Rozluznieniu gruntów wskutek trzesienia ziemi czesto towarzyszy zapadanie sie dróg dojazdowych i nasypów

Rozluźnieniu gruntów wskutek trzęsienia ziemi często towarzyszy zapadanie się dróg dojazdowych i nasypów. Rozluźniony grunt napierając na ściany oporowe i przyczółki przemieszczą je, albo usuwając się, pozostawia głębokie wyrwy za tymi budowlami i powoduje ich osunięcie wskutek braku oparcia o zasypkę. Zdarza się, że przyczółki wystają ponad nawierzchnię tworząc jakby poprzeczną ścianę, co bywa przyczyną licznych wypadków drogowych. Tego rodzaju wypadki zanotowano w Japonii przy wjeździe na mosty w czasie trzęsienia ziemi. Znany jest przypadek, kiedy samochód wjechawszy na tego rodzaju próg, został wyrzucony na odległość prawie 12 m. Dlatego obecnie są umieszczane na końcach mostów krótkie pale, na których jest oparta nawierzchnia drogowa, by nie dopuścić do jej zapadnięcia. Powstaje przez to rampa, umożliwiająca wjazd na most. W podobny sposób radzi sobie Nowa Zelandia, gdzie mosty łączy się z drogami żelbetowymi płytami przejściowymi. Płyta ma pochylenie 30°: jeden jej koniec opiera się na przyczółku, drugi jest wprowadzony pod nawierzchnię. Oprócz umożliwienia dojazdu do mostu w czasie trzęsienia ziemi, takie rozwiązanie zapewnia jednocześnie równy wjazd na most, bez wyboju podrzucającego pojazdy. Na uszkodzenia są narażone :najbardziej o betonowe, podpory mostów, gdyż są mało odporne na ruchy skrętne, a beton rozsypuje się i jest wykruszany przez pręty zbrojenia. [podobne: aranżacje wnętrz, beton architektoniczny, wykończenia wnętrz ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: aranżacje wnętrz beton architektoniczny wykończenia wnętrz

Przeczytaj też:
Zabezpieczenie płynności i szybkości ruchu w arterii komunikacyjnej

Ponieważ skrzyżowania o najintensywniejszym ruchu przypadają zwykle w śródmiejskich dzielnicach wielkich miast, w mocno obudowanych i względnie ciasnych ulicach, urządzenie wspomnianych ramp nie jest rzeczą łatwą. Natomiast w terenach luźno zabudowanych, przy skrzyżowaniach arterii tranzytowych i w szczególności ruchu dzieci, np. przy szkołach, placach sportowych itp., urządzenie przejść tunelowych jest wskazane. Podobnie jak dla ruchu […]

Budowa jezdni poziomowej

Poziom główny obejmuje ruch pieszy i kołowy. Poziom górny obejmuje instalacje i przewody elektryczne, oświetleniowe, często telefoniczne, przewody robocze tramwajów itd. Poziom dolny mieści przewody kanalizacji, wodociągów, elektryczne, gazowe, telefoniczne i inne. Zbytnie natężenie ruchu w poziomie głównym prowadzi konsekwentnie do rozczłonkowania go i przeprowadzenia pewnych jego grup do innych poziomów. Tak powstał w początku […]

Ulga po remoncie – czas na dodatki

Na pewno znasz to uczucie, gdy wynosisz ostatnie wiadro z brudnymi pędzlami i resztkami rolek tapet. Wtedy wiesz, że najgorsze za tobą i choć remont jeszcze trwa to wiesz, że zrelaksujesz się przy wyborze dodatków. Choć niewiele jest miejsc w internecie, gdzie można wybrać dodatki, to na szczęście te, które istnieją oferują niezbędne dodatki. Przeważnie […]

DevURL
Partnerzy serwisu: