inzynier towarzystwa kolejowego Charles Collins

Zarząd kolei nie przyjął rezygnacji, zapewniając go o swoim zaufaniu. Collins jednak nie wytrzymał nerwowo i kilka dni później popełnił samobójstwo. Prasa atakowała kolej za niedbalstwo, fałszywie pojętą oszczędność, brak bezpieczeństwa, wadliwą budowę mostu itp. Wyrok sądowy obciążył odpowiedzialnością za katastrofę towarzystwo Amasa Stone, jednakże czas złagodził tę ocenę, gdyż tragiczny wypadek był spowodowany nieznajomością właściwości nowego materiału, jakim wówczas było żeliwo. W czasie przesłuchania Collins oświadczył, że most stanowił swego rodzaju obiekt doświadczalny, gdyż jego konstrukcja była kratownicą Howa, wykonaną całkowicie z żelaza. Powodami załamania mostu były nieodpowiednie właściwości materiału, duży ciężar konstrukcji i niewystarczające stężenia poprzeczne. Doszedł do tego brak znajomości zachowania się żelaza lanego przy naprężeniach rozciągających. Katastrofa mostu Ashtabula miała trzy następstwa: 1) amerykańskie towarzystwa kolejowe przestały używać żeliwa w konstrukcjach mostów kolejowych; 2) starano się stosować w budowie mostów lżejsze elementy; 3) zrozumiano konieczność zatrudnienia wyspecjalizowanych konstruktorów, co doprowadziło do powstania spółek inżynierskich zajmujących się projektowaniem mostów. Powodzenie zastosowania licznych stalowych kratownic w mostach kolejowych XX wieku było w dużym stopniu konsekwencją wyciągnięcia z tej katastrofy właściwych wniosków . Most Queensboro był w czasie budowy w latach 1901-1909 najdłuższym mostem wspornikowym w Ameryce – jego długość wynosi 638 m (Steinman i Watson, 1957). Jego konstrukcję zaprojektowano dla obciążenia większego niż było przyjęte w jakimkolwiek istniejącym do tego czasu moście. [więcej w: zabrzańska spółdzielnia mieszkaniowa, mpgn grudziadz, ile styropianu w paczce ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: ile styropianu w paczce mpgn grudziadz zabrzańska spółdzielnia mieszkaniowa

Przeczytaj też:
Przy rozwiazywaniu zadan dynamicznych zwiazanych z zageszczaniem przez wibrowanie mieszanek betonowych konieczne jest, zatem stosowanie równan charakteryzujacych wlasciwosci sprezyste i niesprezyste

W procesie wibrowania oddziaływanie drgań na mieszankę wywołuje wzajemne przemieszczenie cząstek i, co jest tego skutkiem, wyraźnie zmniejsza siły połączeń między nimi. Drganiu każdej z cząstek, składających się na mieszankę, przeciwdziałają tu sprężyste połączenia między nimi, których przezwyciężenie nie wymaga zużycia energii i połączenia niesprężyste, których przezwyciężenie związane jest z rozproszeniem energii w materiale. Amplituda […]

Skała

Skała dzieli się wyraźnie na trzy poziomy: górny poziom gruboziarnistego silnie porowatego kamienia, ma najsłabsze cechy techniczne. Poziom środkowy, średnioziarnisty i poziom dolny drobnoziarnisty, stanowią najlepszy materiał budowlany w skale. Barwa skały w tych poziomach jest zmienna, od jasnokremowej do prawie białej. Jednolitość struktury i niezmiernie łatwa obróbka stanowią ba rdzo zachęcające zalety dla rzeźbiarzy […]

Skrzyżowanie arterii jednopoziomowej

E. Węzły komunikacyjne, a więc skrzyżowania arterii stanowią w całości sieci ulicznej miasta punkty najtrudniejsze do rozwiązania. W szczególności jeżeli się zważy, że w miastach istniejących skrzyżowania te są już przeważnie ustalone i w niektórych tylko wypadkach można ich braki naprawić lub dostosować cały układ sieci do potrzeb nowoczesnego ruchu ulicznego. Skrzyżowania arterii najczęściej spotykane […]

DevURL
Partnerzy serwisu: