Miejsca postojowe

W razie potrzeby miejsca postojowe mogą być urządzone odpowiednio do potrzeby w części szerokości trawników. Przekrój ten może służyć do łączenia większych obszarów zieloności i może już stanowić w tej postaci cześć składową systemu terenów zielonych całego miasta. Może on być racjonalnie stosowany wtedy, gdy miejsca skrzyżowań z ulicami poprzecznymi są rozłożone w dużych odległościach i nie sa obciążone zbyt intensywnym i niebezpiecznym ruchem poprzecznym. Tylko w tych warunkach ruch spacerowy może się odbywać wzdłuż Środkowego pasma bezpiecznie i dogodnie. Asymetryczny przekrój, założony również na 35 mtr. pozwala zaprojektować jezdnię czteropasmową z pasmem rowerowym i obok niej pasmo parkowo spacerowe o szerokości 19 mtr. Pasmo to zostaje założone na stronie lepiej naświetlonej i otwierającej ładniejsze widoki, ewentualnie na przylegające przestrzenie zielone i dalszy krajobraz. Przekrój podobny można stosować w dalszym rozwinięciu na terenie nierównym z jezdnią położoną cokolwiek niżej od pasma spacerowego, przez co unika sie kurzu, wznoszonego przez pojazdy, a w pewnym stopniu łagodzi sie i hałas motorów. W tym celu wskazane jest również sadzenie krzewów i żywopłotów między pasmem spacerowym a jezdnią. Właściwe rozstawienie drzew w szeregach rytmicznych lub grupach, symetrycznie lub asymetrycznie w stosunku do osi pasma spacerowego, ewentualne wykorzystanie drzew istniejących, pozostałych może z dawnej alei lub szosy podmiejskiej może stanowić szerokie pole do kompozycji krajobrazu ulicznego. Dla przykładu podajemy tu dwie połowy przekroju poprzecznego tej samej arterii o szerokości 42 mtr. Strona lewa rysunku przedstawia przekrój istniejący wadliwy: niedostateczne pasmo jezdni, pomimo bardzo znacznej szerokości całego przekroju, nie pozwala się wyminąć nawet dwóm pojazdom. Zbytnio rozczłonkowany chodnik z nieracjonalnie umieszczonymi drzewami w szczupłych, okrągłych otworach w chodniku jest wadliwy. [hasła pokrewne: abakus koszalin, loch camelot, zabezpieczenie wykopu ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: abakus koszalin loch camelot zabezpieczenie wykopu

Polecamy rowniez:
Przeczytaj też:
W elementach pracujacych na rozciaganie po raz pierwszy zastosowano nowy stop stali

Górny pomost dostosowano do 4 torów kolejki nadziemnej i wyposażono w obustronne chodniki, zaś na dolnym pomoście przewidziano 4 pasy ruchu drogowego. Do budowy zużyto 50 000 t stali. W elementach pracujących na rozciąganie po raz pierwszy zastosowano nowy stop stali zawierający około 3010 niklu, charakteryzujący się wytrzymałością o 50010 większą niż zwykła stal węglowa. […]

Trzesienia ziemi szczególnie czesto zdarzaja sie w stanie Kalifornia

Trzęsienia ziemi szczególnie często zdarzają się w stanie Kalifornia (St. Zjedn. AP). Znane z opisów trzęsienie, jedno z najbardziej groźnych ze względu na towarzyszący mu olbrzymi pożar, nawiedziło w 1906 r. San Francisco.

Budowa jezdni poziomowej

Poziom główny obejmuje ruch pieszy i kołowy. Poziom górny obejmuje instalacje i przewody elektryczne, oświetleniowe, często telefoniczne, przewody robocze tramwajów itd. Poziom dolny mieści przewody kanalizacji, wodociągów, elektryczne, gazowe, telefoniczne i inne. Zbytnie natężenie ruchu w poziomie głównym prowadzi konsekwentnie do rozczłonkowania go i przeprowadzenia pewnych jego grup do innych poziomów. Tak powstał w początku […]

DevURL
Partnerzy serwisu: