most byl przeciazony

Zdaniem innych specjalistów most nie był przeciążony, ale mogły występować obciążenia powtarzalne powodujące drgania, zauważane zresztą przez użytkowników mostu. Jeżeli drgania takie trwały przez dłuższy czas, to przy istnieniu koncentracji naprężeń spowodowanej korozją mogło nastąpić zmęczenie metalu i jego krystalizacja. Być może, że podpora była podmyta, jednakże wtedy raczej nie nastąpiłoby nagłe załamanie mostu. Jest również możliwe, że w połowie długości przęsła środkowego była znaczna nierówność jezdni, gdyż kierowcy odczuwali tam uderzenia. Katastrofę mostu Silver Bridge szeroko komentowano w prasie. Podkreślano, że ze względu na duże rozpiętości i duże masy własne mostów wiszących zachodzą w nich przy obciążeniach użytkowych niewielkie zmiany geometrii konstrukcji, niezauważalne bez urządzeń pomiarowych. Rozciąganie ogniw łańcuchów jest nieznaczne, o ile nie występuje pełne obciążenie projektowe mostu. Zginanie ogniw jest w dużym stopniu wywołane przez tarcie dookoła sworzni. Maksymalne zginanie jest proporcjonalne do maksymalnego tarcia. Tarcie to występuje oczywiście na sworzniach, co daje dużą koncentrację naprężeń, które można obliczyć. Dopiero, gdy moment obciążeń działających na sworzeń przeważa, wtedy powstaje poślizg. Koncentracja naprężeń powoduje, że prawdopodobnie załamanie łańcucha zaczyna się na ściankach otworów w jego ogniwach. [podobne: mpgn grudziądz, przekaźnik bistabilny schemat, mrówka sanok ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: mpgn grudziądz mrówka sanok przekaźnik bistabilny schemat

Przeczytaj też:
Budownictwo i architektura : Seoul Memorial Park / Haeahn Architecture

Park Young-chae Architekci: Haeahn Architecture Lokalizacja: Seul Projekt Rok: 2012 Zdjęcia: Park Young-chae + 16 Obszar projektu: 18 000 m2 Powierzchnia terenu: 36 000 m2 Klient: Seoul Municipal Facilities Management Corporation Zacisznie położone w górach od tętniącej życiem bramy autostradowej, Seoul Memorial Park znajduje się w spokojnej dolinie Woo-Myun Mountain na obrzeżach Seulu, w Korei […]

Uszkodzenia korozyjne czesto bywaja ukryte i dlatego sa niezauwazane przy okresowych kontrolach

Uszkodzenia korozyjne często bywają ukryte i dlatego są niezauważane przy okresowych kontrolach. Szczególne zagrożenie korozją, a więc i największe niebezpieczeństwo osłabienia konstrukcji występuje w elementach narażonych na działanie środowiska agresywnego oraz w miejscach długotrwale zawilgoconych. Bardziej korodują mosty źle utrzymywane i których rozwiązanie nie zapewnia szybkiego odprowadzenia z nich wody oraz szybkiego wysychania ich elementów. […]

Przeznaczone do rozbiórki mosty umozliwiaja nieraz zdobycie niezwykle cennych doswiadczen

Przeznaczone do rozbiórki mosty umożliwiają nieraz zdobycie niezwykle cennych doświadczeń. Można bowiem wtedy przeprowadzać próby i badania wielkowymiarowe. Na przykład tego rodzaju badania przeprowadził Uniwersytet Tennessee (St. Zjedn. AP), obciążając do złamania 4 mosty drogowe w celu uzyskania danych o zachowaniu się całych konstrukcji.

DevURL
Partnerzy serwisu: