Konstrukcja w Ashtabu miala rozpietosc 49,5 m
Konstrukcja w Ashtabu miała rozpiętość 49,5 m, szerokość 5,85 m i wysokość 6,0 m. Długość przedziałów kratownicy wynosiła 3,3 m. Żelazne stężenia łączyły pasy dolny i górny. Przez jedenaście lat most służył linii kolejowej, a jednak w końcu okazało się, że miał zbyt małą nośność. W śnieżną grudniową noc 1877 roku przejeżdżał przez most pociąg osobowy z Nowego Yorku na zachód, składający się z 2 parowozów i 11 wagonów. Przez cały dzień padał śnieg i wzdłuż brzegów jeziora piętrzyły się zaspy. Dróżnik mieszkający w pobliżu szlaku kolejowego usłyszał zupełnie nieoczekiwanie od strony mostu serie detonacji. Po dojściu do mostu zobaczył na dnie rozpadliny stos skręconego żelastwa i płonące szczątki połamanych wagonów. Pociąg dojechał do środka mostu i wtedy nastąpiła katastrofa. Maszynista pierwszego parowozu -usłyszał trzask i odwróciwszy się zobaczył, że drugi parowóz spada do rozpadliny. Wykazał dużą przytomność umysłu, gdyż zwiększył prędkość i chociaż miał wrażenie, że jego parowóz jedzie pod stromą górę, udało mu się dojechać do przeciwległego przyczółka. Wagony wpadały kolejno przez wyłom w moście do rozpadliny, rozbijając się jeden o drugi. W katastrofie zginęło 90 ludzi – niektórzy natychmiast, inni utonęli w lodowatym nurcie wody albo spalili się w wagonach. Poważany w gronie fachowców główny inżynier towarzystwa kolejowego Charles Collins, wskutek ataków prasy, złożył rezygnację ze swego stanowiska, pomimo że przez 30 lat dobrze spełniał swoje obowiązki. [więcej w: Wykończenia mieszkań, aranżacja wnętrz, projektowanie wnętrz Wrocław ]
Powiązane tematy z artykułem: aranżacja wnętrz projektowanie wnętrz Wrocław Wykończenia mieszkań