most byl przeciazony

Zdaniem innych specjalistów most nie był przeciążony, ale mogły występować obciążenia powtarzalne powodujące drgania, zauważane zresztą przez użytkowników mostu. Jeżeli drgania takie trwały przez dłuższy czas, to przy istnieniu koncentracji naprężeń spowodowanej korozją mogło nastąpić zmęczenie metalu i jego krystalizacja. Być może, że podpora była podmyta, jednakże wtedy raczej nie nastąpiłoby nagłe załamanie mostu. Jest również możliwe, że w połowie długości przęsła środkowego była znaczna nierówność jezdni, gdyż kierowcy odczuwali tam uderzenia. Katastrofę mostu Silver Bridge szeroko komentowano w prasie. Podkreślano, że ze względu na duże rozpiętości i duże masy własne mostów wiszących zachodzą w nich przy obciążeniach użytkowych niewielkie zmiany geometrii konstrukcji, niezauważalne bez urządzeń pomiarowych. Rozciąganie ogniw łańcuchów jest nieznaczne, o ile nie występuje pełne obciążenie projektowe mostu. Zginanie ogniw jest w dużym stopniu wywołane przez tarcie dookoła sworzni. Maksymalne zginanie jest proporcjonalne do maksymalnego tarcia. Tarcie to występuje oczywiście na sworzniach, co daje dużą koncentrację naprężeń, które można obliczyć. Dopiero, gdy moment obciążeń działających na sworzeń przeważa, wtedy powstaje poślizg. Koncentracja naprężeń powoduje, że prawdopodobnie załamanie łańcucha zaczyna się na ściankach otworów w jego ogniwach. [podobne: usługi reklamowe dla nowych firm szczecin, szlifowanie za pomocą szlifierki elektrycznej, przeciski pod drogami ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: przeciski pod drogami szlifowanie za pomocą szlifierki elektrycznej usługi reklamowe dla nowych firm szczecin

Polecamy rowniez:
Przeczytaj też:
inzynier towarzystwa kolejowego Charles Collins

Zarząd kolei nie przyjął rezygnacji, zapewniając go o swoim zaufaniu. Collins jednak nie wytrzymał nerwowo i kilka dni później popełnił samobójstwo. Prasa atakowała kolej za niedbalstwo, fałszywie pojętą oszczędność, brak bezpieczeństwa, wadliwą budowę mostu itp. Wyrok sądowy obciążył odpowiedzialnością za katastrofę towarzystwo Amasa Stone, jednakże czas złagodził tę ocenę, gdyż tragiczny wypadek był spowodowany nieznajomością […]

Na każdy kąt dodatek

Jak wiele odwiedziłeś sklepów, w których miałeś wybrać – najlepsze, oryginalne, niepowtarzalne – dodatki? Choć zapewnień jest wiele, to z kupnem jest już o wiele gorzej. Jak unikać takich sytuacji i wybrać to, co naprawdę oferuję sklep? Wszystko zaczyna się już w progu sklepowych drzwi. Na każdej szklanej szybie bije w nas plakat z obniżką […]

Kącik architekta – Kurs Digital Design Crash firmy Black Spectacles

Dzięki Black Spectacles Black Spectacles organizuje dwie sesje kursu Digital Design Crash ., trzydniowego kursu online w sierpniu i wrześniu, który koncentruje się na strategiach i umiejętnościach szybkiego działania i tworzenia pięknych prac. Seminarium pokaże studentom i specjalistom, jak korzystać z różnych programów do projektowania, w tym AutoCAD, Revit, Sketchup, Rhino, Grasshopper i 3ds Max. […]

DevURL
Partnerzy serwisu: