Rozluznieniu gruntów wskutek trzesienia ziemi czesto towarzyszy zapadanie sie dróg dojazdowych i nasypów

Rozluźnieniu gruntów wskutek trzęsienia ziemi często towarzyszy zapadanie się dróg dojazdowych i nasypów. Rozluźniony grunt napierając na ściany oporowe i przyczółki przemieszczą je, albo usuwając się, pozostawia głębokie wyrwy za tymi budowlami i powoduje ich osunięcie wskutek braku oparcia o zasypkę. Zdarza się, że przyczółki wystają ponad nawierzchnię tworząc jakby poprzeczną ścianę, co bywa przyczyną licznych wypadków drogowych. Tego rodzaju wypadki zanotowano w Japonii przy wjeździe na mosty w czasie trzęsienia ziemi. Znany jest przypadek, kiedy samochód wjechawszy na tego rodzaju próg, został wyrzucony na odległość prawie 12 m. Dlatego obecnie są umieszczane na końcach mostów krótkie pale, na których jest oparta nawierzchnia drogowa, by nie dopuścić do jej zapadnięcia. Powstaje przez to rampa, umożliwiająca wjazd na most. W podobny sposób radzi sobie Nowa Zelandia, gdzie mosty łączy się z drogami żelbetowymi płytami przejściowymi. Płyta ma pochylenie 30°: jeden jej koniec opiera się na przyczółku, drugi jest wprowadzony pod nawierzchnię. Oprócz umożliwienia dojazdu do mostu w czasie trzęsienia ziemi, takie rozwiązanie zapewnia jednocześnie równy wjazd na most, bez wyboju podrzucającego pojazdy. Na uszkodzenia są narażone :najbardziej o betonowe, podpory mostów, gdyż są mało odporne na ruchy skrętne, a beton rozsypuje się i jest wykruszany przez pręty zbrojenia. [podobne: utylizacja eternitu, skład materiałów budowlanych mazowieckie, szlifowanie za pomocą szlifierki elektrycznej ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: skład materiałów budowlanych mazowieckie szlifowanie za pomocą szlifierki elektrycznej utylizacja eternitu

Polecamy rowniez:
Przeczytaj też:
Stwierdzono pózniej, ze pierwsze zalamanie nastapilo wskutek kombinacji obciazenia dynamicznego oraz obluzowania sie 2-3 kotwic, które znajdowaly sie w poblizu ruchomej czesci mostu.

Pozostałe 12 pontonów zatonęło kolejno w ciągu 10 minut. W szczycie sztormu prędkość wiatru dochodziła do 140 km/h, a w podmuchach osiągnęła 160 km/h. Kiedy w 1961 r. oddawano most do użytku, już wówczas wyrażano, obawy, że dynamiczne działanie dużej fali może spowodować jego zniszczenie. Stwierdzono później, że pierwsze załamanie nastąpiło wskutek kombinacji obciążenia dynamicznego […]

Trawnik

Szeroki trawnik pozwala rozmieścić celowo drzewa, rytmicznie lub w grupach, odpowiednio do kompozycji i charakteru arterii. Na terenach niezabudowanych, w których rozporządzamy dowolnym obszarem dla prowadzenia arterii w kierunkach radialnych, w arteriach tranzytowych, oraz w arteriach parkowych stosujemy przekroje poprzeczne o większej szerokości. Pozwalają one na luźniejsze rozczłonkowanie poszczególnych pasm ruchu, tzn. prowadzenie oddzielnych pasm […]

Skrzyżowania na dwóch poziomach

W normalnym poziomie miasta dodatni wynik przy skrzyżowaniach zależy od układu ich w możliwie dużych odstępach oraz od małej ilości rozgałęzień. Odmienny rodzaj rozwiązań dają skrzyżowania na dwóch poziomach. Kształtują się one w sposób prosty, o ile mają być w nich przeprowadzone tylko dwa kierunki; komplikują się natomiast bardzo znacznie, o ile mają dać połączenia […]

DevURL
Partnerzy serwisu: