inzynier towarzystwa kolejowego Charles Collins

Zarząd kolei nie przyjął rezygnacji, zapewniając go o swoim zaufaniu. Collins jednak nie wytrzymał nerwowo i kilka dni później popełnił samobójstwo. Prasa atakowała kolej za niedbalstwo, fałszywie pojętą oszczędność, brak bezpieczeństwa, wadliwą budowę mostu itp. Wyrok sądowy obciążył odpowiedzialnością za katastrofę towarzystwo Amasa Stone, jednakże czas złagodził tę ocenę, gdyż tragiczny wypadek był spowodowany nieznajomością właściwości nowego materiału, jakim wówczas było żeliwo. W czasie przesłuchania Collins oświadczył, że most stanowił swego rodzaju obiekt doświadczalny, gdyż jego konstrukcja była kratownicą Howa, wykonaną całkowicie z żelaza. Powodami załamania mostu były nieodpowiednie właściwości materiału, duży ciężar konstrukcji i niewystarczające stężenia poprzeczne. Doszedł do tego brak znajomości zachowania się żelaza lanego przy naprężeniach rozciągających. Katastrofa mostu Ashtabula miała trzy następstwa: 1) amerykańskie towarzystwa kolejowe przestały używać żeliwa w konstrukcjach mostów kolejowych; 2) starano się stosować w budowie mostów lżejsze elementy; 3) zrozumiano konieczność zatrudnienia wyspecjalizowanych konstruktorów, co doprowadziło do powstania spółek inżynierskich zajmujących się projektowaniem mostów. Powodzenie zastosowania licznych stalowych kratownic w mostach kolejowych XX wieku było w dużym stopniu konsekwencją wyciągnięcia z tej katastrofy właściwych wniosków . Most Queensboro był w czasie budowy w latach 1901-1909 najdłuższym mostem wspornikowym w Ameryce – jego długość wynosi 638 m (Steinman i Watson, 1957). Jego konstrukcję zaprojektowano dla obciążenia większego niż było przyjęte w jakimkolwiek istniejącym do tego czasu moście. [więcej w: Profesjonalne rozbiórki domów Warszawa, sufit napinany, artykuły elektryczne środa wielkopolska ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: artykuły elektryczne środa wielkopolska Profesjonalne rozbiórki domów Warszawa sufit napinany

Przeczytaj też:
Jednak dzieki przedsiewzietym zawczasu srodkom ostroznosci nie doszlo do katastrofy mostu

Jednak dzięki przedsięwziętym zawczasu środkom ostrożności nie doszło do katastrofy mostu. Wiszący łańcuchowy Srebrny most (Silver Bridge w Point Plessant, St. Zjedn. AP) miał długości 534 m, w tym przęsło środkowe 152 m i dwa przęsła skrajne po 116 m . Most wybudowano w 1929 r.

Uszkodzenia korozyjne czesto bywaja ukryte i dlatego sa niezauwazane przy okresowych kontrolach

Uszkodzenia korozyjne często bywają ukryte i dlatego są niezauważane przy okresowych kontrolach. Szczególne zagrożenie korozją, a więc i największe niebezpieczeństwo osłabienia konstrukcji występuje w elementach narażonych na działanie środowiska agresywnego oraz w miejscach długotrwale zawilgoconych. Bardziej korodują mosty źle utrzymywane i których rozwiązanie nie zapewnia szybkiego odprowadzenia z nich wody oraz szybkiego wysychania ich elementów. […]

Kruchym spekaniom mozna zapobiec przez

Niezależnie od stosowanej metody badań, ich celem powinno być m. in. wywołanie spękań w warunkach kontrolowanych, dla oceny odporności stali na ten rodzaj uszkodzeń. Kruchym spękaniom można zapobiec przez: kształtowanie konstrukcji w sposób ograniczający powstawanie w jej elementach koncentracji naprężeń, przyjęcie w miejscach szczególnie narażonych na zarysowania niskich naprężeń projektowych, stosowanie stali o odpowiedniej wytrzymałości […]

DevURL