwych i kosztownych wielokrotnych przeładunków, jakie zwykle zdarzają się przy korzystaniu z linii i stacji towarowych kolejowych. To samo dotyczy ruchu osobowego w kolejkach i autobusach w ruchu miejskim i międzymiastowym. Zapewniając komfort równy wagonowi kolejowemu, osiągają niemal jego szybkość, a pod względem elastyczności wielokrotnie przewyższają ciężki ruch stacji i wielkich dworców kolejowych, które obsługują tylko jeden lub w najlepszym razie parę punktów na obszarze wielkiego miasta. Należy więc przewidywać bardzo znaczny rozwój tych środków komunikacji i położyć wielki nacisk na odpowiednie przygotowanie sieci arterii ulicznych do spełnienia tego wciąż potęgującego się zadania. Jedna połowa zadania w płaszczyźnie urbanistycznej leży we właściwych przekrojach podłużnych i poprzecznych arterii oraz w układzie ogólnym sieci — druga natomiast w skrzyżowaniach, które przy wadliwych rozwiązaniach i częstym zatrzymywaniu się pojazdów przekreślają sprawność niemal każdego pojazdu i powodują dziś znaczną ilość nieszczęśliwych wypadków. [przypisy: aranżacja wnętrz, aranżacja wnętrz projektowanie, aranżacja wnętrz wnętrz ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: aranżacja wnętrz architektura wnętrz mała architektura

Polecamy rowniez:
chwilówki przez internet chwilówki przez internet darmowe online Parquet flooring
Przeczytaj też:
Uszkodzenia korozyjne czesto bywaja ukryte i dlatego sa niezauwazane przy okresowych kontrolach

Uszkodzenia korozyjne często bywają ukryte i dlatego są niezauważane przy okresowych kontrolach. Szczególne zagrożenie korozją, a więc i największe niebezpieczeństwo osłabienia konstrukcji występuje w elementach narażonych na działanie środowiska agresywnego oraz w miejscach długotrwale zawilgoconych. Bardziej korodują mosty źle utrzymywane i których rozwiązanie nie zapewnia szybkiego odprowadzenia z nich wody oraz szybkiego wysychania ich elementów. […]

Autostrady

Specyficzne warunki ruchu samochodowego, jego szybkość i sprawność wywołały w krajach Zachodu powstanie nowego typu arterii, komunikacyjnej. Dotyczy on głównie terenów pozamiejskich i rozwija się na wielkich odległościach, dzielących najważniejsze ośrodki kraju. Posiada wiele analogii z torem kolejowym. Jest to tak zwana z włoska autostrada, czyli droga przeznaczona wyłącznie dla ruchu samochodów, przede wszystkim osobowych, […]

Konstrukcje skrzyżowań

Mogłyby one ulec zmianie przy wprowadzeniu nowego odpowiedniego typu wagonów, na przykład w tych miastach, w których zamierzona jest budowa sieci lub choćby pojedyńczych linii «Metro», wybiegających z tunelu do wykopu lub na poziom normalny w dzielnicach luźniej zabudowanych. W tym wypadku zastosowanie profilu 0 2,8 m wysokości znacznie ułatwiłoby wszystkie omawiane tu konstrukcje skrzyżowań. […]

DevURL
Partnerzy serwisu: