Arteria podziemna, tunelowa

Mówiąc o przekształcaniu i unowocześnianiu sieci komunikacyjnych miast wielkich i największych nie możemy pominąć najnowszego typu arterii, tj. arterii podziemnej, tunelowej. Celem jej jest przeprowadzenie szybkiego ruchu kołowego w najważniejszych i najbardziej obciążonych kierunkach sieci ulicznej, z pominięciem wszelkich przeszkód związanych z nieracjonalnym układem ulic, częstych skrzyżowań i zbyt wąskich przekrojów ulicznych wieku XIX. W szczególności typ ten znalazł zastosowanie przy skrzyżowaniu kierunku komunikacyjnego zasadniczego z rzeką lub wysokim wzniesieniem terenow w środku miasta. Najwybitniejsze przykłady arterii ulicznej tunelowej zostały wykonane w New Yorku pod rzeką Hudson pod nazwa «Holland Tunnel», o długości pod rzeką Mersey w Liverpoolu o długości 3,4 kilometra, oraz pod rzeką Skaldą w Antwerpii o długości 2 kilometrów. Tunel liverpoolski posiada szerokości 1 r metrów dla czterech pasm pojazdów; tunel antwerpeński ma szerokość 6,75 m dla dwóch pasm jezdni. Ruch w tego rodzaju arteriach dopuszcza się tylko szybki motorowy, ruch pieszy jest wyłączony. Jeden lub dwa wąskie chodniki przeznaczone są tylko dla przejścia służbowego. Bardzo znacznym zaletom należy przeciwstawić pewne trudności techniczne, związane zawsze z przebijaniem tunelu, a przede wszystkim trudności dokładnej wentylacji, nieodzownej dla wielkiego ruchu motorowego i tysiącznych liczb samochodów, przejeżdżających przez tego rodzaju arterie podziemne. Zagadnienia te zostały wszechstronnie i całkowicie rozwiązane przez doprowadzanie pod ciśnieniem powietrza przez kanały znajdujące się pod jezdnią i odprowadzanie powietrza skażonego gazami spalinowymi przez odpowiednie kanały wyciągowe, znajdujące się w górnej części przekroju tunelowego, Załączone rysunki ilustrują dwa
przekroje arterii tunelowej: jeden z jezdnią trzypasmową o szerokości 9 m, drugi — z jezdnią dwunastometrową, czteropasmową Wszystkie trzy wspomniane tunele, obsługujące ogromny ruch motorowy wykazują jak najlepsze funkcjonowanie. Trzeba zaznaczyć, że przy planowaniu arterii tunelowej należy jej oba końce w miarę możności założyć na łukach tak, aby wyloty na światło dzienne nie były widoczne na trasie. Błyszczący bowiem przed oczami kierowcy punkt Światła dziennego Oślepia go w czasie jazdy w tunelu i dezorientuje nawet przy mocnym oświetleniu sztucznym wewnątrz tunelu. [podobne: dyfuzor kominowy, dyfuzor kominowy białystok, dyfuzor kominowy wrocław ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: dyfuzor kominowy grzejniki konwektorowe ile kosztuje ocieplenie domu styropianem

Polecamy rowniez:
Przeczytaj też:
Styl EKO współczesnym trendem urządzania mieszkań.

Na całym świecie porusza się wciąż modny temat bycia Eko. Zdrowa żywność, ekologiczne gospodarstwa, agroturystyka, coraz bardziej ekologiczne samochody stanowią wyzwanie nie tylko dla ludzi chcących żyć zgodnie z naturą, ale także dają pole do popisu producentom, którzy raz za razem ścigają się w wymyślaniu nowych naturalnych przedmiotów. Styl Eko sięgnął również stylizacji mieszkań.  Producenci […]

Zageszczanie-mieszanek betonowych

Do chwili obecnej problemy dozowania i układania mieszanki betonowej przy formowaniu elementów nie są jeszcze w pełni rozwiązane. Stąd w obecnie programowanych, zarówno w kraju jak też za granicą, badaniach nad procesem formowania elementów prefabrykowanych z betonu oraz w pracach nad optymalizacją linii produkcyjnych obserwuje się dążenie do osiągnięcia bardziej prawidłowych rozwiązań, dających gwarancję określonej […]

Architektura: Raft “4U” – Cafe Restaurant / Studio Alfirevic

Dzięki uprzejmości Studio Alfirevic Główny pomysł na Raft. 4U. restauracja kawiarnia miała stworzyć przyjemne otoczenie, takie jak przebywanie w cieniu drzewa, ale także nad wodą. Zaprojektowana przez Studio Alfirevica tratwa stanowi przedłużenie brzegu rzeki. Przestrzeń atrium jest centralnym motywem, z elementami środowiska naturalnego, takimi jak brzoza, kamień, trawa itp.

DevURL
Partnerzy serwisu: