Rozdzial mieszanek betonowych jest w wielu przypadkach zwiazany z ogólnym transportem mieszanki betonowej z betonowni na stanowisko formowania

Sposób przeprowadzania tych zabiegów powinien zabezpieczać przed segregacją oraz zmianą konsystencji mieszanki. Powinien być, zatem realizowany w możliwie krótkim czasie, przy minimalnej liczbie przeładunków. Norma PN-63/B-06251 ustala, że mieszanka betonowa przygotowana w temperaturze otoczenia do 20°C powinna być zużytkowana w okresie nie dłuższym niż 1,5 godziny od czasu zarobienia. Przygotowanie mieszanki w temperaturze nawet niewiele przekraczającej + 20°C wymaga ograniczenia czasu jej ułożenia maksimum do 1 godz. Przepisy te ustalają, że w uzasadnionych przypadkach może być dopuszczone przedłużenie tych okresów, jednak decyzja taka musi być poparta korzystnymi wynikami doświadczeń gwarantujących możliwość późniejszego prawidłowego zagęszczenia mieszanki. Ustalenia powyższe odnoszą się przede wszystkim do mieszanek o wyższych stopniach ciekłości. Stosowanie w zakładach prefabrykacji coraz częściej mieszanek o niskim lub nawet bard zo niskim stopniu ciekłoś ci w poważnym stopniu zaostrza te wymagania. Odnosi się to również do stosowania mieszanek gorących, gdzie maksymalny czas, jaki upłynął od chwili zarobienia mieszanki aż do czasu jej zagęszczenia, nie powinien być dłuższy od 20 min. Rozdział mieszanek betonowych jest w wielu przypadkach związany z ogólnym transportem mieszanki betonowej z betonowni na stanowisko formowania. Zastosowanie znajdują wówczas urządzenia uniwersalne, w tym przede wszystkim przenośniki taśmowe, urządzenia przekazu przez tłoczenie oraz różnego rodzaju pojemniki. [patrz też: mrówka sanok, mpgn grudziądz, katastrofa mostu tacoma ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: katastrofa mostu tacoma mpgn grudziądz mrówka sanok

Polecamy rowniez:
Przeczytaj też:
Jednak dzieki przedsiewzietym zawczasu srodkom ostroznosci nie doszlo do katastrofy mostu

Jednak dzięki przedsięwziętym zawczasu środkom ostrożności nie doszło do katastrofy mostu. Wiszący łańcuchowy Srebrny most (Silver Bridge w Point Plessant, St. Zjedn. AP) miał długości 534 m, w tym przęsło środkowe 152 m i dwa przęsła skrajne po 116 m . Most wybudowano w 1929 r.

Wynika z tego, ze ciezar powinien byc traktowany jako czynnik dodatkowy do znacznie wazniejszego warunku, jakim jest sztywnosc konstrukcji.

Wynika z tego, że ciężar powinien być traktowany jako czynnik dodatkowy do znacznie ważniejszego warunku, jakim jest sztywność konstrukcji. Można uzyskać znaczną sztywność mostu bez nadmiernego zwiększenia jego ciężaru, ale zapewniając przestrzenną współpracę wszystkich elementów konstrukcji i stosując liny lub kable odciągające, zamocowane zarówno nad – jak i pod pomostem, wykonane tak, jak główne kable […]

Wibrowanie polega na przekazywaniu na mieszanke betonowa drgan o znacznej czestotliwosci za pomoca specjalnych urzadzen, których zródla drgan zwane sa wibratorami

Wibrowanie Pojęcia podstawowe. Wibrowanie polega na przekazywaniu na mieszankę betonową drgań o znacznej częstotliwości za pomocą specjalnych urządzeń, których źródła drgań zwane są wibratorami. Zależnie od typu wibratora oraz przyjętej technologii praktycznie stosuje się drgania o częstotliwości od 3000 do 18000 min-l. Proces zagęszczania przez wibrowanie prowadzi do wytwarzania pewnej energii, która wywołuje przezwyciężanie sił […]

DevURL
Partnerzy serwisu: