Konstrukcja w Ashtabu miala rozpietosc 49,5 m

Konstrukcja w Ashtabu miała rozpiętość 49,5 m, szerokość 5,85 m i wysokość 6,0 m. Długość przedziałów kratownicy wynosiła 3,3 m. Żelazne stężenia łączyły pasy dolny i górny. Przez jedenaście lat most służył linii kolejowej, a jednak w końcu okazało się, że miał zbyt małą nośność. W śnieżną grudniową noc 1877 roku przejeżdżał przez most pociąg osobowy z Nowego Yorku na zachód, składający się z 2 parowozów i 11 wagonów. Przez cały dzień padał śnieg i wzdłuż brzegów jeziora piętrzyły się zaspy. Dróżnik mieszkający w pobliżu szlaku kolejowego usłyszał zupełnie nieoczekiwanie od strony mostu serie detonacji. Po dojściu do mostu zobaczył na dnie rozpadliny stos skręconego żelastwa i płonące szczątki połamanych wagonów. Pociąg dojechał do środka mostu i wtedy nastąpiła katastrofa. Maszynista pierwszego parowozu -usłyszał trzask i odwróciwszy się zobaczył, że drugi parowóz spada do rozpadliny. Wykazał dużą przytomność umysłu, gdyż zwiększył prędkość i chociaż miał wrażenie, że jego parowóz jedzie pod stromą górę, udało mu się dojechać do przeciwległego przyczółka. Wagony wpadały kolejno przez wyłom w moście do rozpadliny, rozbijając się jeden o drugi. W katastrofie zginęło 90 ludzi – niektórzy natychmiast, inni utonęli w lodowatym nurcie wody albo spalili się w wagonach. Poważany w gronie fachowców główny inżynier towarzystwa kolejowego Charles Collins, wskutek ataków prasy, złożył rezygnację ze swego stanowiska, pomimo że przez 30 lat dobrze spełniał swoje obowiązki. [więcej w: ile styropianu w paczce, mrówka sanok, ekomis brodnica ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: ekomis brodnica ile styropianu w paczce mrówka sanok

Przeczytaj też:
Niektóre zagadnienia reologii mieszanki betonowej

Niektóre zagadnienia reologii mieszanki betonowej Reologia stanowi dział mechaniki stosowanej obejmujący zagadnienia i prawa powstawania i rozwijania się z upływem: czasu odkształceń ciał rzeczywistych. Nauka ta zajmuje się zjawiskami płynięcia materiałów lepkich, koloidów, zawiesin i materiałów konstrukcyjnych. Reologia zajmuje zatem miejsce pośrednie pomiędzy klasyczną teorią sprężystości, obejmującą zagadnienia ciał idealnie sprężystych, a hydrodynamiką, badającą ciecze […]

Kącik architekta – W toku: MUSE Museum of Science / Renzo Piano

RPBW – Stefano Goldberg Architekci: warsztat budowlany Renzo Piano Lokalizacja: Trento, Włochy Architekt: Renzo Piano Rok budowy: 2012 Zdjęcia: Dzięki uprzejmości RPBW, RPBW. Stefano Goldberg, RPBW. Paolo Pelanda, Colombo Costruzioni. Alessandro Gadutti, RPBW. Cristiano Zaccaria + 14 Obszar projektu: 11710,0 mkw.

Byla to najwieksza katastrofa od czasu katastrofy mostu Tacoma

Z tej metody korzystano np. w Japonii w celu ograniczenia drgań kładek dla pieszych (Wardlaw, 1980). Warto też przedstawić dużą katastrofę spowodowaną przez sztorm ,,100-lecia i wywołaną nim wysoką falę. W lutym 1979 r. wskutek ich działania zatonęła ponad połowa mostu pływającego długości 1956 m, zbudowanego przez kanał Hooda na zachód od Seattle (St.

DevURL
Partnerzy serwisu: