Mimo to pozostala wytrzymalosc mostu umozliwila przez stosunkowo dlugi czas uzytkowanie tego obiektu.

Mimo to pozostała wytrzymałość mostu umożliwiła przez stosunkowo długi czas użytkowanie tego obiektu. Natomiast Silver Bridge załamał się w ciągu kilku sekund po pęknięciu belki głównej. Szczególnie dużo katastrof wskutek wad materiału wydarzyło się w pierwszych mostach żelaznych. W maju 1891 r. załamał się kratownicowy most kolejowy w Norwood (Anglia) pod przejeżdżającym pociągiem. Pociąg wykoleił się, ale nie spadł z mostu. Stwierdzono, że powodem katastrofy były wady jednego z dźwigarów żeliwnych, który 31 lat znajdował się w konstrukcji. W ciągu tego okresu w dolnym pasie kratownicy była kawerna, zmniejszająca co najmniej o 25<0>

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Polecamy rowniez:
Przeczytaj też:
Arteria podziemna, tunelowa

Mówiąc o przekształcaniu i unowocześnianiu sieci komunikacyjnych miast wielkich i największych nie możemy pominąć najnowszego typu arterii, tj. arterii podziemnej, tunelowej. Celem jej jest przeprowadzenie szybkiego ruchu kołowego w najważniejszych i najbardziej obciążonych kierunkach sieci ulicznej, z pominięciem wszelkich przeszkód związanych z nieracjonalnym układem ulic, częstych skrzyżowań i zbyt wąskich przekrojów ulicznych wieku XIX. W […]

Spekania wystepuja w wiekszosci mostów stalowych

Spękania występują w większości mostów stalowych, nawet starannie przeglądanych i w których na bieżąco są naprawiane uszkodzenia. Większość spękań jest wynikiem procesu wytwarzania stali, ale powstaje w związku z łączeniem elementów konstrukcji, np. przy przebijaniu lub wierceniu otworów albo przy spawaniu. Drobne uszkodzenia zwiększają się wskutek zmęczenia materiału i mogą osiągnąć wymiary krytyczne. Spękania kruche […]

Stwierdzono, ze szczególnie duzy wplyw na naprezenia mial przyjety sposób laczenia poszczególnych elementów konstrukcji

Wskazano na nieodpowiedniość elektrod, złą kolejność układania spawów i niewłaściwy nadzór nad ich wykonaniem. Stwierdzono, że szczególnie duży wpływ na naprężenia miał przyjęty sposób łączenia poszczególnych elementów konstrukcji. Bardzo ważny jest problem zmęczenia materiału, które występuje w połączeniach spawanych. Nadal zbyt mało wiadomo o wytrzymałości zmęczeniowej połączeń spawanych stali o dużej wytrzymałości. Badania wykazały, że […]

DevURL
Partnerzy serwisu: