Budowa jezdni poziomowej

Poziom główny obejmuje ruch pieszy i kołowy. Poziom górny obejmuje instalacje i przewody elektryczne, oświetleniowe, często telefoniczne, przewody robocze tramwajów itd. Poziom dolny mieści przewody kanalizacji, wodociągów, elektryczne, gazowe, telefoniczne i inne. Zbytnie natężenie ruchu w poziomie głównym prowadzi konsekwentnie do rozczłonkowania go i przeprowadzenia pewnych jego grup do innych poziomów. Tak powstał w początku w. XIX w New Yorku pomysł kolejki nadziemnej, a w Londynie cokolwiek później — pomysł kolejki podziemnej. Jeden i drugi oparty na genialnych pracach Leonarda da Vinci. Projektował on przecież cały system arterii dwupoziomowych, z. których górny miał objąć ruch lekkich pojazdów i pieszych, a dolny — ruch ciężarowy. We współczesnych rozwiązaniach ruchu mechanicznego mamy cały szereg przekrojów o dwóch, trzech i większej liczbie poziomów. Np. w Paryżu, Londynie i New Yorku, w miejscach skrzyżowań poszczególnych sieci komunikacyjnych, jak arterie uliczne, kolejki podziemne, nadziemne i koleje normalnotorowe, ruch odbywa się w czterech, a nawet sześciu poziomach. Ale pominąwszy nawet tego rodzaju rozwiązania powstaje nieraz potrzeba dalszego jeszcze rozczłonkowania tego ruchu, który pozostał na powierzchni arterii, tj. pieszego i samochodowego. Powstają wtedy dwupoziomowe jezdnie. Przykłady ich widzimy w paru miejscach w Chicago i w New Yorku. Jednakże praktyczne wyniki tych olbrzymich w wielu wypadkach. Mianowicie wzajemne połączenia obu poziomów są bardzo trudne wśród dzielnic najintensywniej zabudowanych — a o takie właśnie chodzi. jeżeli powstaje potrzeba budowy jezdni dwupoziomowej. Łączenie jednego z poziomów z węzłami komunikacyjnymi i z poprzecznicami wymaga znacznych przestrzeni i długich ramp dla pokonania różnic wysokości, wynoszących przeciętnie koło sześciu metrów Konstrukcja taka nadaje się do wykonania w tych wypadkach, gdzie chodzi o przepuszczenie ruchu tranzytowego, względnie wymagającego bardzo rzadkich połączeń konstrukcji zawodzą oczekiwania z przecznicami i z poziomem normalnym miasta. [hasła pokrewne: mrówka sanok, mrówka sanok projektowanie, mrówka sanok wnętrz ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: mrówka sanok posadzka poliuretanowa cena wizualizacja elewacji domu

Przeczytaj też:
PODSTAWOWE PROCESY TECHNOLOGICZNE ZWIAZANE Z FORMOWANIEM ELEMENTÓW PREFABRYKOWANYCH

PODSTAWOWE PROCESY TECHNOLOGICZNE ZWIĄZANE Z FORMOWANIEM ELEMENTÓW PREFABRYKOWANYCH 2.1. Uwagi ogólne Obecny stan wiedzy w zakresie technik formowania elementów z betonu wskazuje wyraźnie na ich tendencje rozwojowe, przede wszystkim na przejście od uniwersalnych metod formowania wyrobów o szerokim asortymencie przy wykorzystaniu sprzętu o małej wydajności do formowania przy zastosowaniu Wysoko specjalizowanych urządzeń, z których każde […]

Stwierdzono, ze szczególnie duzy wplyw na naprezenia mial przyjety sposób laczenia poszczególnych elementów konstrukcji

Wskazano na nieodpowiedniość elektrod, złą kolejność układania spawów i niewłaściwy nadzór nad ich wykonaniem. Stwierdzono, że szczególnie duży wpływ na naprężenia miał przyjęty sposób łączenia poszczególnych elementów konstrukcji. Bardzo ważny jest problem zmęczenia materiału, które występuje w połączeniach spawanych. Nadal zbyt mało wiadomo o wytrzymałości zmęczeniowej połączeń spawanych stali o dużej wytrzymałości. Badania wykazały, że […]

Rozdzial mieszanek betonowych

Przy zastosowaniu obecnie znanych i stosowanych przyrządów możliwe jest określenie jedynie umownej średniej wibrolepkości, której wartość zależeć będzie od parametrów stosowanego urządzenia. Istnieje, więc dążenie do opracowania takiego lepkościomierza, który najlepiej odwzorowywałby warunki przemysłowe i był wygodny dla znalezienia średniej efektywnej lepkości w określonych warunkach granicznych. Warunki te związane są z charakterem płynięcia mieszanki, kształtem […]

DevURL
Partnerzy serwisu: