PODSTAWOWE PROCESY TECHNOLOGICZNE ZWIAZANE Z FORMOWANIEM ELEMENTÓW PREFABRYKOWANYCH

PODSTAWOWE PROCESY TECHNOLOGICZNE ZWIĄZANE Z FORMOWANIEM ELEMENTÓW PREFABRYKOWANYCH 2.1. Uwagi ogólne Obecny stan wiedzy w zakresie technik formowania elementów z betonu wskazuje wyraźnie na ich tendencje rozwojowe, przede wszystkim na przejście od uniwersalnych metod formowania wyrobów o szerokim asortymencie przy wykorzystaniu sprzętu o małej wydajności do formowania przy zastosowaniu Wysoko specjalizowanych urządzeń, z których każde przeznaczone jest dla ograniczonej liczby i typów wyrobów. Spełnienie podstawowych wymagań w zakresie formowania, dotyczących zarówno uzyskania określonego stopnia zagęszczenia mieszanki betonowej, właściwego kształtu geometrycznego wyrobu, prawidłowego otulenia zbrojenia, jak też założonej powierzchni elementu uzależnione jest od wielu różnorodnych czynników. Na szczególną uwagę zasługuje tu proces rozdziału mieszanki betonowej oraz proces jej zagęszczania. Wybór określonych technik w tym zakresie, wynikający w znacznej mierze z parametrów charakteryzujących wyrób w najszerszym tego określenia znaczeniu, związany jest m.in. z zastosowaniem mieszanki betonowej o określonych cechach reologicznych. Jedynie przyjęcie dla tych technik w produkcji przemysłowej mieszanek o optymalnych charakterystykach reologicznych może w efekcie prowadzić do właściwych rezultatów i następnie umożliwić jakiekolwiek działanie w zakresie automatyzacji procesów. Automatyzacja procesu formowania stanowi obecnie przedmiot sz czególnego zainteresowania. [patrz też: przeciski pod drogami, reaktory chemiczne, przeciski pod drogami wnętrz ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: przeciski pod drogami reaktory chemiczne styropian spadkowy

Przeczytaj też:
Byla to najwieksza katastrofa od czasu katastrofy mostu Tacoma

Z tej metody korzystano np. w Japonii w celu ograniczenia drgań kładek dla pieszych (Wardlaw, 1980). Warto też przedstawić dużą katastrofę spowodowaną przez sztorm ,,100-lecia i wywołaną nim wysoką falę. W lutym 1979 r. wskutek ich działania zatonęła ponad połowa mostu pływającego długości 1956 m, zbudowanego przez kanał Hooda na zachód od Seattle (St.

Skrzyżowanie arterii jednopoziomowej

E. Węzły komunikacyjne, a więc skrzyżowania arterii stanowią w całości sieci ulicznej miasta punkty najtrudniejsze do rozwiązania. W szczególności jeżeli się zważy, że w miastach istniejących skrzyżowania te są już przeważnie ustalone i w niektórych tylko wypadkach można ich braki naprawić lub dostosować cały układ sieci do potrzeb nowoczesnego ruchu ulicznego. Skrzyżowania arterii najczęściej spotykane […]

Zabezpieczenie płynności i szybkości ruchu w arterii komunikacyjnej

Ponieważ skrzyżowania o najintensywniejszym ruchu przypadają zwykle w śródmiejskich dzielnicach wielkich miast, w mocno obudowanych i względnie ciasnych ulicach, urządzenie wspomnianych ramp nie jest rzeczą łatwą. Natomiast w terenach luźno zabudowanych, przy skrzyżowaniach arterii tranzytowych i w szczególności ruchu dzieci, np. przy szkołach, placach sportowych itp., urządzenie przejść tunelowych jest wskazane. Podobnie jak dla ruchu […]

DevURL
Partnerzy serwisu: