Budowa jezdni poziomowej

Poziom główny obejmuje ruch pieszy i kołowy. Poziom górny obejmuje instalacje i przewody elektryczne, oświetleniowe, często telefoniczne, przewody robocze tramwajów itd. Poziom dolny mieści przewody kanalizacji, wodociągów, elektryczne, gazowe, telefoniczne i inne. Zbytnie natężenie ruchu w poziomie głównym prowadzi konsekwentnie do rozczłonkowania go i przeprowadzenia pewnych jego grup do innych poziomów. Tak powstał w początku w. XIX w New Yorku pomysł kolejki nadziemnej, a w Londynie cokolwiek później — pomysł kolejki podziemnej. Jeden i drugi oparty na genialnych pracach Leonarda da Vinci. Projektował on przecież cały system arterii dwupoziomowych, z. których górny miał objąć ruch lekkich pojazdów i pieszych, a dolny — ruch ciężarowy. We współczesnych rozwiązaniach ruchu mechanicznego mamy cały szereg przekrojów o dwóch, trzech i większej liczbie poziomów. Np. w Paryżu, Londynie i New Yorku, w miejscach skrzyżowań poszczególnych sieci komunikacyjnych, jak arterie uliczne, kolejki podziemne, nadziemne i koleje normalnotorowe, ruch odbywa się w czterech, a nawet sześciu poziomach. Ale pominąwszy nawet tego rodzaju rozwiązania powstaje nieraz potrzeba dalszego jeszcze rozczłonkowania tego ruchu, który pozostał na powierzchni arterii, tj. pieszego i samochodowego. Powstają wtedy dwupoziomowe jezdnie. Przykłady ich widzimy w paru miejscach w Chicago i w New Yorku. Jednakże praktyczne wyniki tych olbrzymich w wielu wypadkach. Mianowicie wzajemne połączenia obu poziomów są bardzo trudne wśród dzielnic najintensywniej zabudowanych — a o takie właśnie chodzi. jeżeli powstaje potrzeba budowy jezdni dwupoziomowej. Łączenie jednego z poziomów z węzłami komunikacyjnymi i z poprzecznicami wymaga znacznych przestrzeni i długich ramp dla pokonania różnic wysokości, wynoszących przeciętnie koło sześciu metrów Konstrukcja taka nadaje się do wykonania w tych wypadkach, gdzie chodzi o przepuszczenie ruchu tranzytowego, względnie wymagającego bardzo rzadkich połączeń konstrukcji zawodzą oczekiwania z przecznicami i z poziomem normalnym miasta. [hasła pokrewne: mrówka sanok, mrówka sanok projektowanie, mrówka sanok wnętrz ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: agrobud koszalin mrówka sanok posadzka poliuretanowa cena

Przeczytaj też:
Na każdy kąt dodatek

Jak wiele odwiedziłeś sklepów, w których miałeś wybrać – najlepsze, oryginalne, niepowtarzalne – dodatki? Choć zapewnień jest wiele, to z kupnem jest już o wiele gorzej. Jak unikać takich sytuacji i wybrać to, co naprawdę oferuję sklep? Wszystko zaczyna się już w progu sklepowych drzwi. Na każdej szklanej szybie bije w nas plakat z obniżką […]

Byla to najwieksza katastrofa od czasu katastrofy mostu Tacoma

Z tej metody korzystano np. w Japonii w celu ograniczenia drgań kładek dla pieszych (Wardlaw, 1980). Warto też przedstawić dużą katastrofę spowodowaną przez sztorm ,,100-lecia i wywołaną nim wysoką falę. W lutym 1979 r. wskutek ich działania zatonęła ponad połowa mostu pływającego długości 1956 m, zbudowanego przez kanał Hooda na zachód od Seattle (St.

Trawnik

Szeroki trawnik pozwala rozmieścić celowo drzewa, rytmicznie lub w grupach, odpowiednio do kompozycji i charakteru arterii. Na terenach niezabudowanych, w których rozporządzamy dowolnym obszarem dla prowadzenia arterii w kierunkach radialnych, w arteriach tranzytowych, oraz w arteriach parkowych stosujemy przekroje poprzeczne o większej szerokości. Pozwalają one na luźniejsze rozczłonkowanie poszczególnych pasm ruchu, tzn. prowadzenie oddzielnych pasm […]

DevURL
Partnerzy serwisu: