Skrzyżowanie arterii jednopoziomowej

E. Węzły komunikacyjne, a więc skrzyżowania arterii stanowią w całości sieci ulicznej miasta punkty najtrudniejsze do rozwiązania. W szczególności jeżeli się zważy, że w miastach istniejących skrzyżowania te są już przeważnie ustalone i w niektórych tylko wypadkach można ich braki naprawić lub dostosować cały układ sieci do potrzeb nowoczesnego ruchu ulicznego. Skrzyżowania arterii najczęściej spotykane kształtują się zwykle według schematów tu przytoczonych. Sa to skrzyżowania trójramienne, czteroramienne i wieloramienne. Skrzyżowanie trójramienne arterii powoduje trzy punkty kolizji, przyjmując, że ruch odbywa się tylko na jednym pasmie jezdni w każdym kierunku. Widzimy, że przy tym samym założeniu skrzyżowanie czteroramienne, najczęściej zresztą spotykane 1 niemal nieodzowne w dobrze skomponowanym planie miejskim wykazuje już 16 punktów kolizji. Skrzyżowanie pięcioramienne powoduje już pięćdziesiąt punktów kolizji, a więc, praktycznie rzecz biorąc tworzy nierozwikłany chaos w ruchu ulicznym. Fakt ten wskazuje na konieczność unikania tego rodzaju węzłów komunikacyjnych, względnie na potrzebę odmiennego ukształtowania ruchu na tego rodzaju skrzyżowaniach. Rozwiązanie tego zadania następuje w postaci skrzyżowania wirowego, założonego na dostatecznie dużej przestrzeni i zapewniającego płynność i bezpieczeństwo ruchu. Oczywiście wspomniane tu komplikacje ruchu spotęgują się znacznie, jeżeli przyjmiemy nie jedno, lecz dwa lub trzy pasma ruchu w każdym kierunku, to znaczy jedno lub dwa pasma pojazdów i tramwaj lub autobus, co właśnie zwykle ma miejsce w ruchliwych arteriach wielkomiejskich.
Skrzyżowania wirowe należy wprowadzić bezsprzecznie w tych wszystkich wypadkach, gdy ruch w arteriach krzyżujących się jest intensywny i mieści sie w jednym pasmie, a tym bardziej jeżeli płynie dwoma pasmami. Przy tym należy stwierdzić, że celowość ruchu wirowego wymaga pewnej minimalnej wielkości centralnej wysepki na placu, dookoła której pojazdy zataczają łuki. [hasła pokrewne: przeciski pod drogami, przeciski pod drogami projektowanie, przeciski pod drogami wnętrz ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: przeciski pod drogami spreżyny talerzowe styropian spadkowy

Przeczytaj też:
Podstawowe inwestycje w sieci komunikacyjnej

Typ prostszy rozwija się na dwóch poziomach, zapewnia całkowitą izolacje w jednym kierunku podstawowym, który sie przecina pod prostym kątem z kierunkiem drugim, wprowadza ruch o typie wirowym dla kierunków przekątnych, tzn. dla zakrętów lewych. Typ bardziej skomplikowany tworzy konstrukcje o trzech poziomach, różniących sie przeciętnie o wysokość 5,50—6 m. Zapewnia on całkowitą izolację ruchu […]

Jednak dzieki przedsiewzietym zawczasu srodkom ostroznosci nie doszlo do katastrofy mostu

Jednak dzięki przedsięwziętym zawczasu środkom ostrożności nie doszło do katastrofy mostu. Wiszący łańcuchowy Srebrny most (Silver Bridge w Point Plessant, St. Zjedn. AP) miał długości 534 m, w tym przęsło środkowe 152 m i dwa przęsła skrajne po 116 m . Most wybudowano w 1929 r.

Architektura i nowoczesne budownictwo – Ping An Finance Center / KPF

KPF Niedługo zostanie najwyższą wieżą Shenzhen na wysokości 660 metrów, Centrum Finansowania Pinga przez KPF zakotwiczy nową centralną dzielnicę biznesową miasta. Umieszczony w południowo-zachodnim rogu skrzyżowania Yi Tian Road i Fu Hua Road w dzielnicy Futian, wieża połączy się z sąsiednimi nieruchomościami oprócz stacji metra Shenzhen Line Gou Wu Gong Yuan. Więcej szczegółów po przerwie. […]

DevURL
Partnerzy serwisu: