Trawnik

Szeroki trawnik pozwala rozmieścić celowo drzewa, rytmicznie lub w grupach, odpowiednio do kompozycji i charakteru arterii. Na terenach niezabudowanych, w których rozporządzamy dowolnym obszarem dla prowadzenia arterii w kierunkach radialnych, w arteriach tranzytowych, oraz w arteriach parkowych stosujemy przekroje poprzeczne o większej szerokości. Pozwalają one na luźniejsze rozczłonkowanie poszczególnych pasm ruchu, tzn. prowadzenie oddzielnych pasm dla ruchu kołowego, rowerowego i pieszego. Pomiędzy nimi znajdują się szersze lub węższe pasma zieloności, trawniki, krzewy, ewentualnie drzewa, które pod względem widokowym, akustycznym i higienicznym dodatnio oddziaływują na całokształt ruchu.
Właściwe nachylenia jezdni na łukach. Winny one być skonstruowane odpowiednio do przewidywanej szybkości ruchu, która w tych arteriach powinna być bardzo znaczna, a pochylenie jezdni powinno racjonalnie przeciwdziałać sile odśrodkowej. Przy luźnym rozczłonkowaniu obu jezdni rozwiązania takie dają sie łatwo przeprowadzić. [więcej w: abakus koszalin, loch camelot, zabezpieczenie wykopu ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: abakus koszalin loch camelot zabezpieczenie wykopu

Przeczytaj też:
Kącik architekta – W toku: MUSE Museum of Science / Renzo Piano

RPBW – Stefano Goldberg Architekci: warsztat budowlany Renzo Piano Lokalizacja: Trento, Włochy Architekt: Renzo Piano Rok budowy: 2012 Zdjęcia: Dzięki uprzejmości RPBW, RPBW. Stefano Goldberg, RPBW. Paolo Pelanda, Colombo Costruzioni. Alessandro Gadutti, RPBW. Cristiano Zaccaria + 14 Obszar projektu: 11710,0 mkw.

Spekania wystepuja w wiekszosci mostów stalowych

Spękania występują w większości mostów stalowych, nawet starannie przeglądanych i w których na bieżąco są naprawiane uszkodzenia. Większość spękań jest wynikiem procesu wytwarzania stali, ale powstaje w związku z łączeniem elementów konstrukcji, np. przy przebijaniu lub wierceniu otworów albo przy spawaniu. Drobne uszkodzenia zwiększają się wskutek zmęczenia materiału i mogą osiągnąć wymiary krytyczne. Spękania kruche […]

Trzeciego dnia most obciazono do zniszczenia

Trzeciego dnia most obciążono do zniszczenia: najpierw w godzinach rannych doprowadzono do 100010 przeciążenia, a po półtoragodzinnej przerwie, zwiększono obciążenie aż do załamania konstrukcji, co nastąpiło przy 11,5 kN/m2 (845 kN). Wykresy ugięć obciążonego przęsła w środku jego rozpiętości. Unikalny jest wykres , ponieważ ilustruje zmiany ugięcia konstrukcji pod obciążeniem doprowadzanym do wartości krytycznej. Umożliwia […]

DevURL
Partnerzy serwisu: