Konstrukcje skrzyżowań

Mogłyby one ulec zmianie przy wprowadzeniu nowego odpowiedniego typu wagonów, na przykład w tych miastach, w których zamierzona jest budowa sieci lub choćby pojedyńczych linii «Metro», wybiegających z tunelu do wykopu lub na poziom normalny w dzielnicach luźniej zabudowanych. W tym wypadku zastosowanie profilu 0 2,8 m wysokości znacznie ułatwiłoby wszystkie omawiane tu konstrukcje skrzyżowań. Drugim czynnikiem jest dopuszczalny spadek względnie wzniesienie rampy. Ruch ciężarowy konny wymagał stosowania norm bardzo niskich ze względu na ograniczone siły konia. Natomiast w miarę postępu motoryzacji nie obawiamy się braku siły dla przezwyciężenia na pierwszym biegu motoru nawet wzniesień bardzo ostrych, Możemy się natomiast obawiać nieszczęśliwych wypadków, wynikających ze ślizgania się i zarzucania przy częstych w naszym klimacie Śniegach, gołoledzi itp.; znajduje się na to jednak rada bardzo prosta w utrzymywaniu jezdni w czystości, usuwaniu opadów, posypywaniu żwirem i stosowaniu odpowiednio chropowatej nawierzchni (kostka bazaltowa, asfalt z ostrym żwirkiem). W tych warunkach możemy dziś budować rampy do 7% wzniesienia, stosując oczywiście w miarę możności normy niższe, np. 3—5%, w zależności od rodzaju nawierzchni. Dodatnie wyniki ksztaltowania przekrojów i skrzyżowań arterii otrzymujemy przy celowym stosowaniu półpoziomów, tj. przy obniżeniu jednej linii do połowy wymaganej wysokości i wzniesieniu ponad nią drugiej linii już do pełnej wymaganej różnicy poziomów podobnie jak w liniach kolejowych. W ostatnich latach oprócz skrzyżowań dwupoziomowych w węzłach komunikacyjnych zostały opracowane w Anglii nowe typy najczęściej spotykanego skrzyżowania czteroramiennego. Wymagają one znacznie mniej miejsca niż skrzyżowanie o rysunku listka koniczyny, zajmujące około 6 ha obszaru i mieszczą się na terenie niewiele większym niż normalna szerokość dwóch krzyżujących się szerokich arterii wielkomiejskich. [podobne: aranżacje i wyposażenie wnętrz, aranżacje i wyposażenie wnętrz projektowanie, aranżacje i wyposażenie wnętrz wnętrz ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Przeczytaj też:
Przebudowa przekrojów poprzecznych w arteriach już istniejących

Obliczenia szczegółowe stanu obecnego oświetlą sprawę przebudowy przekrojów poprzecznych w arteriach już istniejących i wykazujących znaczne natężenie ruchu. W tych wypadkach kroju drogą wyburzenia i odsunięcia domów z jednej lub z obu stron ulicy, albo też przeprowadzenia podcieni. To ostatnie rozwiązanie pozwala przenieść cały ruch pieszy, a nawet postój pojazdów do podcieni, pozostawiając całą obecną […]

Spekania wystepuja w wiekszosci mostów stalowych

Spękania występują w większości mostów stalowych, nawet starannie przeglądanych i w których na bieżąco są naprawiane uszkodzenia. Większość spękań jest wynikiem procesu wytwarzania stali, ale powstaje w związku z łączeniem elementów konstrukcji, np. przy przebijaniu lub wierceniu otworów albo przy spawaniu. Drobne uszkodzenia zwiększają się wskutek zmęczenia materiału i mogą osiągnąć wymiary krytyczne. Spękania kruche […]

Dodatki to zbędna inwestycja – błędne myślenie polaka

Wielu z nas twierdzi, że dodatki są drogie, zbędne i często niezauważalne. Dlatego ogranicza się wystrój wnętrz. Niestety to myślenie sprawia, że ładne pomieszczenia nie mają życia. Nic się w nich nie dzieje, a wszystko przez… błędne myślenie. Przedmioty, które służą do wykończenia i dekoracji wnętrz nie są stworzone po to, by kupowali je klienci, […]

DevURL
Partnerzy serwisu: