Skrzyżowania wielopoziomowe arterii ulicznych i innych

Bardziej aktualnym dla miasta nowoczesnego jest skrzyżowanie dwóch arterii ulicznych na dwóch odmiennych poziomach. Bardziej aktualnym—gdyż te wspomniane niezwykłe trudności zdarzają się, na szczęście tylko w kilku wielomilionowych organizmach urbanistycznych na kuli ziemskiej, i bardziej życiowa sprawą, gdyż obejmuje wielkie pole zadań, począwszy od skrzyżowania wiejskiej drogi z linią kolei normalnotorowej lub elektrycznej kolejki szybkobieżnej, a kończąc na skrzyżowaniu dwóch arterłi miejskich o dużym natężeniu ruchu. Aktualność tego zagadnienia staje się tym większa, im bardziej postępuje motoryzacja ruchu ulicznego, im bardziej rosną wymiary, nośność pojazdów osobowych i ciężarowych oraz ich szybkość, im bardziej wreszcie wzrasta ruch „uliczny i drogowy nie tylko proporcjonalnie do przyrostu ludności i rozwoju gospodarczego, lecz również w miarę przejmowania funkcji kolei parowych normalnotorowych przez autobus, kolejkę elektryczną i wielki samochód ciężarowy, względnie nawet pociąg samochodowy, złożony z dwóch lub trzech wozów ładownych. Coraz większy rozwój kolei elektrycznych i ruchu ciężarowego samochodowego w zmotoryzowanych krajach Zachodu znajduje swe uzasadnienie w jego elastyczności, w łatwości obsługi poszczególnych warsztatów produkcji i handlu, a unikaniu przy tym kłopotliwych i kosztownych wielokrotnych przeładunków, jakie zwykle zdarzają się przy korzystaniu z linii i stacji towarowych kolejowych. To samo dotyczy ruchu osobowego w kolejkach i autobusach w ruchu miejskim i międzymiastowym. Zapewniając komfort równy wagonowi kolejowemu, osiągają niemal jego szybkość, a pod względem elastyczności wielokrotnie przewyższają ciężki ruch stacji i wielkich dworców kolejowych, które obsługują tylko jeden lub w najlepszym razie parę punktów na obszarze wielkiego miasta. Należy więc przewidywać bardzo znaczny rozwój tych środków komunikacji i położyć wielki nacisk na odpowiednie przygotowanie sieci arterii ulicznych do spełnienia tego wciąż potęgującego się zadania. Jedna połowa zadania w płaszczyźnie urbanistycznej leży we właściwych przekrojach podłużnych i poprzecznych arterii oraz w układzie ogólnym sieci — druga natomiast w skrzyżowaniach, które przy wadliwych rozwiązaniach i częstym zatrzymywaniu się pojazdów przekreślają sprawność niemal każdego pojazdu i powodują dziś znaczną ilość nieszczęśliwych wypadków. [przypisy: remonty, ogrody zimowe, płytki ścienne i podłogowe ceramiczne ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Polecamy rowniez:
Przeczytaj też:
Skrzyżowania wielopoziomowe arterii ulicznych i innych

Bardziej aktualnym dla miasta nowoczesnego jest skrzyżowanie dwóch arterii ulicznych na dwóch odmiennych poziomach. Bardziej aktualnym—gdyż te wspomniane niezwykłe trudności zdarzają się, na szczęście tylko w kilku wielomilionowych organizmach urbanistycznych na kuli ziemskiej, i bardziej życiowa sprawą, gdyż obejmuje wielkie pole zadań, począwszy od skrzyżowania wiejskiej drogi z linią kolei normalnotorowej lub elektrycznej kolejki szybkobieżnej, […]

Kontrastowe zestawienia w paskach dekoracyjnych na ściany

Żyjemy w otoczeniu przedmiotów. Dążymy do posiadania jak największej liczby urodziwych rzeczy, które podkreślą nas gust, będą barometrem naszych nastrojów, a nawet wyrażeniem poglądów politycznych, społecznych, czy religijnych. Prawdą jest to, że wnętrze wielu mówi o właścicielu i zmienia się wraz z ważnymi wydarzeniami w życiu człowieka. Inaczej wygląda mieszkania singla, inaczej osoby żyjącej w […]

Piaskowiec Szczytno

Piaskowiec Szczytno – kamieniołom czynny, słabo technicznie wyposażony. Skała o strukturze średnioziarnistej, spoiwo krzemionkowe , obfite. Barwa białoszara przechodząca w różową. Piaskowiec Szczytno odznacza się małą nasiąkliwością i ścieralnością. Cechy techniczne: ciężar objętościowy 2,31; wytrzymałość na ściskanie 1,000 do 1.100 kG/cm2; nasiąkliwość M 2,8 ścieralność na tarczy Boebrnego 0,93 cm3/cm2. Wytrzymałość na zamrażanie zupełna. Wymiary […]

DevURL
Partnerzy serwisu: