inzynier towarzystwa kolejowego Charles Collins

Zarząd kolei nie przyjął rezygnacji, zapewniając go o swoim zaufaniu. Collins jednak nie wytrzymał nerwowo i kilka dni później popełnił samobójstwo. Prasa atakowała kolej za niedbalstwo, fałszywie pojętą oszczędność, brak bezpieczeństwa, wadliwą budowę mostu itp. Wyrok sądowy obciążył odpowiedzialnością za katastrofę towarzystwo Amasa Stone, jednakże czas złagodził tę ocenę, gdyż tragiczny wypadek był spowodowany nieznajomością właściwości nowego materiału, jakim wówczas było żeliwo. W czasie przesłuchania Collins oświadczył, że most stanowił swego rodzaju obiekt doświadczalny, gdyż jego konstrukcja była kratownicą Howa, wykonaną całkowicie z żelaza. Powodami załamania mostu były nieodpowiednie właściwości materiału, duży ciężar konstrukcji i niewystarczające stężenia poprzeczne. Doszedł do tego brak znajomości zachowania się żelaza lanego przy naprężeniach rozciągających. Katastrofa mostu Ashtabula miała trzy następstwa: 1) amerykańskie towarzystwa kolejowe przestały używać żeliwa w konstrukcjach mostów kolejowych; 2) starano się stosować w budowie mostów lżejsze elementy; 3) zrozumiano konieczność zatrudnienia wyspecjalizowanych konstruktorów, co doprowadziło do powstania spółek inżynierskich zajmujących się projektowaniem mostów. Powodzenie zastosowania licznych stalowych kratownic w mostach kolejowych XX wieku było w dużym stopniu konsekwencją wyciągnięcia z tej katastrofy właściwych wniosków . Most Queensboro był w czasie budowy w latach 1901-1909 najdłuższym mostem wspornikowym w Ameryce – jego długość wynosi 638 m (Steinman i Watson, 1957). Jego konstrukcję zaprojektowano dla obciążenia większego niż było przyjęte w jakimkolwiek istniejącym do tego czasu moście. [więcej w: Przeprowadzki mieszkań, architekt warszawa, Wykończenia mieszkań ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: architekt warszawa Przeprowadzki mieszkań Wykończenia mieszkań

Przeczytaj też:
Zabezpieczenie płynności i szybkości ruchu w arterii komunikacyjnej

Ponieważ skrzyżowania o najintensywniejszym ruchu przypadają zwykle w śródmiejskich dzielnicach wielkich miast, w mocno obudowanych i względnie ciasnych ulicach, urządzenie wspomnianych ramp nie jest rzeczą łatwą. Natomiast w terenach luźno zabudowanych, przy skrzyżowaniach arterii tranzytowych i w szczególności ruchu dzieci, np. przy szkołach, placach sportowych itp., urządzenie przejść tunelowych jest wskazane. Podobnie jak dla ruchu […]

Mieszanki te mozna rozpatrywac jako uklady strukturalne

Wiadome jest, iż w zakładach prefabrykacji w coraz większym stopniu stosowane są mieszanki betonowe o niższych stopniach ciekłości. Mieszanki te można rozpatrywać jako układy strukturalne, tj. tworzące struktury przestrzenne, które nie zmieniają się pod wpływem siły ciężkości. Układy te dla swojej zmiany wymagają przyłożenia określonej energii. Wpływ tej energii na mieszankę wyraża się tym, że […]

Dekoracja? Proszę bardzo, tylko gdzie?

Planując zmiany w naszym mieszkaniu zastanawiamy się, gdzie najtaniej kupić przedmioty, które upiększą nasze cztery ściany. Miejsc z artykułami dekoracyjnymi jest wiele. Wybór też jest ogromny, lecz jeśli chodzi o ceny, to pole do popisu ogromnie się zmniejsza. Sprawdziliśmy, w którym miejscu najlepiej wybierać artykuły do dekoracji wnętrza. Cel mieliśmy jasny.

DevURL
Partnerzy serwisu: