Konstrukcje skrzyżowań

Mogłyby one ulec zmianie przy wprowadzeniu nowego odpowiedniego typu wagonów, na przykład w tych miastach, w których zamierzona jest budowa sieci lub choćby pojedyńczych linii «Metro», wybiegających z tunelu do wykopu lub na poziom normalny w dzielnicach luźniej zabudowanych. W tym wypadku zastosowanie profilu 0 2,8 m wysokości znacznie ułatwiłoby wszystkie omawiane tu konstrukcje skrzyżowań. Drugim czynnikiem jest dopuszczalny spadek względnie wzniesienie rampy. Ruch ciężarowy konny wymagał stosowania norm bardzo niskich ze względu na ograniczone siły konia. Natomiast w miarę postępu motoryzacji nie obawiamy się braku siły dla przezwyciężenia na pierwszym biegu motoru nawet wzniesień bardzo ostrych, Możemy się natomiast obawiać nieszczęśliwych wypadków, wynikających ze ślizgania się i zarzucania przy częstych w naszym klimacie Śniegach, gołoledzi itp.; znajduje się na to jednak rada bardzo prosta w utrzymywaniu jezdni w czystości, usuwaniu opadów, posypywaniu żwirem i stosowaniu odpowiednio chropowatej nawierzchni (kostka bazaltowa, asfalt z ostrym żwirkiem). W tych warunkach możemy dziś budować rampy do 7% wzniesienia, stosując oczywiście w miarę możności normy niższe, np. 3—5%, w zależności od rodzaju nawierzchni. Dodatnie wyniki ksztaltowania przekrojów i skrzyżowań arterii otrzymujemy przy celowym stosowaniu półpoziomów, tj. przy obniżeniu jednej linii do połowy wymaganej wysokości i wzniesieniu ponad nią drugiej linii już do pełnej wymaganej różnicy poziomów podobnie jak w liniach kolejowych. W ostatnich latach oprócz skrzyżowań dwupoziomowych w węzłach komunikacyjnych zostały opracowane w Anglii nowe typy najczęściej spotykanego skrzyżowania czteroramiennego. Wymagają one znacznie mniej miejsca niż skrzyżowanie o rysunku listka koniczyny, zajmujące około 6 ha obszaru i mieszczą się na terenie niewiele większym niż normalna szerokość dwóch krzyżujących się szerokich arterii wielkomiejskich. [podobne: aranżacja wnętrz, aranżacja wnętrz projektowanie, aranżacja wnętrz wnętrz ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: aranżacja wnętrz architektura wnętrz mała architektura

Przeczytaj też:
Zabezpieczenie płynności i szybkości ruchu w arterii komunikacyjnej

Ponieważ skrzyżowania o najintensywniejszym ruchu przypadają zwykle w śródmiejskich dzielnicach wielkich miast, w mocno obudowanych i względnie ciasnych ulicach, urządzenie wspomnianych ramp nie jest rzeczą łatwą. Natomiast w terenach luźno zabudowanych, przy skrzyżowaniach arterii tranzytowych i w szczególności ruchu dzieci, np. przy szkołach, placach sportowych itp., urządzenie przejść tunelowych jest wskazane. Podobnie jak dla ruchu […]

Skrzyżowania na dwóch poziomach

W normalnym poziomie miasta dodatni wynik przy skrzyżowaniach zależy od układu ich w możliwie dużych odstępach oraz od małej ilości rozgałęzień. Odmienny rodzaj rozwiązań dają skrzyżowania na dwóch poziomach. Kształtują się one w sposób prosty, o ile mają być w nich przeprowadzone tylko dwa kierunki; komplikują się natomiast bardzo znacznie, o ile mają dać połączenia […]

Rozdzial mieszanek betonowych jest w wielu przypadkach zwiazany z ogólnym transportem mieszanki betonowej z betonowni na stanowisko formowania

Sposób przeprowadzania tych zabiegów powinien zabezpieczać przed segregacją oraz zmianą konsystencji mieszanki. Powinien być, zatem realizowany w możliwie krótkim czasie, przy minimalnej liczbie przeładunków. Norma PN-63/B-06251 ustala, że mieszanka betonowa przygotowana w temperaturze otoczenia do 20°C powinna być zużytkowana w okresie nie dłuższym niż 1,5 godziny od czasu zarobienia. Przygotowanie mieszanki w temperaturze nawet niewiele […]

DevURL
Partnerzy serwisu: