Budowa jezdni poziomowej

Poziom główny obejmuje ruch pieszy i kołowy. Poziom górny obejmuje instalacje i przewody elektryczne, oświetleniowe, często telefoniczne, przewody robocze tramwajów itd. Poziom dolny mieści przewody kanalizacji, wodociągów, elektryczne, gazowe, telefoniczne i inne. Zbytnie natężenie ruchu w poziomie głównym prowadzi konsekwentnie do rozczłonkowania go i przeprowadzenia pewnych jego grup do innych poziomów. Tak powstał w początku w. XIX w New Yorku pomysł kolejki nadziemnej, a w Londynie cokolwiek później — pomysł kolejki podziemnej. Jeden i drugi oparty na genialnych pracach Leonarda da Vinci. Projektował on przecież cały system arterii dwupoziomowych, z. których górny miał objąć ruch lekkich pojazdów i pieszych, a dolny — ruch ciężarowy. We współczesnych rozwiązaniach ruchu mechanicznego mamy cały szereg przekrojów o dwóch, trzech i większej liczbie poziomów. Np. w Paryżu, Londynie i New Yorku, w miejscach skrzyżowań poszczególnych sieci komunikacyjnych, jak arterie uliczne, kolejki podziemne, nadziemne i koleje normalnotorowe, ruch odbywa się w czterech, a nawet sześciu poziomach. Ale pominąwszy nawet tego rodzaju rozwiązania powstaje nieraz potrzeba dalszego jeszcze rozczłonkowania tego ruchu, który pozostał na powierzchni arterii, tj. pieszego i samochodowego. Powstają wtedy dwupoziomowe jezdnie. Przykłady ich widzimy w paru miejscach w Chicago i w New Yorku. Jednakże praktyczne wyniki tych olbrzymich w wielu wypadkach. Mianowicie wzajemne połączenia obu poziomów są bardzo trudne wśród dzielnic najintensywniej zabudowanych — a o takie właśnie chodzi. jeżeli powstaje potrzeba budowy jezdni dwupoziomowej. Łączenie jednego z poziomów z węzłami komunikacyjnymi i z poprzecznicami wymaga znacznych przestrzeni i długich ramp dla pokonania różnic wysokości, wynoszących przeciętnie koło sześciu metrów Konstrukcja taka nadaje się do wykonania w tych wypadkach, gdzie chodzi o przepuszczenie ruchu tranzytowego, względnie wymagającego bardzo rzadkich połączeń konstrukcji zawodzą oczekiwania z przecznicami i z poziomem normalnym miasta. [hasła pokrewne: Ogrzewanie podłogowe, blachodachówka, izolacja dachu ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Polecamy rowniez:
Przeczytaj też:
Skrzyżowania na dwóch poziomach

W normalnym poziomie miasta dodatni wynik przy skrzyżowaniach zależy od układu ich w możliwie dużych odstępach oraz od małej ilości rozgałęzień. Odmienny rodzaj rozwiązań dają skrzyżowania na dwóch poziomach. Kształtują się one w sposób prosty, o ile mają być w nich przeprowadzone tylko dwa kierunki; komplikują się natomiast bardzo znacznie, o ile mają dać połączenia […]

Wapień pińczowski

Wapień pińczowski stosowany jest w budownictwie mieszkaniowym jako materiał konstrukcyjny. Miejscowe zakłady obróbki kamienia produkują bloczki (kształtki) wielocegłowe, które stosowane są w budownictwie mieszkalnym, ze względu na mały ciężar objętościowy i własności techniczne zbliżone do własności termicznych cegły. Wapień Karsy, stacja kolejowa Łasice, odległe o 5 km od kamieniołomu. Wapień z okresu górnej kredy, drobnoziarnisty […]

Sygnalizacja opartą na działaniu komórki fotoelektrycznej

Obecnie czynione są próby z sygnalizacją opartą na działaniu komórki fotoelektrycznej. Odpowiednio rozstawione aparaty koordynują zupełnie automatycznie krzyżujące sie ruchy pieszych i pojazdów, i mogą zapewnić znaczny stopień bezpieczeństwa. Kierunki ruchu pieszego są ustalone przez bariery ustawione przy chodnikach. W ogóle należy stwierdzić, że zdolność przepustowa skrzyżowań, jak i samych arterii ulicznych wiąże się ściśle […]

DevURL
Partnerzy serwisu: