Miejsca postojowe

W razie potrzeby miejsca postojowe mogą być urządzone odpowiednio do potrzeby w części szerokości trawników. Przekrój ten może służyć do łączenia większych obszarów zieloności i może już stanowić w tej postaci cześć składową systemu terenów zielonych całego miasta. Może on być racjonalnie stosowany wtedy, gdy miejsca skrzyżowań z ulicami poprzecznymi są rozłożone w dużych odległościach i nie sa obciążone zbyt intensywnym i niebezpiecznym ruchem poprzecznym. Tylko w tych warunkach ruch spacerowy może się odbywać wzdłuż Środkowego pasma bezpiecznie i dogodnie. Asymetryczny przekrój, założony również na 35 mtr. pozwala zaprojektować jezdnię czteropasmową z pasmem rowerowym i obok niej pasmo parkowo spacerowe o szerokości 19 mtr. Pasmo to zostaje założone na stronie lepiej naświetlonej i otwierającej ładniejsze widoki, ewentualnie na przylegające przestrzenie zielone i dalszy krajobraz. Przekrój podobny można stosować w dalszym rozwinięciu na terenie nierównym z jezdnią położoną cokolwiek niżej od pasma spacerowego, przez co unika sie kurzu, wznoszonego przez pojazdy, a w pewnym stopniu łagodzi sie i hałas motorów. W tym celu wskazane jest również sadzenie krzewów i żywopłotów między pasmem spacerowym a jezdnią. Właściwe rozstawienie drzew w szeregach rytmicznych lub grupach, symetrycznie lub asymetrycznie w stosunku do osi pasma spacerowego, ewentualne wykorzystanie drzew istniejących, pozostałych może z dawnej alei lub szosy podmiejskiej może stanowić szerokie pole do kompozycji krajobrazu ulicznego. Dla przykładu podajemy tu dwie połowy przekroju poprzecznego tej samej arterii o szerokości 42 mtr. Strona lewa rysunku przedstawia przekrój istniejący wadliwy: niedostateczne pasmo jezdni, pomimo bardzo znacznej szerokości całego przekroju, nie pozwala się wyminąć nawet dwóm pojazdom. Zbytnio rozczłonkowany chodnik z nieracjonalnie umieszczonymi drzewami w szczupłych, okrągłych otworach w chodniku jest wadliwy. [hasła pokrewne: ozdoby do domu, Meble na wymiar, baterie umywalkowe ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Polecamy rowniez:
Przeczytaj też:
Wieżowce

W wieżowcach przebywa stale w ciągu dnia w charakterze pracowników i interesantów po kilka tysięcy osób. Gdyby ludzie ci byli zmuszeni nagle wyjść na ulice, co łatwo może się zdarzyć w razie katastrofy, pożaru, paniki, wypadków wojennych itp. wypełniliby szczelnie ulicę i musieliby stanąć jeden na drugim w 5—6 kondygnacjach. Przykład ten żywo ilustruje olbrzymie […]

Umiejscowienie trawnika i torowiska tramwajowego

Umiejscowienie trawnika i drzew powinno być sharmonizowane z wysokością zabudowy, z warunkami nasłonecznienia, oraz z całym krajobrazem arterii. Umieszczenie torowiska tramwajowego na jednym boku przekroju wskazane jest w tym wypadku, gdy z lewej strony arterii nie leżą zabudowania lub obszary, wymagające obsługi samochodowej, gdyż dostęp do jezdni poprzez dwa tory tramwajowe niewskazany i niebezpieczny mógłby […]

Ulga po remoncie – czas na dodatki

Na pewno znasz to uczucie, gdy wynosisz ostatnie wiadro z brudnymi pędzlami i resztkami rolek tapet. Wtedy wiesz, że najgorsze za tobą i choć remont jeszcze trwa to wiesz, że zrelaksujesz się przy wyborze dodatków. Choć niewiele jest miejsc w internecie, gdzie można wybrać dodatki, to na szczęście te, które istnieją oferują niezbędne dodatki. Przeważnie […]

DevURL
Partnerzy serwisu: