Trawnik

Szeroki trawnik pozwala rozmieścić celowo drzewa, rytmicznie lub w grupach, odpowiednio do kompozycji i charakteru arterii. Na terenach niezabudowanych, w których rozporządzamy dowolnym obszarem dla prowadzenia arterii w kierunkach radialnych, w arteriach tranzytowych, oraz w arteriach parkowych stosujemy przekroje poprzeczne o większej szerokości. Pozwalają one na luźniejsze rozczłonkowanie poszczególnych pasm ruchu, tzn. prowadzenie oddzielnych pasm dla ruchu kołowego, rowerowego i pieszego. Pomiędzy nimi znajdują się szersze lub węższe pasma zieloności, trawniki, krzewy, ewentualnie drzewa, które pod względem widokowym, akustycznym i higienicznym dodatnio oddziaływują na całokształt ruchu.
Właściwe nachylenia jezdni na łukach. Winny one być skonstruowane odpowiednio do przewidywanej szybkości ruchu, która w tych arteriach powinna być bardzo znaczna, a pochylenie jezdni powinno racjonalnie przeciwdziałać sile odśrodkowej. Przy luźnym rozczłonkowaniu obu jezdni rozwiązania takie dają sie łatwo przeprowadzić. [więcej w: abakus koszalin, loch camelot, zabezpieczenie wykopu ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: abakus koszalin loch camelot zabezpieczenie wykopu

Przeczytaj też:
Mieszanki te mozna rozpatrywac jako uklady strukturalne

Wiadome jest, iż w zakładach prefabrykacji w coraz większym stopniu stosowane są mieszanki betonowe o niższych stopniach ciekłości. Mieszanki te można rozpatrywać jako układy strukturalne, tj. tworzące struktury przestrzenne, które nie zmieniają się pod wpływem siły ciężkości. Układy te dla swojej zmiany wymagają przyłożenia określonej energii. Wpływ tej energii na mieszankę wyraża się tym, że […]

Spadki przy jezdniach

W różnych krajach spotykamy spadki przekraczające nawet przy jezdniach asfaltowanych; wymagają one bardzo sprawnego utrzymywania porządku, szybkiego usuwania śniegu i błota, posypywania żwirem w razie gołoledzi itp. środków. W każdym bądź wypadku te normy maksymalne nasuwają poważne wątpliwości pod względem bezpieczeństwa przy dużej gęstości ruchu. Przy wytyczaniu linii należy brać pod uwagę ilość i rodzaj […]

Umiejscowienie trawnika i torowiska tramwajowego

DevURL
Partnerzy serwisu: