Konstrukcja w Ashtabu miala rozpietosc 49,5 m

Konstrukcja w Ashtabu miała rozpiętość 49,5 m, szerokość 5,85 m i wysokość 6,0 m. Długość przedziałów kratownicy wynosiła 3,3 m. Żelazne stężenia łączyły pasy dolny i górny. Przez jedenaście lat most służył linii kolejowej, a jednak w końcu okazało się, że miał zbyt małą nośność. W śnieżną grudniową noc 1877 roku przejeżdżał przez most pociąg osobowy z Nowego Yorku na zachód, składający się z 2 parowozów i 11 wagonów. Przez cały dzień padał śnieg i wzdłuż brzegów jeziora piętrzyły się zaspy. Dróżnik mieszkający w pobliżu szlaku kolejowego usłyszał zupełnie nieoczekiwanie od strony mostu serie detonacji. Po dojściu do mostu zobaczył na dnie rozpadliny stos skręconego żelastwa i płonące szczątki połamanych wagonów. Pociąg dojechał do środka mostu i wtedy nastąpiła katastrofa. Maszynista pierwszego parowozu -usłyszał trzask i odwróciwszy się zobaczył, że drugi parowóz spada do rozpadliny. Wykazał dużą przytomność umysłu, gdyż zwiększył prędkość i chociaż miał wrażenie, że jego parowóz jedzie pod stromą górę, udało mu się dojechać do przeciwległego przyczółka. Wagony wpadały kolejno przez wyłom w moście do rozpadliny, rozbijając się jeden o drugi. W katastrofie zginęło 90 ludzi – niektórzy natychmiast, inni utonęli w lodowatym nurcie wody albo spalili się w wagonach. Poważany w gronie fachowców główny inżynier towarzystwa kolejowego Charles Collins, wskutek ataków prasy, złożył rezygnację ze swego stanowiska, pomimo że przez 30 lat dobrze spełniał swoje obowiązki. [więcej w: Wykończenia mieszkań, aranżacje i wyposażenie wnętrz, architekt wnętrz warszawa ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Przeczytaj też:
Budowa jezdni poziomowej

Poziom główny obejmuje ruch pieszy i kołowy. Poziom górny obejmuje instalacje i przewody elektryczne, oświetleniowe, często telefoniczne, przewody robocze tramwajów itd. Poziom dolny mieści przewody kanalizacji, wodociągów, elektryczne, gazowe, telefoniczne i inne. Zbytnie natężenie ruchu w poziomie głównym prowadzi konsekwentnie do rozczłonkowania go i przeprowadzenia pewnych jego grup do innych poziomów. Tak powstał w początku […]

W ciagu dalszych badan modelowych odtworzono 2 srodniki zniszczonego pasa, zwiekszajac wytrzymalosc ich usztywnien o 50010.

Dopiero w czasie badań modelowych, podjętych po katastrofie dla sprawdzenia zachowania się pasa dolnego, o którym przypuszczano, że stał się jej powodem, stwierdzono, że złącza pasa były zbyt słabe, aby mogła być wykorzystana pełna wytrzymałość jego środników. W ciągu dalszych badań modelowych odtworzono 2 środniki zniszczonego pasa, zwiększając wytrzymałość ich usztywnień o 50010. Na podstawie […]

Trzeciego dnia most obciazono do zniszczenia

Trzeciego dnia most obciążono do zniszczenia: najpierw w godzinach rannych doprowadzono do 100010 przeciążenia, a po półtoragodzinnej przerwie, zwiększono obciążenie aż do załamania konstrukcji, co nastąpiło przy 11,5 kN/m2 (845 kN). Wykresy ugięć obciążonego przęsła w środku jego rozpiętości. Unikalny jest wykres , ponieważ ilustruje zmiany ugięcia konstrukcji pod obciążeniem doprowadzanym do wartości krytycznej. Umożliwia […]

DevURL
Partnerzy serwisu: