Mimo to pozostala wytrzymalosc mostu umozliwila przez stosunkowo dlugi czas uzytkowanie tego obiektu.

Mimo to pozostała wytrzymałość mostu umożliwiła przez stosunkowo długi czas użytkowanie tego obiektu. Natomiast Silver Bridge załamał się w ciągu kilku sekund po pęknięciu belki głównej. Szczególnie dużo katastrof wskutek wad materiału wydarzyło się w pierwszych mostach żelaznych. W maju 1891 r. załamał się kratownicowy most kolejowy w Norwood (Anglia) pod przejeżdżającym pociągiem. Pociąg wykoleił się, ale nie spadł z mostu. Stwierdzono, że powodem katastrofy były wady jednego z dźwigarów żeliwnych, który 31 lat znajdował się w konstrukcji. W ciągu tego okresu w dolnym pasie kratownicy była kawerna, zmniejszająca co najmniej o 25<0>

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem:

Polecamy rowniez:
Przeczytaj też:
Budownictwo wczoraj i dzis : Raz w życiu: Podróże i czas wolny na nowo

Raz w życiu przedstawia kuszące nowe możliwości odkrywania i relaksu, które na nowo definiują ideę luksusowych podróży. Książka prezentuje miejsca docelowe o jakości poza powierzchowną pompą, która stanowi świadomy wybór dla spowolnienia naszego gorączkowego życia. Inspirujące przykłady obejmują zachwycające hotele w domkach na drzewie, niesamowite ekologiczne ośrodki wypoczynkowe, gospodarstwa, w których goście pomagają w pracy, […]

Spekania wystepuja w wiekszosci mostów stalowych

Spękania występują w większości mostów stalowych, nawet starannie przeglądanych i w których na bieżąco są naprawiane uszkodzenia. Większość spękań jest wynikiem procesu wytwarzania stali, ale powstaje w związku z łączeniem elementów konstrukcji, np. przy przebijaniu lub wierceniu otworów albo przy spawaniu. Drobne uszkodzenia zwiększają się wskutek zmęczenia materiału i mogą osiągnąć wymiary krytyczne. Spękania kruche […]

zageszczanie przez wibrowanie

Bez wprowadzenia, bowiem automatyzacji nie jest możliwe na obecnym etapie rozwoju techniki osiągnięcie w pełni przemysłowej produkcji elementów prefabrykowanych obecnie w produkcji elementów prefabrykowanych z betonu najszersze zastosowanie znajduje zagęszczanie przez wibrowanie. Aczkolwiek technika ta stosowana jest w budownictwie najczęściej, to jednak nie są powszechnie znane pewne prawidła mogące dać gwarancję właściwych efektów procesu formowania. […]

DevURL
Partnerzy serwisu: