inzynier towarzystwa kolejowego Charles Collins

Zarząd kolei nie przyjął rezygnacji, zapewniając go o swoim zaufaniu. Collins jednak nie wytrzymał nerwowo i kilka dni później popełnił samobójstwo. Prasa atakowała kolej za niedbalstwo, fałszywie pojętą oszczędność, brak bezpieczeństwa, wadliwą budowę mostu itp. Wyrok sądowy obciążył odpowiedzialnością za katastrofę towarzystwo Amasa Stone, jednakże czas złagodził tę ocenę, gdyż tragiczny wypadek był spowodowany nieznajomością właściwości nowego materiału, jakim wówczas było żeliwo. W czasie przesłuchania Collins oświadczył, że most stanowił swego rodzaju obiekt doświadczalny, gdyż jego konstrukcja była kratownicą Howa, wykonaną całkowicie z żelaza. Powodami załamania mostu były nieodpowiednie właściwości materiału, duży ciężar konstrukcji i niewystarczające stężenia poprzeczne. Doszedł do tego brak znajomości zachowania się żelaza lanego przy naprężeniach rozciągających. Katastrofa mostu Ashtabula miała trzy następstwa: 1) amerykańskie towarzystwa kolejowe przestały używać żeliwa w konstrukcjach mostów kolejowych; 2) starano się stosować w budowie mostów lżejsze elementy; 3) zrozumiano konieczność zatrudnienia wyspecjalizowanych konstruktorów, co doprowadziło do powstania spółek inżynierskich zajmujących się projektowaniem mostów. Powodzenie zastosowania licznych stalowych kratownic w mostach kolejowych XX wieku było w dużym stopniu konsekwencją wyciągnięcia z tej katastrofy właściwych wniosków . Most Queensboro był w czasie budowy w latach 1901-1909 najdłuższym mostem wspornikowym w Ameryce – jego długość wynosi 638 m (Steinman i Watson, 1957). Jego konstrukcję zaprojektowano dla obciążenia większego niż było przyjęte w jakimkolwiek istniejącym do tego czasu moście. [więcej w: dyfuzor kominowy, loch camelot kawiarnia, ile styropianu w paczce ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: dyfuzor kominowy ile styropianu w paczce loch camelot kawiarnia

Przeczytaj też:
Dobre zasady urządzania wnętrz

Urządzaniu mieszkania, zwłaszcza, jeżeli czynimy to po raz pierwszy, towarzyszy mnóstwo pytań i wątpliwości. Zazwyczaj jesteśmy przytłoczeni bogatą ofertą mebli i dodatków. Nie bardzo wiemy, co, do czego pasuje, jak zestawić ze sobą poszczególne elementy. Porada fachowca kosztuje niemało, a więc pozostaje czytanie artykułów w sieci na temat urządzania wnętrz i przeglądanie prezentacji. W końcu […]

Zalamalo sie skrajne zachodnie przeslo wiszace, spadlo i przewrócilo sie na bok

Załamało się skrajne zachodnie przęsło wiszące, spadło i przewróciło się na bok. Most skręcił się jak wstążka, po czym przechyliło się przęsło środkowe i obróciło nawierzchnią w dół. Pojazdy wraz z mostem runęły do rzeki, która w tym miejscu ma głębokość 21 m i niezwykle silny prąd. Na końcu runęły oba pylony. Katastrofa trwała około […]

Rozluznieniu gruntów wskutek trzesienia ziemi czesto towarzyszy zapadanie sie dróg dojazdowych i nasypów

Rozluźnieniu gruntów wskutek trzęsienia ziemi często towarzyszy zapadanie się dróg dojazdowych i nasypów. Rozluźniony grunt napierając na ściany oporowe i przyczółki przemieszczą je, albo usuwając się, pozostawia głębokie wyrwy za tymi budowlami i powoduje ich osunięcie wskutek braku oparcia o zasypkę. Zdarza się, że przyczółki wystają ponad nawierzchnię tworząc jakby poprzeczną ścianę, co bywa przyczyną […]

DevURL