Niektóre zagadnienia reologii mieszanki betonowej

Niektóre zagadnienia reologii mieszanki betonowej Reologia stanowi dział mechaniki stosowanej obejmujący zagadnienia i prawa powstawania i rozwijania się z upływem: czasu odkształceń ciał rzeczywistych. Nauka ta zajmuje się zjawiskami płynięcia materiałów lepkich, koloidów, zawiesin i materiałów konstrukcyjnych. Reologia zajmuje zatem miejsce pośrednie pomiędzy klasyczną teorią sprężystości, obejmującą zagadnienia ciał idealnie sprężystych, a hydrodynamiką, badającą ciecze o pewnych idealnych własnościach. Właściwości rzeczywistych cieczy i ciał stałych odbiegać mogą znacznie od tych idealnych modeli. W celu łatwiejszego matematycznego opisania zjawisk reologia często posługuje się pewnymi uproszczonymi modelami zachowania się ciał rzeczywistych. Przyjęto przy tym, że zachowanie się materiału pod działaniem obciążeń statycznych lub też dynamicznych charakteryzuje się równaniami stanu (modele reologiczne) określającymi związek pomiędzy odkształceniami materiału a powstają cymi przy tym naprężeniami. Rozpatrywanie reologii mieszanki betonowej stało się koniecznością przy bardziej szczegółowym rozpatrywaniu procesu jej zagęszczenia. Operowanie w tym przypadku wyłącznie parametrem konsystencji mieszanki, stanowiącym pewną umowną wielkość ustaloną przy stosowaniu określonych oddziaływań zagęszczających, najczęściej nieodpowiadających oddziaływaniom przyjmowanym w praktyce przemysłowej, stało się zbytnim uproszczeniem. Faktem jest jednak, że w zakresie reologii mieszanki betonowej nie wszystko już zostało w pełni wyjaśnione. Jest to nowy dział przemysłowej technologii betonu, w ramach którego realizowanych jest obecnie wiele prac badawczych przez szereg ośrodków naukowych krajowych i zagranicznych. [hasła pokrewne: mpgn grudziadz, kredyt hipoteczny pko bp opinie, katastrofa mostu tacoma ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: katastrofa mostu tacoma kredyt hipoteczny pko bp opinie mpgn grudziadz

Przeczytaj też:
Autostrady

Specyficzne warunki ruchu samochodowego, jego szybkość i sprawność wywołały w krajach Zachodu powstanie nowego typu arterii, komunikacyjnej. Dotyczy on głównie terenów pozamiejskich i rozwija się na wielkich odległościach, dzielących najważniejsze ośrodki kraju. Posiada wiele analogii z torem kolejowym. Jest to tak zwana z włoska autostrada, czyli droga przeznaczona wyłącznie dla ruchu samochodów, przede wszystkim osobowych, […]

Uszkodzenia korozyjne czesto bywaja ukryte i dlatego sa niezauwazane przy okresowych kontrolach

Uszkodzenia korozyjne często bywają ukryte i dlatego są niezauważane przy okresowych kontrolach. Szczególne zagrożenie korozją, a więc i największe niebezpieczeństwo osłabienia konstrukcji występuje w elementach narażonych na działanie środowiska agresywnego oraz w miejscach długotrwale zawilgoconych. Bardziej korodują mosty źle utrzymywane i których rozwiązanie nie zapewnia szybkiego odprowadzenia z nich wody oraz szybkiego wysychania ich elementów. […]

Szerokość kolistej jezdni

Minimalna średnica wynosi 18 m, pożądana jednak jest — 30 m. Szerokość kolistej jezdni winna objąć trzy pasma, tj. najmniej 9 m. Taki układ umożliwia przejazd po łuku wysepki pojazdów jadących z szybkością do 30 km na godzinę. Osiąga sie więc przez to płynność i szybkość ruchu w przylegających ramionach arterii, prowadzących do skrzyżowania wirowego.

DevURL
Partnerzy serwisu: