Pasma ruchu

Należy dużą wagę przywiązać do swobodnych układów poszczególnych pasm ruchu. Pozwalają one, w zależności od pochyłości terenu, w zależności od istniejącego na trasie lub projektowanego, względnie otaczającego drzewostanu, swobodnie komponować krajobraz drogi i wykorzystywać w najlepszym rozumieniu warunki przyrody, jakie na trasie spotykamy i jej piękno, które chcemy ukazać w różnych aspektach dla idącego powoli piechura, dla rowerzysty i dla szybko przejeżdżającego wehikułu samochodowego. Przekroje te nadają sie w szczególności dla pasm parkowych, które stanowią integralną część dobrze skomponowanego układu terenów zielonych i przenikają w formie klinów do głębi miasta istniejącego i potrzebującego łączności z dalszymi terenami przyrody dla piechurów, rowerzystów i ruchu samochodowego. Ogromne natężenie ruchu objawia się z natury rzeczy w największych organizmach miejskich o wyraźnie skrystalizowanych dzielnicach pracy i zamieszkania. W londyńskiej City zamieszkuje stale zaledwie kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców, natomiast ilość ludzi przebywających tam w ciągu dni powszednich wynosi 500.000. Niebezpieczne i wręcz karykaturalne stosunki spotykamy w niektórych dzielnicach handlowo-biurowych miast amerykańskich. W najbardziej intensywnie zabudowanej południowej dzielnicy Manhattanu (tj. centrum N. Yorku) stoją trzydziesto- i czterdziestopiętrowe wieżowce biurowe wzdłuż ulic o kilkunastu metrach szerokości. [patrz też: projektant wnętrz, architekt slask, projektowanie ogrodów ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Przeczytaj też:
Najlepiej zachowuja sie filary o zbrojeniu spiralnym, w których zwoje drutów zatrzymuja beton, do czasu wykonania naprawy

Najlepiej zachowują się filary o zbrojeniu spiralnym, w których zwoje drutów zatrzymują beton, do czasu wykonania naprawy. W okolicach występowania trzęsień ziemi należy przewidzieć mocniejsze zakotwienia słupów w fundamentach. Innym elementem wrażliwym na uszkodzenia są dylatacje konstrukcji, które w czasie ruchów ziemi mają skłonność do rozwierania się. Skutecznym środkiem zabezpieczającym okazały się cięgła, które wzmacniają […]

Wynika z tego, ze ciezar powinien byc traktowany jako czynnik dodatkowy do znacznie wazniejszego warunku, jakim jest sztywnosc konstrukcji.

Wynika z tego, że ciężar powinien być traktowany jako czynnik dodatkowy do znacznie ważniejszego warunku, jakim jest sztywność konstrukcji. Można uzyskać znaczną sztywność mostu bez nadmiernego zwiększenia jego ciężaru, ale zapewniając przestrzenną współpracę wszystkich elementów konstrukcji i stosując liny lub kable odciągające, zamocowane zarówno nad – jak i pod pomostem, wykonane tak, jak główne kable […]

W elementach pracujacych na rozciaganie po raz pierwszy zastosowano nowy stop stali

Górny pomost dostosowano do 4 torów kolejki nadziemnej i wyposażono w obustronne chodniki, zaś na dolnym pomoście przewidziano 4 pasy ruchu drogowego. Do budowy zużyto 50 000 t stali. W elementach pracujących na rozciąganie po raz pierwszy zastosowano nowy stop stali zawierający około 3010 niklu, charakteryzujący się wytrzymałością o 50010 większą niż zwykła stal węglowa. […]

DevURL
Partnerzy serwisu: