Byla to najwieksza katastrofa od czasu katastrofy mostu Tacoma
Z tej metody korzystano np. w Japonii w celu ograniczenia drgań kładek dla pieszych (Wardlaw, 1980). Warto też przedstawić dużą katastrofę spowodowaną przez sztorm ,,100-lecia i wywołaną nim wysoką falę. W lutym 1979 r. wskutek ich działania zatonęła ponad połowa mostu pływającego długości 1956 m, zbudowanego przez kanał Hooda na zachód od Seattle (St. Zjedn. AP). Głębokość kanału dochodzi do 90 m. Była to największa katastrofa od czasu katastrofy mostu Tacoma. Z ogólnej liczby 50 żelbetowych pontonów, każdy o masie 500 t, stanowiących podpory mostu, za-tonęło trzynaście. Pontony były połączone bolcami cP 64 mm i zamocowane do kotwic linami stalowymi grubości 44 mm. Pierwszy ponton zerwał się niemal w środku kanału, niedaleko ruchomego odcinka mostu długości 170 m przepuszczającego żeglugę. Ponton odpłynął około 800 m, po czym przechylił się na bok ściągnięty linami kotwicy. Ciężar wody wlewającej się do wnętrza pontonu przez otwory po wyrwanych łącznikach spowodował jego szybkie zatonięcie. [patrz też: irsap, mpgn grudziadz, ile styropianu w paczce ]
Powiązane tematy z artykułem: ile styropianu w paczce irsap mpgn grudziadz