Skrzyżowania wielopoziomowe arterii ulicznych i innych

Bardziej aktualnym dla miasta nowoczesnego jest skrzyżowanie dwóch arterii ulicznych na dwóch odmiennych poziomach. Bardziej aktualnym—gdyż te wspomniane niezwykłe trudności zdarzają się, na szczęście tylko w kilku wielomilionowych organizmach urbanistycznych na kuli ziemskiej, i bardziej życiowa sprawą, gdyż obejmuje wielkie pole zadań, począwszy od skrzyżowania wiejskiej drogi z linią kolei normalnotorowej lub elektrycznej kolejki szybkobieżnej, a kończąc na skrzyżowaniu dwóch arterłi miejskich o dużym natężeniu ruchu. Aktualność tego zagadnienia staje się tym większa, im bardziej postępuje motoryzacja ruchu ulicznego, im bardziej rosną wymiary, nośność pojazdów osobowych i ciężarowych oraz ich szybkość, im bardziej wreszcie wzrasta ruch „uliczny i drogowy nie tylko proporcjonalnie do przyrostu ludności i rozwoju gospodarczego, lecz również w miarę przejmowania funkcji kolei parowych normalnotorowych przez autobus, kolejkę elektryczną i wielki samochód ciężarowy, względnie nawet pociąg samochodowy, złożony z dwóch lub trzech wozów ładownych. Coraz większy rozwój kolei elektrycznych i ruchu ciężarowego samochodowego w zmotoryzowanych krajach Zachodu znajduje swe uzasadnienie w jego elastyczności, w łatwości obsługi poszczególnych warsztatów produkcji i handlu, a unikaniu przy tym kłopotliwych i kosztownych wielokrotnych przeładunków, jakie zwykle zdarzają się przy korzystaniu z linii i stacji towarowych kolejowych. To samo dotyczy ruchu osobowego w kolejkach i autobusach w ruchu miejskim i międzymiastowym. Zapewniając komfort równy wagonowi kolejowemu, osiągają niemal jego szybkość, a pod względem elastyczności wielokrotnie przewyższają ciężki ruch stacji i wielkich dworców kolejowych, które obsługują tylko jeden lub w najlepszym razie parę punktów na obszarze wielkiego miasta. Należy więc przewidywać bardzo znaczny rozwój tych środków komunikacji i położyć wielki nacisk na odpowiednie przygotowanie sieci arterii ulicznych do spełnienia tego wciąż potęgującego się zadania. Jedna połowa zadania w płaszczyźnie urbanistycznej leży we właściwych przekrojach podłużnych i poprzecznych arterii oraz w układzie ogólnym sieci — druga natomiast w skrzyżowaniach, które przy wadliwych rozwiązaniach i częstym zatrzymywaniu się pojazdów przekreślają sprawność niemal każdego pojazdu i powodują dziś znaczną ilość nieszczęśliwych wypadków. [przypisy: mrówka sanok, mrówka sanok projektowanie, mrówka sanok wnętrz ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: mrówka sanok posadzka poliuretanowa cena wizualizacja elewacji domu

Polecamy rowniez:
Przeczytaj też:
Dodatki to zbędna inwestycja – błędne myślenie polaka

Wielu z nas twierdzi, że dodatki są drogie, zbędne i często niezauważalne. Dlatego ogranicza się wystrój wnętrz. Niestety to myślenie sprawia, że ładne pomieszczenia nie mają życia. Nic się w nich nie dzieje, a wszystko przez… błędne myślenie. Przedmioty, które służą do wykończenia i dekoracji wnętrz nie są stworzone po to, by kupowali je klienci, […]

Konstrukcja w Ashtabu miala rozpietosc 49,5 m

Konstrukcja w Ashtabu miała rozpiętość 49,5 m, szerokość 5,85 m i wysokość 6,0 m. Długość przedziałów kratownicy wynosiła 3,3 m. Żelazne stężenia łączyły pasy dolny i górny. Przez jedenaście lat most służył linii kolejowej, a jednak w końcu okazało się, że miał zbyt małą nośność. W śnieżną grudniową noc 1877 roku przejeżdżał przez most pociąg […]

Wieżowce

W wieżowcach przebywa stale w ciągu dnia w charakterze pracowników i interesantów po kilka tysięcy osób. Gdyby ludzie ci byli zmuszeni nagle wyjść na ulice, co łatwo może się zdarzyć w razie katastrofy, pożaru, paniki, wypadków wojennych itp. wypełniliby szczelnie ulicę i musieliby stanąć jeden na drugim w 5—6 kondygnacjach. Przykład ten żywo ilustruje olbrzymie […]

DevURL
Partnerzy serwisu: