Rozdzial mieszanek betonowych jest w wielu przypadkach zwiazany z ogólnym transportem mieszanki betonowej z betonowni na stanowisko formowania

Sposób przeprowadzania tych zabiegów powinien zabezpieczać przed segregacją oraz zmianą konsystencji mieszanki. Powinien być, zatem realizowany w możliwie krótkim czasie, przy minimalnej liczbie przeładunków. Norma PN-63/B-06251 ustala, że mieszanka betonowa przygotowana w temperaturze otoczenia do 20°C powinna być zużytkowana w okresie nie dłuższym niż 1,5 godziny od czasu zarobienia. Przygotowanie mieszanki w temperaturze nawet niewiele przekraczającej + 20°C wymaga ograniczenia czasu jej ułożenia maksimum do 1 godz. Przepisy te ustalają, że w uzasadnionych przypadkach może być dopuszczone przedłużenie tych okresów, jednak decyzja taka musi być poparta korzystnymi wynikami doświadczeń gwarantujących możliwość późniejszego prawidłowego zagęszczenia mieszanki. Ustalenia powyższe odnoszą się przede wszystkim do mieszanek o wyższych stopniach ciekłości. Stosowanie w zakładach prefabrykacji coraz częściej mieszanek o niskim lub nawet bard zo niskim stopniu ciekłoś ci w poważnym stopniu zaostrza te wymagania. Odnosi się to również do stosowania mieszanek gorących, gdzie maksymalny czas, jaki upłynął od chwili zarobienia mieszanki aż do czasu jej zagęszczenia, nie powinien być dłuższy od 20 min. Rozdział mieszanek betonowych jest w wielu przypadkach związany z ogólnym transportem mieszanki betonowej z betonowni na stanowisko formowania. Zastosowanie znajdują wówczas urządzenia uniwersalne, w tym przede wszystkim przenośniki taśmowe, urządzenia przekazu przez tłoczenie oraz różnego rodzaju pojemniki. [patrz też: mrówka sanok, mpgn grudziądz, katastrofa mostu tacoma ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: katastrofa mostu tacoma mpgn grudziądz mrówka sanok

Polecamy rowniez:
Przeczytaj też:
Dekoracyjna ściana

Człowiek potrzebuje w swoim życiu zmian, są one częścią naszego funkcjonowania. Zmieniamy swój wygląd, tryb życia, czasami także pracę. Lubimy zmieniać wnętrze. Czasami dokonujemy przemian po wpływem okoliczności, bo, np: kolor ściany nie jest już pierwszej świeżości, a innym razem patrzymy na nasze ściany i coś zaczyna się nam nie podobać: kolor, dekoracje. Nie mamy […]

Zalamalo sie skrajne zachodnie przeslo wiszace, spadlo i przewrócilo sie na bok

Załamało się skrajne zachodnie przęsło wiszące, spadło i przewróciło się na bok. Most skręcił się jak wstążka, po czym przechyliło się przęsło środkowe i obróciło nawierzchnią w dół. Pojazdy wraz z mostem runęły do rzeki, która w tym miejscu ma głębokość 21 m i niezwykle silny prąd. Na końcu runęły oba pylony. Katastrofa trwała około […]

Zaden matematyk czy statyk nie oczekiwal niezwyklego zachowania sie mostu Tacoma, które doprowadzilo do jego katastrofy.

Żaden matematyk czy statyk nie oczekiwał niezwykłego zachowania się mostu Tacoma, które doprowadziło do jego katastrofy. Dziś w wyniku badań wiadomo, że prędkości wiatrów, które mogą wywołać drgania mostów wiszących, zależą od częstotliwości drgań własnych konstrukcji. Most z długim przęsłem, charakteryzujący się niską częstotliwością własną, jest bardziej wrażliwy na obciążenie wiatrem. Konstruktor słynnych mostów amerykańskich: […]

DevURL
Partnerzy serwisu: