Piaskowiec Szczytno

Piaskowiec Szczytno – kamieniołom czynny, słabo technicznie wyposażony. Skała o strukturze średnioziarnistej, spoiwo krzemionkowe , obfite. Barwa białoszara przechodząca w różową. Piaskowiec Szczytno odznacza się małą nasiąkliwością i ścieralnością. Cechy techniczne: ciężar objętościowy 2,31; wytrzymałość na ściskanie 1,000 do 1.100 kG/cm2; nasiąkliwość M 2,8 ścieralność na tarczy Boebrnego 0,93 cm3/cm2. Wytrzymałość na zamrażanie zupełna. Wymiary standartowych bloków 1,50 x 1,00 x 0,60 m, Kamieniołom Zambierzyce, czynny okresowo w miarę zapotrzebowania. Piaskowiec drobno i średnioziarnisty barwy szarożółtej, spoiwo skąpe, krzemionkowe. Cechy techniczne: ciężar objętościowy 2,06, wytrzymałość na ściskanie 500 kG/cm 2 , nasiąkliwość 1,87%, ścieralność na tarczy Bohego 1,13 cm3/cm2, wytrzymałość na zamrażanie zupełna. Standardowe wymiary bloków 42 – 1,20 x 0.80 x 0.60 m.. W Warszawie Piaskowiec ten nie był dotychczas zastosowany. Kamieniołom Slupiec piaskowiec drobno i zaliczany do okresu permskiego o spoiwie krzemionkowo-ilasto-żelazistym, barwy ciemnoczerwonej. Piaskowiec ten posiada najlepsze cechy techniczne wśród piaskowców czerwonych w Polsce oraz zaletę trwałości i nierozpuszczalności swego czerwonego zabarwienia. Ta zaleta jest szczególnie ważną jeżeli stosuje się na elewacjach zewnętrznych zestawienia czerwonego piaskowca z szarym lub żółtym. Piaskowiec słupiecki nie tworzy pod wpływem opadów deszczowych czerwonych zacieków na piaskowcach inne j barwy. Można to zaobserwować na elewacjach Min.Komunikacji przy ul. Chałubińskiego w Warszawie, na której czerwone paski i wstawki wykonane są z te- go właśnie piaskowca. Cechy techniczne: ciężar objętościowy 2,25i wytrzymałość na ściskanie 8,10 kG/cm2, nasiąkliwość 7,41% wagowo, ścieralność na tarczy Boehrnego 1,02 cm3/cm2. [patrz też: skup złomu, biuro detektywistyczne, identyfikacja wizualna, budownictwo ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Przeczytaj też:
Skrzyżowania wielopoziomowe arterii ulicznych i innych

Bardziej aktualnym dla miasta nowoczesnego jest skrzyżowanie dwóch arterii ulicznych na dwóch odmiennych poziomach. Bardziej aktualnym—gdyż te wspomniane niezwykłe trudności zdarzają się, na szczęście tylko w kilku wielomilionowych organizmach urbanistycznych na kuli ziemskiej, i bardziej życiowa sprawą, gdyż obejmuje wielkie pole zadań, począwszy od skrzyżowania wiejskiej drogi z linią kolei normalnotorowej lub elektrycznej kolejki szybkobieżnej, […]

Dekoracyjna ściana

Człowiek potrzebuje w swoim życiu zmian, są one częścią naszego funkcjonowania. Zmieniamy swój wygląd, tryb życia, czasami także pracę. Lubimy zmieniać wnętrze. Czasami dokonujemy przemian po wpływem okoliczności, bo, np: kolor ściany nie jest już pierwszej świeżości, a innym razem patrzymy na nasze ściany i coś zaczyna się nam nie podobać: kolor, dekoracje. Nie mamy […]

Zabezpieczenie płynności i szybkości ruchu w arterii komunikacyjnej

Ponieważ skrzyżowania o najintensywniejszym ruchu przypadają zwykle w śródmiejskich dzielnicach wielkich miast, w mocno obudowanych i względnie ciasnych ulicach, urządzenie wspomnianych ramp nie jest rzeczą łatwą. Natomiast w terenach luźno zabudowanych, przy skrzyżowaniach arterii tranzytowych i w szczególności ruchu dzieci, np. przy szkołach, placach sportowych itp., urządzenie przejść tunelowych jest wskazane. Podobnie jak dla ruchu […]

DevURL
Partnerzy serwisu: