most byl przeciazony

Zdaniem innych specjalistów most nie był przeciążony, ale mogły występować obciążenia powtarzalne powodujące drgania, zauważane zresztą przez użytkowników mostu. Jeżeli drgania takie trwały przez dłuższy czas, to przy istnieniu koncentracji naprężeń spowodowanej korozją mogło nastąpić zmęczenie metalu i jego krystalizacja. Być może, że podpora była podmyta, jednakże wtedy raczej nie nastąpiłoby nagłe załamanie mostu. Jest również możliwe, że w połowie długości przęsła środkowego była znaczna nierówność jezdni, gdyż kierowcy odczuwali tam uderzenia. Katastrofę mostu Silver Bridge szeroko komentowano w prasie. Podkreślano, że ze względu na duże rozpiętości i duże masy własne mostów wiszących zachodzą w nich przy obciążeniach użytkowych niewielkie zmiany geometrii konstrukcji, niezauważalne bez urządzeń pomiarowych. Rozciąganie ogniw łańcuchów jest nieznaczne, o ile nie występuje pełne obciążenie projektowe mostu. Zginanie ogniw jest w dużym stopniu wywołane przez tarcie dookoła sworzni. Maksymalne zginanie jest proporcjonalne do maksymalnego tarcia. Tarcie to występuje oczywiście na sworzniach, co daje dużą koncentrację naprężeń, które można obliczyć. Dopiero, gdy moment obciążeń działających na sworzeń przeważa, wtedy powstaje poślizg. Koncentracja naprężeń powoduje, że prawdopodobnie załamanie łańcucha zaczyna się na ściankach otworów w jego ogniwach. [podobne: mpgn grudziądz, przekaźnik bistabilny schemat, mrówka sanok ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: mpgn grudziądz mrówka sanok przekaźnik bistabilny schemat

Przeczytaj też:
Skrzyżowanie arterii jednopoziomowej

E. Węzły komunikacyjne, a więc skrzyżowania arterii stanowią w całości sieci ulicznej miasta punkty najtrudniejsze do rozwiązania. W szczególności jeżeli się zważy, że w miastach istniejących skrzyżowania te są już przeważnie ustalone i w niektórych tylko wypadkach można ich braki naprawić lub dostosować cały układ sieci do potrzeb nowoczesnego ruchu ulicznego. Skrzyżowania arterii najczęściej spotykane […]

PODSTAWOWE PROCESY TECHNOLOGICZNE ZWIAZANE Z FORMOWANIEM ELEMENTÓW PREFABRYKOWANYCH

PODSTAWOWE PROCESY TECHNOLOGICZNE ZWIĄZANE Z FORMOWANIEM ELEMENTÓW PREFABRYKOWANYCH 2.1. Uwagi ogólne Obecny stan wiedzy w zakresie technik formowania elementów z betonu wskazuje wyraźnie na ich tendencje rozwojowe, przede wszystkim na przejście od uniwersalnych metod formowania wyrobów o szerokim asortymencie przy wykorzystaniu sprzętu o małej wydajności do formowania przy zastosowaniu Wysoko specjalizowanych urządzeń, z których każde […]

Skała

Skała dzieli się wyraźnie na trzy poziomy: górny poziom gruboziarnistego silnie porowatego kamienia, ma najsłabsze cechy techniczne. Poziom środkowy, średnioziarnisty i poziom dolny drobnoziarnisty, stanowią najlepszy materiał budowlany w skale. Barwa skały w tych poziomach jest zmienna, od jasnokremowej do prawie białej. Jednolitość struktury i niezmiernie łatwa obróbka stanowią ba rdzo zachęcające zalety dla rzeźbiarzy […]

DevURL
Partnerzy serwisu: