Skrzyżowanie arterii jednopoziomowej

E. Węzły komunikacyjne, a więc skrzyżowania arterii stanowią w całości sieci ulicznej miasta punkty najtrudniejsze do rozwiązania. W szczególności jeżeli się zważy, że w miastach istniejących skrzyżowania te są już przeważnie ustalone i w niektórych tylko wypadkach można ich braki naprawić lub dostosować cały układ sieci do potrzeb nowoczesnego ruchu ulicznego. Skrzyżowania arterii najczęściej spotykane kształtują się zwykle według schematów tu przytoczonych. Sa to skrzyżowania trójramienne, czteroramienne i wieloramienne. Skrzyżowanie trójramienne arterii powoduje trzy punkty kolizji, przyjmując, że ruch odbywa się tylko na jednym pasmie jezdni w każdym kierunku. Widzimy, że przy tym samym założeniu skrzyżowanie czteroramienne, najczęściej zresztą spotykane 1 niemal nieodzowne w dobrze skomponowanym planie miejskim wykazuje już 16 punktów kolizji. Skrzyżowanie pięcioramienne powoduje już pięćdziesiąt punktów kolizji, a więc, praktycznie rzecz biorąc tworzy nierozwikłany chaos w ruchu ulicznym. Fakt ten wskazuje na konieczność unikania tego rodzaju węzłów komunikacyjnych, względnie na potrzebę odmiennego ukształtowania ruchu na tego rodzaju skrzyżowaniach. Rozwiązanie tego zadania następuje w postaci skrzyżowania wirowego, założonego na dostatecznie dużej przestrzeni i zapewniającego płynność i bezpieczeństwo ruchu. Oczywiście wspomniane tu komplikacje ruchu spotęgują się znacznie, jeżeli przyjmiemy nie jedno, lecz dwa lub trzy pasma ruchu w każdym kierunku, to znaczy jedno lub dwa pasma pojazdów i tramwaj lub autobus, co właśnie zwykle ma miejsce w ruchliwych arteriach wielkomiejskich.
Skrzyżowania wirowe należy wprowadzić bezsprzecznie w tych wszystkich wypadkach, gdy ruch w arteriach krzyżujących się jest intensywny i mieści sie w jednym pasmie, a tym bardziej jeżeli płynie dwoma pasmami. Przy tym należy stwierdzić, że celowość ruchu wirowego wymaga pewnej minimalnej wielkości centralnej wysepki na placu, dookoła której pojazdy zataczają łuki. [hasła pokrewne: budowa domów, Budowa domu, cyklinowanie parkietu ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Polecamy rowniez:
Przeczytaj też:
Piaskowiec Szczytno

Piaskowiec Szczytno – kamieniołom czynny, słabo technicznie wyposażony. Skała o strukturze średnioziarnistej, spoiwo krzemionkowe , obfite. Barwa białoszara przechodząca w różową. Piaskowiec Szczytno odznacza się małą nasiąkliwością i ścieralnością. Cechy techniczne: ciężar objętościowy 2,31; wytrzymałość na ściskanie 1,000 do 1.100 kG/cm2; nasiąkliwość M 2,8 ścieralność na tarczy Boebrnego 0,93 cm3/cm2. Wytrzymałość na zamrażanie zupełna. Wymiary […]

Dodatki to zbędna inwestycja – błędne myślenie polaka

Wielu z nas twierdzi, że dodatki są drogie, zbędne i często niezauważalne. Dlatego ogranicza się wystrój wnętrz. Niestety to myślenie sprawia, że ładne pomieszczenia nie mają życia. Nic się w nich nie dzieje, a wszystko przez… błędne myślenie. Przedmioty, które służą do wykończenia i dekoracji wnętrz nie są stworzone po to, by kupowali je klienci, […]

Dekoracyjna ściana

Człowiek potrzebuje w swoim życiu zmian, są one częścią naszego funkcjonowania. Zmieniamy swój wygląd, tryb życia, czasami także pracę. Lubimy zmieniać wnętrze. Czasami dokonujemy przemian po wpływem okoliczności, bo, np: kolor ściany nie jest już pierwszej świeżości, a innym razem patrzymy na nasze ściany i coś zaczyna się nam nie podobać: kolor, dekoracje. Nie mamy […]

DevURL
Partnerzy serwisu: