Jednak dzieki przedsiewzietym zawczasu srodkom ostroznosci nie doszlo do katastrofy mostu

Jednak dzięki przedsięwziętym zawczasu środkom ostrożności nie doszło do katastrofy mostu. Wiszący łańcuchowy Srebrny most (Silver Bridge w Point Plessant, St. Zjedn. AP) miał długości 534 m, w tym przęsło środkowe 152 m i dwa przęsła skrajne po 116 m . Most wybudowano w 1929 r. Był konstrukcją unikalną, gdyż jego pylony wysokości po 40 m zostały wykonane z prefabrykowanych skrzyń stalowych. Łańcuchy były zakotwione w blokach długości 62 m i szerokości 11 m. Ogniwa Łańcuchów miały długość 15+17 m, grubość 50 mm i szerokość 305 mm. Łańcuchy były jednocześnie górnymi pasami pierwszych siedmiu przedziałów kratownicy usztywniającej środkowego przęsła. Zastosowano kratownice ze słupkami i wieszakami. . Był to również pierwszy most pokryty farbą aluminiową i stąd jego nazwa Srebrny. W czasie ostatniej inspekcji w 1965 r. nie wykryto w moście żadnych wad. W chwili katastrofy, dnia 15 grudnia 1967 r. na moście znajdowało się 75 samochodów osobowych i ciężarowych, w tym 12-14 ciągników z naładowanymi przyczepami. Pojazdy jechały ciasno jeden za drugim. [podobne: olx łuków, zabezpieczenie wykopu, ekomis brodnica ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: ekomis brodnica olx łuków zabezpieczenie wykopu

Polecamy rowniez:
Przeczytaj też:
Uszkodzenia korozyjne czesto bywaja ukryte i dlatego sa niezauwazane przy okresowych kontrolach

Uszkodzenia korozyjne często bywają ukryte i dlatego są niezauważane przy okresowych kontrolach. Szczególne zagrożenie korozją, a więc i największe niebezpieczeństwo osłabienia konstrukcji występuje w elementach narażonych na działanie środowiska agresywnego oraz w miejscach długotrwale zawilgoconych. Bardziej korodują mosty źle utrzymywane i których rozwiązanie nie zapewnia szybkiego odprowadzenia z nich wody oraz szybkiego wysychania ich elementów. […]

Sygnalizacja opartą na działaniu komórki fotoelektrycznej

Obecnie czynione są próby z sygnalizacją opartą na działaniu komórki fotoelektrycznej. Odpowiednio rozstawione aparaty koordynują zupełnie automatycznie krzyżujące sie ruchy pieszych i pojazdów, i mogą zapewnić znaczny stopień bezpieczeństwa. Kierunki ruchu pieszego są ustalone przez bariery ustawione przy chodnikach. W ogóle należy stwierdzić, że zdolność przepustowa skrzyżowań, jak i samych arterii ulicznych wiąże się ściśle […]

zageszczanie przez wibrowanie

Bez wprowadzenia, bowiem automatyzacji nie jest możliwe na obecnym etapie rozwoju techniki osiągnięcie w pełni przemysłowej produkcji elementów prefabrykowanych obecnie w produkcji elementów prefabrykowanych z betonu najszersze zastosowanie znajduje zagęszczanie przez wibrowanie. Aczkolwiek technika ta stosowana jest w budownictwie najczęściej, to jednak nie są powszechnie znane pewne prawidła mogące dać gwarancję właściwych efektów procesu formowania. […]

DevURL
Partnerzy serwisu: